لیست دانشگاه ها:

در سایت آنابین دانشگاه ها با سه حالت ارزیابی شده اند:

۱- اگر دانشگاه شما +H بود یعنی دانشگاه شما مورد تایید سیستم آموزشی آلمان می باشد.

۲- اگر دانشگاه شما -/+H بود یعنی شما باید مدارکتان را به زاب جهت ارزیابی ارسال کنید.

۳- اگر دانشگاه شما -H بود متاسفانه دانشگاه شما از نظر آلمان مورد تایید نیست و مدرک شما مورد تایید نظام آموزشی آلمان نیست ولی همچنان شما میتوانید مدرکتان را برای ارزیابی به زاب ارسال کنید.

چند نکته در خصوص ارزیابی دانشگاه ها:

۱- ممکن است اسم بعضی از دانشگاه ها در لیست آنابین نباشد که این دسته از متقاضیان برای ارزیابی باید مدارکشان را به زاب ارسال کنند.

۲- زمان جستجو کشور ایران رو انتخاب کنید تا جستجو سریعتر و دقیقتر شود.

۳- دانشگاه آزاد اسلامی بدون در نظر گرفتن واحد آموزشی در لیست آنابین به صورت +H مورد تایید است. اگر شهر محل تحصیلتان را در لیست آنابین پیدا نکردید از همان دانشگاه آزاد اسلامی می توانید استفاده کنید.

۴- اگر دانشگاه شما +H داشت از همون صفحه پرینت بگیرید و در مدارکتان جهت ارایه به سفارت قرار بدید.

لینک جستجوی دانشگاه در آنابین: http://anabin.kmk.org/no_cache/filter/institutionen.html

لیست مقاطع و رشته های دانشگاهی:

تفاوت اصلی لیست دانشگاه ها و لیست رشته ها این است که لازم نیست رشته و مقطع تحصیلی شما حتما در زیر دانشگاهتان تعریف شده باشد. فقط کافی ست در ایران و در ذیر یک دانشگاه آن مقطع یا رشته تایید شده باشه. اگر رشته یا مقطع شما در لیست آنابین نیست باید مدارکتان را جهت ارزیابی به زاب ارسال کنید.

چند نکته در خصوص ارزیابی رشته و مقطع تحصیلی:

۱- همون طور که بارها متذکر شدیم، تنها مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارزیابی می شوند و کاردانی توسط زاب ارزیابی نمیشود.

۲- اسم رشته ها به صورت انگلیسی و فینگلیش نوشته شده است و تمام حالات ممکنه رشته تان را جستجو کنید مثلا infirmation technology, IT یا حتی fanavari etelaat

۳- اسم رشته ها معیار ارزیابی مانند دانشگاه (-/+H) ندارند و صرفا اگر اسم رشته و مقطع در لیست باشد به معنی تایید اون هست.

۴-  اگر اسم و مقطع تحصیلیتان را پیدا کردید از همان صفحه پرینت بگیرید و در مدارکتان جهت ارایه به سفارت قرار دهید.

۵- دوستانی که مدارک خود را به سفارت آلمان خارج از ایران تحویل می دهند. دقت کنند سفارتهای آلمان در کشورهای دیگه مثل مالزی، ترکیه و … لازم دارند اسم رشته و مقطع عینا در سایت آنابین وجود داشته باشد و حتما در همون دانشگاه محل تحصیل شما تایید شده باشد. لطفا دقت کنید و درصورتی که شرایط مذکور رو ندارید برای زاب اقدام کنید تا روال درخواست ویزا با مشکل یا ریجکت مواجه نشود. همچنین اخیرا سفارت آلمان در ایران در این موارد حساسیت هایی به خرج داده است که در کل پیشنهاد میشود برای اطمینان خاطر تاییدیه زاب بگیرید.

لینک جستجوی رشته و مقطع در سایت آنابین: http://anabin.kmk.org/no_cache/filter/hochschulabschluesse.html


دیدگاهتان را بنویسید