2019-08-23 03:21

نکاتی در ارتباط با ترجمه مدارک به آلمانی از تاریخ اول اکتبر ۲۰۱۹

۱. از تاریخ اول اکتبر ۲۰۱۹ بدین معنی که‌ تمام کسانی که از این تاریخ و بعد آن مصاحبه برای درخواست ویزای بلند مدت دارند و نه قبل از این تاریخ

۲. همه مدارک باید به زبان آلمانی باشند. تمامی مدارک مرتبط و قابل ارایه

۳. حتی کسانی که ترجمه و تایید کردند لازم است دوباره مسیر را طی کنند.( در صورتی که بند ۱ این متن شامل شما شود)

۴. سفارت این حق را دارد در صورت نقص مدرک اقدام به تشکیل پرونده نکند. تنها در صورتی اقدام به مصاحبه کنید که از صحت و کامل بودن مدارک خود اطمینان دارید

۴.الف) کنسل کردن وقت مصاحبه سفارت در کانال هلفن توضیح داده شده است. در صورت تصمیم انصراف از مصاحبه ، به موقع نسبت به کنسل کردن آن اقدام کنید تا شامل کمترین ضرر برای شما و هم کارکنان سفارت شود.

2019-08-25 08:37

faq تجربیات پرسش پاسخ

پرسش :
سلام
من شنيدم وقتي پاسپورت رو در المان تعويض ميكنيم، زمان ورود به ايران با اون پاسپورت، پليس گذرنامه پاسپورت رو موقتا توقيف ميكنه

و بعد از پليس گذرنامه بايد تحويل گرفت

كسي همچين تجربه اي داشته؟

يا بلعكس، كسي هست پاسپورت تعويض كرده باشه و بدون مشكل ايران رفته باشه؟

پاسخ اعضا :

بله احسان جان

منو بیچاره کردن.
البته من پاسپورتم گمشده بود و یکی دیگه سفارت فرانکفورت گرفتم. واسه عید که رفتم ایران، به محض ورود به فرودگاه اصفهان، گفت که برم اداره گذرنامه و یه مهر بزنم.

به همین نام و نشون که یه مهر دوساعته کاری نداره، گذاشتم ۴ روز قبل برگشتم این کار را کردم. حالا نگو اون *****ها چون گذرنامه مفقودی من توی کنسول فرانکفورت را هنوز باطل نکرده بودند و به من یه گذرنامه جدید داده بودن، دوتا پاسپورت بنام من توی سیستم ثبت بود.واسه همین پاسپورت جدیده را از من گرفت و منو ممنوع الخروج کردن و فرستادن دنبال کاغذبازی های اداری ایران و تشکیل پرونده و …

خلاصه ضمن اینکه پارتی پیدا کردم تا کارم جور بسه و ۲ میلیون پول دادم و یه بلیط برگشت دیگه گرفتم، ده روز بعد از روز برگشتم تونستم به آلمان برگردم و از زندگی عقب افتادم

خلاصه هرکی پاسپورتش را گم کرده یا عوض کرده،حتمن همون روز اول یه سری به اداره گذرنامه بزنه

تجربیات خود را برای ما ارسال کنید :

2019-09-02 12:55

تذکر بسیار مهم برای دریافت وقت مصاحبه روادید دانشجویی

آیا از زمان انتظار طولانی برای وقت مصاحبه روادید دانشجویی کلافه شده اید؟
سفارت آلمان در تهران قصد دارد فرصتی برای وقت مصاحبه سریعتر در اختیار دانشجویان دارای صلاحیت ویژه قرار دهد!
چگونه؟
1. لطفاً اطلاعات مربوط به سامانه رزرو وقت مربوط به بخش حقوقی-کنسولی و همچنین برگه راهنمای مربوطه را به دقت مطالعه نمائید!
2. سپس وقت رزرو شده قبلی خود را از طریق لینک مربوط به لغو وقت مصاحبه که درایمیل تأییدیه ثبت نام قبلی موجود است، لغو نمائید.
3. حال مجدداً ثبت نام نمائید.
 برای شرایطی که در ارتباط با شما صدق می کنند گزینه “بله” (JA) را علامت بزنید و برای آنهایی که صدق نمی کنند گزینه “خیر” (NEIN) را.
4. به طور مرتب ایمیل و پوشه اسپم (Spam) خود را ملاحظه و چک نمائید! در ابتدا یک تأییدیه ثبت نام دریافت خواهید نمود. سپس در اولین فرصت، اعلامیه وقت سفارت را برایتان ارسال خواهیم کرد.
5. پس از دریافت ایمیل اعلام وقت، حتماً بر روی لینک تأیید داخل ایمیل کلیک نمائید! در غیر این صورت وقت مصاحبه شما لغو خواهد شد! مسئولیت چک کردن ایمیل و پوشه اسپم آن بر عهده خود شما می باشد. به اشخاص ثالثی که قول هایی به شما می دهند و در قبالش از شما پول می گیرند، اعتماد نکنید!
توجه:
در صورتی که در ثبت نام مجدد یکی از شرایطی که در مورد شما صدق نمی کند را با “بله” پاسخ داده باشید تا بدین ترتیب وقت نزدیکتر و سریعتری بگیرید، اقدام شما جهت گرفتن وقت اصلاً لحاظ نخواهد شد. درخواست شما پذیرفته نخواهد شد و مجبور خواهید بود روند ثبت نام را مجدداً از ابتدا طی نمائید. بدین ترتیب جای خود را در فهرست انتظار از دست خواهید داد!
یک درخواست:
شما برای گرفتن وقت اقدام کرده اید، اما دیگر علاقه ای ندارید؟ لطفاً ثبت نام خود را از طریق لینک لغو وقت مصاحبه در ایمیل تأییدیه ثبت نام لغو نمائید. بدین ترتیب جا را باز خواهید کرد برای سایر دانشجویان و به ما کمک خواهید کرد تا بتوانیم درخواست های بیشتری دریافت و بررسی نمائیم.
نکته:
شما ایمیل تأییدیه ثبت نام اولیه خود را در اختیار ندارید و به این دلیل به لینک لغو وقت مصاحبه دسترسی ندارید؟ اگر شخص ثالثی از طریق ایمیل خودش ثبت نام شما را انجام داده است، از او درباره این ایمیل سؤال کنید. سفارت مسئولیتی در قبال اقدامات اشخاص ثالث بر عهده نمی گیرد.

سفارت آلمان

2019-09-07 11:41

وقت مصاحبه دانشجویی, افزایش مقدار هزینه تمکن مالی, افزایش هزینه بیمه درمانی,افزایش هزینه بازکردن حساب بلاک…

در سال‌های نخستین قرن بیستم طبیعی‌دان آمریکائی «ویلیام بیب» در حین مطالعات خود در جنگل‌های جزایر گویان با منظره‌ی عجیبی برخورد کرد. لشگر بزرگی از مورچه‌ها در پیرامون یک دایره‌ی بزرگ که محیطی در حدود ۴۰۰ متر داشت بی وقفه در حال حرکت بودند. آنان هر ۲ ساعت و نیم یک بار به دور این دایره می‌گشتند. این گردش آ‌ن‌قدر ادامه یافت که پس از ٢ روز اکثر آنها جان خود را از دست دادند. آن‌چه که بیب مشاهده کرده بود بیولوژیست‌های امروزی آن را «چرخِ عصّاری» می‌نامند. این دور باطل زمانی شکل می‌گیرد که گروهی از مورچه‌گان از «جمع» یا کولونی خود به دور می‌افتند. وقتی که چنین امری اتفاق می‌افتد آنان از یک قانون ساده پیروی می‌کنند. از مورچه‌ی جلوی خود تبعیت کن. نتیجه‌ی این امر شکل‌گیری چرخِ عصّاری است. این دور باطل زمانی می‌شکند که به طور تصادفی یکی از مورچه‌ها به دلیلی نامعلوم دایره را ترک می‌کند و مورچه‌ی بعدی به دنبال او به راه می‌افتد…
)اقتباس از کتاب تحقیقی خرد جمعی نوشته جیمز سورویس‌کی(

کاش زمان بیشتری در اختیار داشتم تا تمام توانی که از دستم بر می آمد را صرف حل بعضی ناحقی یا شاید ناکارآمدی های این مسیر میکردم! مثل اینکه من نامه اعتراضی(موجود در کانال انتهای پیام) اواخر ماه جولای (قبل از تغییر رویه وقت) در چنین بابی نوشته بودم اما به خاطر کشیدن ترمز از طرف اطرافیان و ضیق وقت مجبور به رها کردن شده بودم!
سیستم جدید وقت دهی سفارت آلمان از نظر شخصی من ناکارآمد است و باز به مشکل برخواهد خورد! کاش قبل از عمل اندکی هم آینده نگری میکردند و عکس العمل متقاضیان را بیشتر پیشبینی میکردند یا حتی شاید کمی فکر میکردند!
مشکل اساسی بزرگتر که هر روز اطرافیان پیشنهاد پیگیری را به من میکنند ماجرای افزایش هزینه است! این یک عمل بیجا از طرف اداره مهاجرت آلمان است اما باید به یاد داشته باشیم یا هیچ یا همه مسیول پیگیری این مسایل هستند. پیشنهاد من تغییر قانون نیست (روی کاغذ زمانبر و ناممکن هست) اما با کمک خرد جمعی فشار به نقاط مهم کمک کننده خواهد بود مثل نشر در روزنامه چرا که خیلی از آلمانی ها هم نمیدانند ما هیچ کمک دولتی دریافت نمیکنیم!

بردیا

2019-09-21 01:21

گواهی کار گپ مصاحبه

قابل توجه متقاضیان ویزای تحصیلی آلمان که مصاحبه دانشجویی در پیش دارند :

ما ز هانوفر کول بار سفر که میبندیم به سوی دوسلدورف مسیرمان به اداره مهاجرت هانوفر خورد. سخن راندیم و لختی گذشت تا کارمند اداره مهاجرت با پرونده من آمد. قطر پرونده جوری بود که بهش گفتم من خودم از خودم اینقدر مدرک ندارم! اما واقعا چه مدارکی تو پرونده شما هست؟
یک حالت کلی در خصوص ادارات آلمان هست که خیلی وقت ها سلیقه ای (یا شانسی) بررسی میشه. اما خیلی وقت ها اینطور نیست و با در نظر گرفتن تمام شرایط پرونده شما مورد لطف و یا لعن کارمند قرار میگیره! پیشنهادی که من دارم در کل هرچه یک سیستم (از یک شخص تا یک اداره) از شما اطلاعات سفید(خنثی) کمتری بدونه بهتره! دست بالاتر برای شماست تا زمان نیاز اطلاعات رو وارد کنین!
سفارت آلمان در خط مقدم و اداره مهاجرت جبهه پشتی پرونده شما را بررسی میکنند. اما واقعا روز مصاحبه و پروسه ویزا صرفا تحویل مدارک هست؟ صد در صد خیر. یا به عبارتی دیگر خیر!
سفارت سیستم ویزای دانشجویی از زمان مصاحبه تا پروسه تحویل ویزا را تجدیدنظر و به سمت بهتر کردن پیش میبرد(کماکان با وجود باگ هایی اما در کل به سمت بهینه کردن است به مرور متوجه خواهید شد)
تمام مدارکی که شما تحویل میدین در کنار اینکه کامل و به ترتیب هستند با سلامت عقلی و آگاهانه در خصوص صحت مدارک هستند و شما امضا میکنید. تا کنون اینطور بوده که پرونده ها دست تیمی در بخش کنسولی بررسی میشده که اینطور که حال تیزبین هستند نبودن و چندیست بخاطر اشتباهات فاحش دروغی بعضی از متقاضیان بخصوص گواهی کارهای دروغی و صوری دست سفارت برای رجکت کردن خیلی راحت باز شده. بخش ویزا اولین و کوچکترین شکی به صحت نداشتن یک کدام از مدارک شما بکنند کل پرونده را به مهر رجکت مزین و مختومه اعلام میکنند و بخاطر تحویل مدارک جعلی و یا دروغی کار شما را سخت تر میکنند!
این آخرین وضعیت از داخل سفارت است که شما باید تمام مدارکتون صحیح و دقیق باشه و هیچ جعل و یا مدرک صوری تحویل داده نشه. اما اینکه چطور گپ پر بشه؟ قانع کنید واقعا و درست…

بردیا پازکی

2019-09-24 05:50

?بازار کار آلمان نیازمند نیروی کار مهاجران در کدام رشته هاست؟

سال هاست که از عده بیکاران در آلمان به طور مستمر کم می شود ولی به موازات آن بازار کار این کشور هم سال به سال با کمبود شدیدتر نیروی کار حرفه ای و متخصص مواجه می شود. کمبود در کدام رشته هاست و قوانین مهاجرت آلمان برای جذب آنها چه تغییراتی کرده اند؟

منبع : بی‌بی‌سی فارسی

هلفن، دانشنامه رایگان آلمان

2019-07-09 04:35

تجربه موفق اعتراض

مصاحبه ۲۰۱۹/۳/۱۷
ریجکت ۲۰۱۹/۴/۱۹
ارسال ایمیل اعتراض ۲۰۱۹/۶/۲۶
تایید دریافت اعتراض ۲۰۱۹/۶/۲۷
تاریخ تماس سفارت۲۰۱۹/۷/۹
تاریخ مراجعه برای دریافت ویزا ۲۰۱۹/۷/۲۱
لیسانس برق-الکترونیک
۱۰ سال سابقه مرتبط
زبان آلمانی ب۱.۱
زب

دلیل ریجکت : عدم آشنایی+زبان
اعتراض : متن یک صفحه ای در چهار پاراگراف
پیوست مستندات ایمیل: مدرک گذراندن دوره زبان آلمانی ب۱.۱ از آموزشگاه معمولی(البته قبلا به سفارت داده بودم)+پی دی اف بوربونگ های سایت استپ استون به ۱۰۲ شرکت از سال ۲۰۱۷+پیشنهاد کار و قرار مصاحبه حضوری از دو شرکت
نامه به این شکل نوشتم که اول متن رو به فارسی نوشتم بعد به انگلیسی در گوگل ترجمه کردم کمی متن انگلیسی رو ادیت کردم و مجدد انگلیسی رو به آلمانی ترنسلیت کردم و در حد سواد خودم متن آلمانی رو ادیت کردم

توضیح اینکه: هر موردی رو که فکر میکنید در انگیزه نامه قبلی ننوشتید رو بنویسید و برای هر پاراگرافی که مینویسید یک مستند در پیوست ارایه کنید

*اگر سوالی بود در گروه(که همه دوستان ببینند) در خدمتم
تا بتونم کمک کوچکی به دوستان کنم

2019-07-09 08:20

گزارش بامداد اسماعیلی از مشکلات مهاجرت تحصیلی

2019-07-28 09:15

تجربه

رشته تحصیلی، عنوان شغلی، سابقه کاری، سطح زبان انگلیسی و المانی، تاریخ ورود به المان، زمان کار پیدا کردن، تعداد اپلای‌های کاری، تعداد دعوت به مصاحبه، تعداد قرارداد و خیلی جزئیات دیگه‌ای که بدردتون نمیخوره رو ازش میگذرم و سعی میکنم یکسری از نکات و باید و نبایدهایی که خودم تجربه کردم یا از تجربه و کمک یکسری دوستان دیگه استفاده کردم رو بنویسم.

لطفا توجه کنید که تمام نکاتی که میگم کاملا تجربه و نظر شخصیمِ ممکنه خیلی‌ها نظرشون متفاوت باشه و….

قبل ورو به المان:

۱- تو هر مرحله‌ای که هستید و هرچند ماه که وقت دارید تا جایی که میتونید زبان المانیتون رو بهتر کنید ( حتی به نظر من اگه شده چند ماه دیرتر بیاید اما در حدی باشید که بتونید به المانی از پس مصاحبه تخصصی و عمومی بربیاید) ( وقتی وارد المان میشید خیلی‌خیلی سختِ بشه زبان المانی یاد گرفت یا اینکه بهترش کرد )

۲- حتما حتما چند ماه قبل از ورودتون به المان انقدری رزومه بفرستید و مصاحبه داشته باشید که تو رزومه فرستادن و نحوه مصاحبه دادن ایراداتون برطرف شه و حرفه‌ای بشید. ( تو المان باید بابت همین تجربه کلی زمان و پول از دست بدید و ممکنه به قیمت عدم موفقیتتون تموم شه)

۳- اگه تو زمینه کاریتون نیاز هست دوره‌ای ببنید یا یه تخصصی هست که اینجا باید بلد باشید قبل اومد بگذرونید ( این که چه تخصصی کم دارید رو موقعی که به اندازه کافی رزومه فرستادید و مصاحبه شدید میتونید بفهمید )

۴- لباس، کفش و کیف مناسب برای مصاحبه ( تو هر فصلی که اون شش ماه المان هستید ) رو بیارید

بعد ورود به المان:

۱- سعی کنید همون اول جایی رو برای ملده پیدا کنید چون قدم اول برای اجازه کار ملده‌ست و عملا بدون ملده شما هویتی ندارید. تو المان کارها خیلی کند پیش میره و اگه ملده رو بذارید برای وقتی که کار پیدا کردید به مشکل زمان برمیخورید ( سعی کنید شهر ورود رو اگاهانه انتخاب کنید که نخواید برای پیدا کردن کار به شهر دیگه جا‌به‌جا بشید ) ( مهاجر کاری تو المان خیلی زیاده و به دلیل حجم زیاد پرونده و تنبلی ذاتی المانی‌ها مدارک خیلی کند جا‌به‌جا میشه پس سعی کنید همون شهری که میخواید ساکن بشید رو قبل اومدن به سفارت معرفی کنید که درگیر جا‌به‌جایی مدارک نشید!! )

۲- شرایط و توانایی های خودتون رو با شخص دیگه‌ای مقایسه نکنید تا نه دچار توهم بشید نه سرخوردگی ( مثبت: ممکنه یکی نخبه باشه، یکی حرفه‌ای، یکی خوش‌شانش، حتی طرف اینجا اشنا داره و هزارتا دلیل دیگه که ما نمیدونیم!!! منفی: ممکنه دروغ بگه، دچار جو خاصی باشه، بزرگ نمایی کنه و….)
با خودتون رو راست باشید تو نقات ضعف و قدرت، سطح زبان و از همه مهمتر تخصص. اونوقت تازه میتونید بفهمید چه شرکتی با چه حقوقی با چه موقعیتی میتونید کار پیدا کنید و وقتتون تلف نمیشه
مثال: ممکنه تخصص و سابقه کاری شما در مقایسه با رقیب‌های شما ( ایرانی، هندی، کره‌ای و خیلی کشورهای دیگه!! ) متوسط یا سطح پایین باشه اونوقت شما باید این ضعف رو بتونید تو مصاحبه بپوشونید وگرنه محکوم به شکست هستید!!!
یا اینکه ممکنه خیلی سابقه کاری و تخصص خوبی دارید اما اعتماد به نفس کافی ندارید و خودتون رو تو مصاحبه‌ها دست پایین میگیرد!!!

۳- با اینکه خیلی سختِ اما از همون اول شروع کنید سطح زبان المانیتون هرچی که هست بهتر کنید چون بعد چند ماه اگه کار پیدا نکردید و مشکل زبان المانی یکی از دلایل کار پیدا نکردنتون بود دیگه خیلی سخت میشه کارتون!!!

نکات ارسال رزومه:

۱- رزومه شسته‌رفته و مرتب

استاندار رزومه خوب رو رعایت کنید. عکس مناسب، ترتیب نوشتن مطالب و…
– عنوان شغلی و ریز مسئولیت‌هایی که انجام دادید باید با شغلی که سرچ میکنید همخوانی داشته باشه
– سعی کنید ریز مسئولیت‌هاتون رو خیلی خوب و دقیق بنویسید چون خیلی دقت میکنن شما چیکار کردید تو شرکت قبلیتون. کلی و تیتر وار ننویسید. همه چی رو حتی اگه به نظر بی‌ارزش میاد بنویسید ( مثال: ممکنه داکیومنت سازی از نظر شما کار خاصی نباشه اما اونا دنبال کسی باشن که قبلا تجربه این کار رو داشته!!! )
– تو قسمت مهارت ها سعی کنید هرچی مربوط به رشته تخصصی‌تون بلدید رو بنویسید ( میتونید تو اگهی‌های شغلی ببینید برای رشته شما چه مهارتهایی لازمِ )
– بهتره یکسری دوره تو زمینه تخصصی خودتون گذرونده باشید و certificate گرفته باشید مخصوصا بین‌المللی اگه نه حداقل یکسری دورهای ضروری رو بنویسید self study کردید یا اموزشگاه خصوصی خوندید
– تو قسمت علایقتون سعی کنید چیزایی رو بنویسید که ممکنه تو شغل ایندتون بدرد بخوره ( مثلا علاقه به سفر کردن، خیلی از اگهی‌ها مینویسند کسی رو میخوایم که بتونه مدام به شهرها یا کشورهای دیگه مسافرت کنه!!! )

۲- سرچ درست عنوان شغلی

مثال: ممکنه شما عنوان شغلی رو senior سرچ میکنید اما رزومه و تخصص و سابقه کاری شما شما اندازه این عنوان شغلی قدرتمند نی

2019-07-28 09:15

ست پس میتونید یه سطح پایینتر

سرچ کنید

۳- سعی کنید اول رو شهر خودتون برای ارسال رزومه تمرکز کنید بعد شهرهای دیگه چون پیدا کردن خونه تو المان خیلی سختِ و شرکتها از این موضوع واهمه دارن که نیروشون بعد قرارداد نتونه خونه پیدا کنه و براشون دردسر شه، بنابراین تا جایی که امکان داره سعی میکنن از شهر محل شرکت یا شهرهای نزدیک نیرو بگیرن

۴- از سایت‌های مختلف برای ارسال رزومه استفاده کنید مثل لینکدین، زینگ، استپ استون، ایندید و ….

۵- اگه فقط زبان انگلیسی بلدید سعی کنید اون اگهی‌ها که انگلیسی هستن رو تو اولویت ارسال رزومه قرار بدید اما در نظر داشته باشید اینجا المانِ و ممکنه خیلی از شرکتهای انگلیسی زبان هم اگهی‌شون رو المانی بزنن پی دلیل نمیشه چون اگهی به زبان المانیِ پس کارمند انگلیسی زبان نمیخوان!!!!

۶- حتما هم رزومه انگلیسی هم المانی داشته باشید حتی اگه المانی بلد نیستید.
اداری یا قسمت مسئول بررسی اولیه رزومه ممکنه اصلا انگلیسی بلد نباشه و خیلی راحت رزومه شما رو نگاه هم نکنه، پس شانس‌تون رو کمرنگ نکنید!!!
( اگه کسی رو ندارید المانی کنه رزومه‌تون رو بزنید گوگل ترنسلیت )

نکات مصاحبه:

۱- به زبان انگلیسی و المانی ( اگه المانی حتی یکم بلدید) یه بیوگرافی کامل از خودتون تهیه کنید و سعی کنید بهش مسلط بشید و بتونید خودتون رو خیلی خوب معرفی کنید

– این قسمت از مصاحبه به اندازه سوال و جواب‌های فنی مهم، انقدری باید جزئیات رو خوب بگید که دیگه سوالی از داخل رزومه براشون نمونه و نخوان از سابقه کاری، تحصیل، دوره، چرا اومدید المان و … بپرسن.
– وقتی خیلی مسلط به زبان انگلیسی یا المانی خودتون رو معرفی میکنید به اونا این دید رو میده که زبانتون خوبه
– چون از قبل متن رو اماده کردید مسلما از نظر گرامری و تلفظ و… کمتر جملات رو اشتباه میگید و این باعث میشه مصاحبه کننده درست و کامل منظور شما رو بفهمه ( تو استرس و شرایط ممکنه درست نشه به زبان غیرمادری صحبت کرد یا اینکه خیلی چیزا به ذهنتون نرسه )
۲- اگه فقط زبان انگلیسی بلدید در حد یه معرفی کوتاه و چند تا سوال و جواب اولیه سعی کنید المانی رو حفظ کنید. بعضی از شرکتها همینکه یکم هم بلد باشید براشون مهمِ و ممکنه همون اول چند تا جمله المانی باهاتون حرف بزنن بعدا انگلیسی ادامه بدن و اگه بلد نباشید اون موقعیت رو به سادگی از دست میدید

۳- خیلی از شرکتهایی که به مصاحبه حضوری دعوت میکنن تو ایمیل مینویسن که ایا هزینه‌های مصاحبه رو پوشش میدن یا نه، اگه ننوشتن حتما بپرسید، چون هزینه‌ حمل و نقل تو المان گرونِ ( همیشه مصاحبه حضوری به این معنی نیست که اونا شما رو پسندیدن و این مرحله اخر و ….!!! خیلی از شرکتها تمام مصاحبه‌هاشوت بصورت حضوریِ و اصلا مصاحبه تلفنی یا اسکایپی ندارن )

صحبت پایانی:

اینکه یکی قبل اومد کار پیدا میکنه، یکی ماه اول، یکی ماه اخر، یکی هم شاید هیچوقت بیشتر از اینکه به دانش، تخصص، زرنگی، زبان یا هر چیز دیگه‌ای بستگی داشته باشه، به پشتکار و تلاش شما بستگی داره، به اینکه چقدر از اشتباهاتتون درس میگیرید و هر روز بهتر و کم اشتباه تر از از دیروز هستید.

هیچ موفقیتی شانسی نیست

2019-08-03 07:01

تجربه موفق
رشته: کارشناسی ارشد معماری کامپیوتر
زبان انگلیسی: مسلط
زبان آلمانی: A1
سمت:
Computer Network and Security Engineer
با سلام خدمت همه دوستان عزیز. منم مثل بقیه اعضا اول میخواستم از ادمین های محترم گروه تشکر کنم که خالصانه و از روی محبت به من و امثال من که تازه وارد آلمان شدن کمک کردن. امیدوارم روزی بتونم تمامی زحمات سروران گرامی رو جبران کنم.
بنده کارمند رسمی وزارت نفت و در پارس جنوبی مشغول به کار بودم. بیش از 8 سال به عنوان کارشناس شبکه اونجا کار میکردم. تو این مدت سعی کردم تا حدودی تخصص خودم رو تو این زمینه کاری بالا ببرم. با کمک خدا تونستم چندتا از مدارک بین المللی سیسکو رو در دبی امتحان بدم و بگیرم ( CCNA R&S و CCDA و CCDP ). از اونجا که شرکت بزرگ بود و پروژه های زیادی راه اندازی میشد با کمک همکارام تونستم توی پیاده سازی پروژه های مهم ای نظیر مجازی سازی مرکز داده با استفاده از VMware، پیاده سازی Cisco ISE ، پیاده سازی QOS، Multicasting و مشاوره در پیاده سازی Unified Data center مشارکت کنم و اطلاعات مهم ی رو کسب کنم که اینجا خیلی به درد خورد.

من 17 فوریه وارد آلمان شدم. از توی ایران با بانک DVB در فرانکفورت مصاحبه هارو به صورت video call پیش بردم و هفته بعد از ورود به آلمان به مصاحبه حضوری دعوت شدم. مصاحبه رو با موفقیت پشت سر گذاشتم و منتهی بنده رو به دلیل طول کشیدن پروسه دریافت مجوز کار رد کردند و گفتند ما بیشتر از 5 روز واسه شروع به کار نمیتونیم منتظر بمونیم. چند هفته بعد از آون از طرف شرکت Fortinet در فرانکفورت موفق شدم که مصاحبه Skype بگیرم که بعد از گذراندن موفق مصاحبه گفت پروسه استخدام ایرانی برای شرکت ما خیلی سخت هست و با اقامت ایران نمیشه واسه شما کاری کرد. بعد از آون ها چندین تا موفقیت تونستم پیدا کنم که همه شون زبان آلمانی در حد B2 میخواستن و در نتیجه بنده رد شدم. حدود یک ماه بعد با شرکت Mytaxi در هامبورگ تونستم مصاحبه کار بگیرم. مرحله اول مصاحبه رو که به صورت video call بود رد کردم و در مرحله دوم با مدیر شبکه شرکت سر مفاهیم ITIL و نوع پیاده سازی اش و تجربه ای که در آون زمینه داشتم رد شدم. به خاطر بیکاری و بالا بودن هزینه های زندگی در فرانکفورت تصمیم گرفتم به لایپزیگ بیام که پولی که آورده بودم رو بتونم بیشتر پس انداز کنم که به نظرم اشتباه بزرگی بود چرا که فرصت های کاری که به من پیشنهاد میشد در Linkedin و Xing عملا نصف و شاید کمتر هم شد. آون زمان تصمیم گرفتم تمام Recruiter ها و نیروهای منابع انسانی شرکت های IT ی آلمان رو توی آون دوتا سایت پیدا کنم. دوتا نامه نوشتم یکی واسه درخواست و دیگری بعد از قبول درخواست از طرف اونا که کلیه مدارک و سابقه کار و کاور لتر رو تحت یک فایل و قالب PDF واسشون میفرستادم. این کار خیلی کمک ام کرد و در حدود یک ماه و نیم به اتمام ویزام تونستم یک مصاحبه دیگه بگیرم. حدود 5 تا مصاحبه video call با آون شرکت رو از کارشناس منابع انسانی گرفته تا شبکه و مجازی سازی و مدیر IT رو گذروندم. و در مرحله آخر حضوری برای مصاحبه آخر به شرکت دعوت شدم و بعد از یک هفته واسم قرارداد رو فرستادن.
من کار رو زمانی گرفتم که 3 هفته به اتمام ویزام مونده بود کل پولی که داشتم 300 یورو بود. تو این مدت خیلی زیاد نا امید شدم و بارها میخواستم برگردم سرکار خودم و همه چیز رو تمام کنم. با وجود اینکه متاهل هم بودم. پیغام های مثبت این گروه رو که میخوندم همیشه واسه یک شروع تازه به من کمک میکرد. خیلی کلیپ های نحوه دادن مصاحبه و پیدا کردن موقعیت های شغلی در آلمان رو در YouTube سرچ می کردم و نگاه میکردم که واقعا بهم کمک فراوانی کرد. نوشتن رزومه به استایل آلمانی(نه صرفا زبان آلمانی با وجود اینکه خیلی مهم هست) خیلی بهم کمک کرد.

در آخر میخواستم بگم که این راه واقعا سخت هست و از صمیم قلب از خدا میخوام که تمامی هم وطنان عزیزم که با امید فراوان از کار و زندگی در ایران دست میکشند و با هزار امید وارد این سرزمین میشن بهترین ها نصیبشون بشه و همیشه بهترین ها واسه همه مون اتفاق بیافته.
یکبار دیگه از تمام ادمین های گروه تشکر میکنم و آرزوی موفقیت و سلامتی بیشتر رو براشون دارم که به من و امثال من از صمیم قلب کمک کردند.
موفق و سربلند باشید همواره

2019-08-09 05:16

مدارک
تمکن
سفارت
اینترویو
تغييرات
چك ليست
چك ليست_ويزاى_جستجوى_كار

در آپديت جديد مدارك مورد نياز براى ارائه به سفارت آلمان در روز مصاحبه ويزاى جستجوى كار، شاهد تغييراتى هستيم كه در ذيل به آنها اشاره ميكنيم.
همه متقاضيان دقت داشته باشند همواره قبل از تاريخ مصاحبه، به روزترين تغييرات را در سايت سفارت آلمان بررسى كنند.

موارد تغيير يافته در مدارك مورد نياز (چك ليست) ويزاى جستجوى كار:

١- مبلغ تمكن از ٤٣٢٠ يورو به ٥١١٨ يورو تغيير كرده است. ( از ابتداى سپتامبر ٢٠١٩)
٢- ترجمه شناسنامه از حالت “در صورت وجود تغييرات” خارج شده و اجبارى شده است. ترجمه شناسنامه بايستى در كنار آخرين مدرك تحصيلى، به تاييد بخش تاييد مدارك سفارت آلمان نيز برسد.

٣- در ابتداى چك ليست جمله ى ” امكان پيوست اعضاى خانواده براى رواديد جستجوى كار ميسر نميباشد” اضافه شده است. اين موضوع قبل تر هم وجود داشته است و نشان ميدهد شخص متقاضى براى داشتن پيوست ميبايست ابتدا مراحل تبديل اين ويزا به اقامت كارى را طى كرده باشد. براى توضيحات بيشتر لينك زير را مطالعه كنيد :

٤- عنوان رشته تحصيلى شما ميبايستى “دقيقا” منطبق با عنوان ذكر شده در سايت آنابين باشد. به اين معنى كه رشته، گرايش يا پسوند خاصى اگر در عنوان مدرك تحصيلى متقاضى وجود دارد، ميبايستى دقيقا همان اسامى در سايت موجود باشد. در غير اين صورت داشتن مدرك
زب
ZAB
اجبارى ست.
٥- ترتيب و چيدمان مدارك تغيير كرده است. لطفا همه متقاضيان قبل از روز مصاحبه، مدارك خود را در دو دسته اصل و كپى؛ مطابق با چك ليست جديد آماده كنند.
٦- زمان بررسى پرونده متقاضى در بیشتر موارد به ٨ تا ١٠ هفته افزايش پيدا كرده است. قابل توجه همه دوستان اينكه به پيگيرى هاى زير ٨ هفته ترتيب اثرى داده نخواهد شد.

2019-08-09 08:55

pinned the message

2019-08-09 07:35

تجربه موفق
مهندسی مکانیک
تجربه قرار داد : مهندسی مکانیک ( طراحی سیستم های تهویه مطبوع و موتورخانه برج های مسکونی ، مراکز تجاری)

من حدود ۸ سال در این زمینه در ایران کار کردم و ناظر نظام مهندسی و ناظر اداره گاز در تهران بودم. پس از دریافت ویزا با سطح زبان A2 وارد آلمان شدم. تقریبا بعد از ۵۰ روز قرار داد گرفتم و با تحویل به اداره مهاجرت جهت دریافت اجازه کار به من گفتن تا حدود ۴ هفته دیگر جواب می دهند .وقتی اینو شنیدم با خودم گفتم برم ایران و برگردم‌ ۱ ماه رفتم ایران و برگشتم به اداره مهاجرت مراجعه کردم گفتن مدارک شما گم شده و دوباره درخواست بدین. دوباره درخواست دادم و بعد از ۱۰ روز اعلام کردن بدلیل حقوق پایین جواب اداره کار منفی است ، به پیشنهاد یکی از دوستان . رزومه خودم رو از لحاظ فرمت نوشتاری اصلاح کردم و مجدد شروع به کاریابی کردم. بعد از این اصلاح تعداد تماس های تلفنی بیشتر شد و تعداد مصاحبه های که رفتم هم بیشتر شد ، من تونستم با مدارک مثبته که نشون میداد با چندتا شرکت بزرگ مصاحبه کردم و منتظر جوابم هستم ویزام رو تمدید کنم، ۳ تا مصاحبه رو بخاطر سطح زبان پایین رد شدم . مصاحبه ای منجر به قرار داد در ماه هفتم شد، دلیل رو میتونم این بگم : تجربه کار با نرم افزارهای به روز مهندسی و شناخت سیستم های مدرن تاسیساتی که تا چند سال پیش در ایران بسیار رایج و پر کاربرد بود.
توصیه من به عزیزان اینه که برای زبان خیلی وقت بزارن تا راحت و در زمان کوتاه کار مناسب پیدا کنن. سطج مناسب زبان آلمانی برای رشته های مثل رشته من برا ی بیان توانایی های شخصی به کارفرما حداقل B1 است( نظر شخصی )

2019-08-14 12:50

به روز رسانى وقت انتظار سفارت آلمان – آگوست ٢٠١٩

2019-08-15 04:51

❌ تجربه ارسالى از اعضاء ❌

تجربه دعوتنامه
تجربه ویزا سیکر

تاريخ مصاحبه : ٢٣ جوون ٢٠١٩
تاريخ ايميل ويزا ١٥ آگوست ٢٠١٩
زمان انتظار : حدود دوماه
سن : ٣٦ سال
رشته تحصيلى : مهندسى عمران
سابقه كار : ٦ سال مرتبط، ٣/٥ سال غير مرتبط
مدارك مكاتبه ارائه شده به سفارت: ٢ ايميل دعوت به مصاحبه حضورى، دو ايميل در دست بررسى و يك ايميل كه به مرحله اعلام حقوق درخواستى رسيده بود.
مدرك زبان: گواهى شركت در سطح B2 از آموزشگاه. مدرك ايلتس انگليسى
و زب رو هم داشتم.
سابقه كار: گواهى شركتى از دو پروژه اى كه كامل كار كرده بودم ارائه دادم و دوسال اخير هم از محل كار فعليم كه شركت نظارت و اجرا هستيم
تمكن مالى : دعوتنامه رسمى از اقوام ساكن آلمان.
انگيزه نامه رو مطابق با موارد خواسته شده در چك ليست و با كمك ادمين هاى عزيز همين گروه نگارش كردم. بيش از ١٣ روز براش زمان گذاشتم. ابتدا فارسى نوشتم. بعد موارد اضافه رو با راهنمايى دوستان حذف كردم و در انتها با سطح دانش آلمانى خودم نگارش كردم. از فرمت هاى استاندارد در سايت هاى معروف آلمانى كمك گرفتم.
رزومه رو از فرمت سايت Lebenslauf.de استفاده كردم و منطبق بر فرمت هاى رزومه هاى مهندسى سازه و عمران، انجام دادم.

روز مصاحبه مداركم كامل بود. بدون كوچكترين مشكل و بر اساس چيدمان سايت سفارت. مصاحبه كاملا به فارسى انجام شد. نكته اى كه به توصيه دوستان قديمى تر انجام دادم اين بود كه از صفحه اول سايت شركت هايى كه مكاتبه ارائه دادم پرينت گرفتم. هم باعث ميشد مكاتباتم از هم تفكيك بشه هم نشون ميداد كه براى پروسه كاريابى وقت گذاشتم و مستقيما با شركت ها مذاكره داشتم. به دوستان توصيه ميكنم حتما اينكار حرفه اى رو انجام بدهند.

بعد از يكماه از زمان مصاحبه از سفارت باهام تماس گرفتند و در خصوص دعوت نامه رسمى ايراد گرفتند.
خانمى كه تماس گرفت بهم گفت كنسول دعوتنامه رو بدليل يك تيك كه نخورده قبول نكردند و بهم ده روز فرصت دادند كه مجدد از اداره مهاجرت شهر ورودم و توسط اقوامم گرفته بشه و اصل مدرك در صندوق انداخته بشه. دوستانى كه بجاى تمكن مالى، دعوتنامه رسمى از اقوام يا آشنايانشون به سفارت ارائه ميدند دقت كنيد كه در دعوتنامه و در قسمت اثبات تمكن مالى فرد دعوت كننده، حتما گزينه nachgewiesen تيك خورده باشه. در غير اين صورت تمكن شخص دعوت كننده مورد تاييد سفارت نيست.
بعد از رفع نقص، دقيقا دوازده روز گذشت و ايميل ويزا رو دريافت كردم.

از همه دوستانى كه در اين راه بهم كمك كردند و از ادمين هاى عزيز گروه كمال تشكر رو دارم.
و يك توصيه هم به دوستان عمران و هم رشته اى خودم ميكنم. حتما در كنار زبان و حداقل تا سطح B2 ، روى لغات تخصصى نقشه ها و اجراء كار كنيد تا بتونيد بهتر در مصاحبه ها از رزومه تون دفاع كنيد. در رشته ما واقعا تسلط به زبان تخصصى و لغات تخصصى رمز موفقيت در آلمان خواهد بود.

به اميد موفقيت همه دوستانى كه براى هدف شون تلاش ميكنند.

2019-08-17 06:31

Ehsan:
تجربه موفق (بخش اول)

با درود فراوان به دوستان جاب سیکر و تشکر فراوان از دوستانی که خالصانه تو این گروه با نظراتشون به دیگران کمک فکری و انگیزه میدن. اما بریم سراغ تجربه من:
من به توصیه یکی از همکاران که از ایران تونسته بود جاب افر بگیره برای ویزای جستجوی کار المان اقدام کردم ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ توی سایت رجیستر کردم. خیلی روی المان جدی نبودم یعنی بهتر بگم هنوز از لحاظ روحی روانی اماده مهاجرت نبودم. بارها تصمیم گرفته بودم و در همون مراحل اولیه با شناختی که از خودم و روحیاتم داشتم منصرف میشدم. تمرکزم روی یک برنامه ی خاص استانی کانادا بود که تقریبا از بقیه موارد راحت تر بود اما درست در لحظاتی که همه چیز رو اماده کرده بودیم و منتظر بودیم سایت باز بشه متاسفانه (یا شاید الان بگم خوشبختانه) کل سیستم تغییر اساسی کرد و دیگه از اواسط تابستون پارسال برای المان مصمم تر شدم. خصوصا با وخیم تر شدن شرایط اقتصادی . این بار انگیزه های قوی تری داشتم مخصوصا دخترم و اینده ش. شروع کردم اهسته به خیال خودم سلف استادی المانی بخونم که با یک خوداموز بود و اصلا خوب نبود بیشتر وقتم رو گرفت. هزینه کردن برای کلاس المانی، برای جایی که ایا بشه ایا نشه و این جور فکرای مبهم که مثلا اگه نشه به چه دردم میخوره این زبان و … خلاصه باعث شد تا قبل ایمیل مصاحبه جدی نگیرمش.
مصاحبه م اخرای دسامبر ۲۰۱۸ بود یعنی حدودا یک سال طول کشید و سعی کردم همه مدارک رو مرتب و کامل تحویل بدم. منتظر بودم که مثل دوستای دیگه م حدودا سه هفته ای جوابم بیاد. اما نیومد که نیومد خودم رو دلداری میدادم که به خاطر تعطیلات ژانویه ست و ظاهرا فکر کنم حدسم درست بوده. خلاصه بعد از ۵۰ روز زنگ زدن و گفتن ویزام حاضره. تو این مدت از مصاحبه تا ویزا سعی کردم فشرده خصوصی المانی بخونم و تا وسط A2.1 رسیدم و دیگه فرصتی نبود. برای ۱۸ اسفند بلیط گرفتم به مقصد هانوفر. چون خواهرم اونجا ساکن بود و این واقعا نعمت بزرگی بود یه دلگرمیه خوب. یه هفته قبل رفتن ،خواهرم از نمایشگاه کار هانوفر برام کلی کارت جمع کرده بود و گفت خیلی دنبال نیرو هستن. منم برای چند تاشون اپلای کردم. اوه راستی یادم رفت بگم چی خوندم و کارم چی بود. من مهندسی الکترونیک خونده بودم ولی خوشبختانه شانس باهام یار بود که وارد زمینه ایتی شدم البته در حوزه تلکام. تو ایرانسل ،هوواوی اریکسون ، مبین نت و همراه اول مجموعا ۱۰ سال سابقه کار داشتم. بیشتر در حوزه نگهداری سیستم ها و اپلیکیشن . مهارت اصلیم بیشتر لینوکس بود و چیزای دیگه خیلی جسته گریخته کار کرده بودم. فیلد موبایل و تلکام خوبی ها و بدی های خودش رو داره. حقوق های خوب ولی در کنارش پر از استرس و حجم عظیم کاربر . مثلا اخرین سیستمی که روش کار میکردم ۶۰ میلیون مشترک همراه اول روش بود و بخش حساسی از بیزینس بود.
قبل رفتن یکی دو تا مصاحبه جور شد که درجا به خاطر زبان المانی ریجکت شدم و اونجا بود فهمیدم چه کار سختی پیش روم دارم.
خلاصه راهی شدم هنوز تصور نداشتم این دوری چه قدر سخت خواهد بود ولی هر چه بود میدونستم قطعا خارج از توان منه. منی که سابقه نداشت بیشتر از یکی دو روز دخترم رو نبینم حالا چجوری میخوام … ضمنا بگم من حتی دانشگاه هم تهران بودم و کلا هیچ وقت تنها نبودم و اصلا عادت نداشتم حالا در استانه ۳۷ سالگی باید برم سراغ یه چالش جدی.
به سمت فرودگاه بنیانگذار تمام پلیدی ها و پلشتی ها ، همش فکر میکردم کی میشه دوباره ببینم کشورم رو. حالا هر روز به در و دیوار فحش و بد و بیراه میدیم دم رفتن خاک دامنگیر لعنتیش داره کار خودشو میکنه.
خواهرم و دامادمون فرودگاه هانوفر اومدن استقبالم.واقعا لحظه ی خوبیه که حداقل میدونی یکی اونجا منتظرته. بماند که یه چمدونم نرسید و بعد از پرس و جو مجبور شدم دل بکنم و برم به این امید که خودشون بیارن(طبق صحبت های شوهر خواهرم و تجربه های مشابه) و همینم شد و چند ساعت بعد از طرف ترکیش یه ماشین اومد و چمدونم رو اورد ?
[ ] هنوز گیج بودم و نمیدونستم من کجام اینجا کجاست. شانس بعدیه من بهم رو زد. خواهرم در تماس با یه همکارش تو همون هانوفر فهمید که ایشون یه خونه داره برای اجاره. رفتیم و دیدیم و جای خیلی خوبی از مرکز شهر بود و با قیمت خیلی مناسب. خوب همه چی فعلا خوب پیش میرفت اما فکر و ذکرم تو حال و هوای عید تو ایران بود.

تجربه موفق (بخش دوم)
خوب حالا همه چی نسبتا مهیا بود که کم کم شروع کنم برای اپلای. نه اینکه عجله نداشته باشما گیج و گنگ بودم کلا . تو همون هفته اول یه مصاحبه تصویری اوکی شد و پیش خودم گفتم ایول همه چی الکی الکی داره ردیف میشه مثل خونه که معضلیه ولی خدارو شکر برای من راحت پیدا شد البته فقط برای یک ماه و نیم قرار بود اون خونه باشم. ۱۴ فروردین بود که یکی از همکاران قدیمم به من ملحق شد و من که عجیب به هم ریخته بودم باعث شد حداقل از تنهایی در بیام. اونم چه کسی بهتر از یه

2019-08-17 06:31

دوست پرتلاش و هم رشته با شرایط کاملا برابر. خلاصه سعی میکردیم تو هر شرایطی به هم روحیه بدیم . موج ریجکتی ها بود که میومد و حتی به مصاحبه تلفنی هم نمیرسید. باعث شد تازه به فکر رزومه های کذاییمون بیفتیم. تقریبا دو روز کامل وقت گذاشتیم و سعی کردیم یه چیزی منطبق با مارکت المان درست کنیم. یعنی مختصر و مفید و البته چشم نواز . فهمیدیم چقدر رزومه مون افتضاح بوده. خیلی خوبه که یه نفر دیگه رزومه تون رو ببینه و ایراداتش رو بگه. چیزهایی که فکرشو نمیکنید ممکنه خیلی فاحش باشن از دید یه نفر دیگه.
حالا یه کم بازخوردا بهتر شد ولی کماکان ریجکتی بود و ریجکتی و هر از چندگاهی تماس های اولیه. ما جفتمون تقریبا سیستم ادمین بودیم ولی هم دوست داشتیم برای DevOps اپلای کنیم هم اینکه سیستم ادمین به اون معنا که ما تو ایران کار کرده بودیم اینجا نبود و کلی skill های دیگه لازم داشت. مرحله ی بعد که شاید ریسکی هم بود این بود که اپلای کردن رو به شدت کم کردیم چند تا کورس انلاین خریدیم و شروع کردیم با هم دیدن و پیاده کردن. تا کلیپ شروع میشد یه ساعت بعد تو رزوممون اضافه میکردیم ??
کار به جایی رسید که خودمون هم با دیدن رزوممون وحشت میکردیم یا به قولی می گرخیدیم ??
ولی همین کار ریسکی باعث شد خیلی خیلی تماس ها زیاد بشه کلی ریکوروتر تو لینکدین پیام میدادن هر روز و خلاصه بارقه های امید زنده شد. انواع و اقسام مصاحبه ها رو دیدیم .از تست هوش تا کلی تسک های دیگه.
اما مشکل این بود ما فقط این کورس ها رو گذرونده بودیم ولی تجربه عملی نداشتیم و این باعث میشد تو مصاحبه های بعدی ریجکت شیم. امازون، کوبرنیتس، داکر، انسیبل، گیت ، جنکینز، و صد تا چیز دیگه که ظاهرا تمومی هم نداشت.
اما شاید مهمترین قسمت حرفام که طولانی هم شد و به بزرگی خودتون میبخشید اینجاست?
مصاحبه هایی که به تسک میرسه رو به شدت جدی بگیرید. میدونید چرا ؟ اولا وقت کافی دارید و بدون استرس جلسه مصاحبه میتونید روش کار کنید. دوما مشکلات زبان و این ها هم اگه داشته باشید تو حاشیه میره و سوم اینکه این تسک ها به شخصه باعث شد چیزایی که خوندم فقط تئوری حالا برام یه تجربه عملی هم بشه. خلاصه از همین طریق هم خونه ایم درست در استانه تحویل دادن خونه و اواره شدنمون( پیدا کردن کار خودش کم چیزیه خونه هم قوز بالاقوز میشه) کار پیدا کرد و لطف کرد و هتلی که یک ماه شرکت براش گرفته بود تو برلین من رو هم دعوت کرد. خلاصه اینکه دو تا دیگه از همکارای سابق هم که برلین بودن و تقریبا همه مشابه و همزمان اونها هم تو برلین کار پیدا کردن و علی موند و حوضش ??
سرتونو درد نیارم خلاصه یکی از این صد ها مصاحبه که البته به تسک رسیده بود با موفقیت انجام شد و برام قرارداد فرستادن. چقدر دور بود برام ولی شد . شبایی که توی این پیج میومدم و میخوندم کسایی که مشابه من بودن شرایطشون رو میخوندم و دوباره امید میگرفتم. شاید صد بار نا امید شدم تا استانه برگشت رفتم استرس وحشتناک و افسردگی دوری هم بماند ولی بهم اثبات شد خواستن توانستن است. ضمنا از دیگر راه های انگیزه گرفتن اینه که شبا اخبار من و تو رو ببینید انقدر سیاهی های جامعه رو میگه که پشیمون میشید از برگشت ?
الانم چالش های جدید پیش رومه و دیگه فهمیدم ادمی که مهاجرت کنه حالا حالا دغدغه داره. من قراردادم ریموت هست فعلا دو هفته ایه میرم شرکت ولی بعدش یا باید خونه بمونم که تصورش برام سخته یا برم یکی از شعبه های دیگه ی شرکت مثلا کلن و اونجوری باید قراردادم عوض شه و … خلاصه که فکر و خیالات کماکان همراهمه ولی به امید روزای بهتر برای همگیمون و رسیدن به ارامشی که مردمان اینجا دارن و براش ارزش قائلن . شاید ما هم باید نوع نگاهمون رو به زندگی تغییر بدیم. ارزوی اخرم هم روزای بهتر برای سرزمین مادریمونه اینجا روزی نیست که از ایران تماس نداشته باشم از دور و اشنا . یه مرکز مشاوره راه انداختم ?و ناراضی هم نیستم به قول خواهرم زنجیره ی مهربانی رو ادامه بدیم و قطع نکنیم. باز هم سپاس از همه کسایی که بدون منت و چشمداشت راهنمایی میکنن و تجربه هاشون رو به اشتراک میذارن
. خوب و خوش باشید ایام به کام ❤❤

2019-08-19 07:19

سوالات پر تکرار

‼️قبل از پرسیدن هر سوالی در گروہ ، میبایستی فایل PDF با نام راهنمای جامع مهاجرت که در مدیا گروه موجوده و همچنین با هشتگ شروع
هم قابل دسترسیه رو خونده باشم

✅مدرک زبان لازمه!؟
?دانش زبان لازمه.یعنی بتونید ارتباط تخصصی و عمومی رو در محل کارتون برقرار کنید.

✅مدرک زبان تا چه اندازه باشه کافیه!؟سفارت چجوری میفهمه من چقدر زبان بلدم پس؟ گواهی شرکت در کلاس و پایان دوره موسسات قابل قبوله!؟
?تا پایانB1 واقعی حداقل ترین مقدار ممکنه که باید آلمانی بلد باشید.
افیسر ممکنه رندوم ازتون سوال کنه. گواهی همه موسسات از همه شهرها هم قابل قبوله

✅مدرک زبان_انگلیسی ایلتس عالی دارم میتونم باهاش کار پیدا کنم؟
?بجز رشته نرم افزار و کامپیوتر بقیه دانش زبان آلمانی لازم دارن. انگلیسی هم به کارشون نمیاد

✅این ویزا محدودیت سنی داره!؟
?نه

✅هم وقت ویزای تحصیلی گرفتم هم وقت ویزای جستجوی کار مشکلی داره!؟
?بله مشکل داره. تا روز مصاحبه یکی اشو باید کنسل کنید هر کدومشون زودتر رسید اون یکیو کنسل میکنید. نمیتونید دوتا درخواست ویزای اقامت بالای ۹۰ روز داشته باشید. وگرنه سفارت میتونه این برداشت رو کنه که شما میخواید به هر روشی که شده برید و ریجکتتون کنه

✅ریز نمرات رو به تایید سفارت برسونم!؟
?نه. لازم نیست

✅برای گرفتن زاب هیچی نمیدونم چیکار کنم!؟
?فایل راهنما رو بخون. رشته و دانشگاه و گرایشتون حتما عینا و واو به واو باید تو سایت آنابین باشه. در هر حالتی غیر از این امکان نقصی خوردنتون زیاده

✅زاب چقدر طول میکشه!؟
?۴ تا ۶ ماه برای افراد عادی. اگر هم قرارداد با یک شرکت آلمانی داشته باشید با مکاتبه از طریق اون شرکت با زاب زیر یکماه

✅نقص مدرک داشته باشم سفارت ریجکت میکنه!؟
?نه. بهت فرصت میده بری بیاریش

✅اگر زمانم تموم شده بود و نتونستم نقص مدرک ام رو رفع کنم چی میشه؟
?به سفارت پیغام میدی. معمولا قبول
میکنه

✅نقص مدرک امو میخوام برطرف کنم. چیکار کنم!؟
?با ذکر بارکد نامبری که روز مصاحبه رو برگه بهتون دادن و یا کپی اون برگه، مدارکتون رو به سفارت ایمیل میکنید یا میزارید تو پاکت میندازید تو صندوق دم سفارت

✅فاصله ایمیل اول و ایمیل دوم چقدره!؟ از روزی که وقت میگیرم تا روزی که مصاحبه میشم چقدر طول میکشه!؟
?تقریبا ۱۳ تا ۱۴ ماه

✅سفارت وقت اضطراری هم‌میده!؟
?اگر قرارداد کاری داشته باشید. بله. خودتون و شرکت باید با سفارت مکاتبه میکنید امکانش زیاده

✅انگیزه نامه رو چجوری بنویسم!؟
?تو سایت سفارت نوشته شده چی بنویسید.

✅نمونه انگیزه نامه دارید!؟
?نه. از کسی هم نگیر خودت تنهای تنها باید بنویسی. با دانش زبان انگلیسی یا آلمانی خودت. بعد بده یه ادم وارد تصحیحش کنه. سفارت حس کپی کنه امکان ریجکت هست

✅تمکن مالی به نرخ آزاده یا دولتی!؟
?ملاک سفارت نرخ آزاد هست. ولی بانک فقط به نرخ دولتی میزنه. بنابراین شما باید به نرخ ازاد برای سفارت حساب کنید. بعد مصاحبه هم برو حسابو خالی کن

✅بازار کار: چجوری بفهمم رشته و سابقه کارم مناسب بازار کار آلمانه!؟
?میری سایت stepstone سرچ میکنی تخصص اتو. ببین چقدر شبیه نیازمندی هاشون هستی خودت میفهمی

✅برای سابقه کار بیمه ببرم یا گواهی کار از محل کارم!؟
?هردوش مورد قبوله سفارته. گواهی انگلیسی کار از شرکت بهترین روشه. چون هم نیاز به ترجمه نیست هم پوزیشن اتون توش معلومه

✅سابقه کارم با مدرک تحصیلی ام ارتباط نداره. مشکلی پیش میاد!؟
?پیش میاد. اداره مهاجرت در آلمان اجازه کار براتون صادر نمیکنه

✅دسته اول مدارک چیه؟ دسته دوم چیه!؟
?باید یه سری مدرک حاضر کنی برای روز مصاحبه. تمام اونا میشه دسته اول. از همشون یه کپی بگیر اسمشون میشه دسته دوم. فقط جاهایی که امضا لازم داره رو اصل امضاتو بزن در هر دو دسته. اصل هیچ مدرکی رو هم به سفارت نمیدی چون بهت پس نمیده

✅سفارت گفته بیا ویزات حاضره چقدر فرصت تعویق ویزا رو دارم؟ سفارت تا چقدر قبول میکنه!؟
?حداکثر سه ماه

✅نحوه سرچ کردن تو گروه:
?میری اون بالا رو اسم گروه کلیک میکنی ایکون سرچ میاد. اونو که زدی تو اون تب باز شده هرچی دوست داشتی تایپ میکنی تا بیاد
اگر نیومد یا VPNات ضعیفه یا سرعتت. تلاش کن و صبر. میاد.
تلگرام سه جور سرچ داره
۱- بر اساس کلمه
۲- بر اساس فرستنده پیام ها
۳- بر اساس بازه زمانی
که وقتی سرچ رو بزنید ایکون هاش باز میشه و میتونید از اونجا به یکی از این
سه طریق جستجو کنید

?اگر سوالتون جزو‌ سوال های بالا نبود لیست بقیه سوالات پر تکرار
اینجا است

?با تشکر از آقای رنجبران بابت ارسال این متن۔

2019-08-20 09:21

‼️‼️ اطلاعاتی درخصوص درخواست ویزای ملی‼️‼️
از تاریخ اول اکتبر 2019 (برابر با 9/7/1398) باید همه‌ی مدارک مربوط به درخواست ویزای ملی را بهمراه ترجمه‌ی آنها به زبان آلمانی ارئه نمایید.
لطفاً توجه داشته باشید که فقط درخواست‌هایی پذیرفته شده و مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت که مدارک مربوط به آنها بصورت کامل تحویل داده شده باشند.

2019-08-22 01:08

تجربه قرارداد
? رشته: مهندسی پزشکی
? تخصص: مهندس تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی
Medizintechnik ingenieur
➕ سابقه کار: 7سال
➕ زبان :B1 آلمانی
❕تاریخ ورود: ژانویه 2019
⚪️ تعداد اپلای: 1.124 ایمیل
? مصاحبه تلفنی: 11
☑️مصاحبه حضوری: 3
? تغییر رزومه 8 بار
?وبسایت: stepstone-indeed-munster-wlw
❗️قرارداد: جولای 2019
❗️اجازه کار: آگوست 2019
✅ دوستان میخواستم بگم تا آخرین لحظه اصلا امیدتون رو از دست ندین ?
استاندارد بودن Lebenslauf و Anschreiben خیلی مهمه.
یه موضوع مهمی که هست تو تخصص رشته ی مهندسی پزشکی اینه که اگه مدرک استاندارد (MPG, MPBetreibV, RÖV) اروپا(آلمان) در حوزه ی مهندسی پزشکی داشته باشید خیلی میتونه کمکتون کنه.و شانستون 30 درصد بیشتر میشه.
⚠️ من با اینکه رشته و دانشگاهم تو آنابین بود و ویزا هم گرفتم، اما تو آلمان موقع قرارداد از من زاب خواستن.

با آرزوی موفقیت برای همه ی شما ?

2019-09-02 07:17

تجربه ویزا
تجربه مصاحبه
ایمیل اول: ۱۹ خرداد ۹۷
ایمیل دوم: ۱۰ تیر ۹۸
مصاحبه: ۱۳ مرداد ۹۸
ایمیل تایید ویزا: ۱۰ شهریور ۹۸
اول از همه تشکر از ادمین ها دوستان‌ محترم. واقعا کاری که ادمین ها بابت ایجاد این گروه و اداره اون انجام می دن، قابل ستایش.
اما تجربه من که شاید به درد خیلی ها بخوره:
قسمت اول: متاسفانه من با یک شرکت مهاجرتی (یا به زبان ساده تر، کلاهبرداری) که از همه هم‌ معروف تر بود، قرارداد بستم با مبلغ ۲۳ میلیون تومان.
و ۱۲ تومن هم دادم. وقت سفارت من رو اون ها گرفتن.
بعد ها که از طریق گروه دانشجویی با این گروه آشنا شدم، هر روز به خودم لعنت می فرستادم.
چون اگر واقعا این کار رو نمی تونیم خودمون انجام بدیم، به نظرم هیچ شانسی برای بقا ? در آلمان نخواهیم داشت.
چند ماه بعد، با راهنمایی یکی از دوستان ( فکر کنم آقا فرید) تصمیم گرفتم به سفارت ایمیل بزنم و موضوع رو بگم.
یک ایمیل خیلی کامل به زبان انگلیسی با همه ی اطلاعات مورد نیاز برای سفارت فرستادم و موضوع رو گفتم و خواستم که ایمیل اول و دوم برای ایمیل خودم بیاد. وگرنه اون شرکت از من کلی پول میگیره.
با کمال تعجب در کمتر از دو روز از سفارت ایمیل اول رو روی ایمیل خودم گرفتم.
یک مقدار می ترسیدم که ایمیل دوم برای اون شرکت کلاه برداری هم ارسال بشه، و اگر پول بهشون ندم، وقتم رو کنسل بکنن، که خدا رو شکر اون جور نشد.
تو این مدت از اون شرکت مدام زنگ‌ می زدن که کارهای شما(? دقیقا کدوم کارها من نمی دونم) با قدرت داره انجام میشه، پول رو بدید که متوقف نشه.
من هم هیچی بهشون نمی گفتم.
دوستان واقعا” بیسوادن و از این ویزا “هیچ چیزی” نمی دونن.
قسمت دوم: رشته ی من مهندسی الکترونیک و ناپیوسته بود. اما ریسک نکردم و زاب رو با استفاده از اطلاعات فایل راهنما و وبسایت خود زاب گرفتم. به نظرم حتما برای زاب اقدام کنید.

قسمت سوم: آماده کردن مدارک برای من یک ماهی طول کشید. که اکثر این وقت رو رزومه و انگیزه نامه گرفت.
برای انگیزه نامه من یه لیست سوالات از روی خود فایل سفارت و تجربه ی بچه های گروه، تهیه کردم. بعد شروع کردم به نوشتن و جواب دادن به این سوالات. که ۶ صفحه دستنویس شد به زبان انگلیسی. بعد ویرایش کردم تا جایی که یک و نیم صفحه شد.

هیچ مکاتبه ای با شرکت های آلمانی نداشتم و بابت این موضوع هم خیلی استرس داشتم ولی انقدر سعی کردم مدارکم کامل باشه که نشه ازش ایراد گرفت.

من ۴، ۵ تا ویزای شنگن و ۶،۷ تا سرتیفیکیت خوب از دوره های آموزشی تو اروپا هم داشتم که اون ها رو هم آخر مدارکم اضافه کردم. البته آخرین ویزای شنگنم هنوز اعتبار زمانی زیادی هم داشت.

مدرک لیسانس رو تایید سفارت گرفتم ولی شناسنامه رو تایید نکردم و تو مدارکم نذاشتم. آفیسر هم چیزی نگفت.

هتل رو بدون کارت اعتباری برای چهل روز بعد از مصاحبه و به مدت ده روز رزرو کردم.
مدارکم رو مرتب توی دو دسته تهیه کردم و از هر چیزی که توی دسته اول بود، عینا تو دسته ی دوم هم گذاشتم.
یادتون باشه منگنه اصلا نزنید.
از صفحه ای که مهر تایید سفارت روی مدرک لیسانس هست هم تو دسته ی دوم کپی بذارید من نداشتم و افیسر بهم گفت برو کپی کن که ۳۰ ثانیه ای انجام شد. البته اگه شلوغ باشه، خیلی طول میکشه حواستون باشه.
امضاتون هم توی هر دو دسته باید اصلی باشه
قسمت چهارم: مصاحبه من تقریبا ۱۰ دقیقه طول کشید.
آفیسر یه خانم خیلی جوون و لاغر. قبل از من یکی بود بهش گفت انگلیسی بلدی گفت نه. پرسید آلمانی بلدی گفت یه ذره ?
ازش به المانی پرسید که چرا آلمان؟ نتونست درست جواب بده. آفیسر هم با عصبانیت بهش گفت که چرا آلمانی یاد نگرفتی؟ گفت آلمانی میفهمم ولی نمیتونم جواب بدم. بعد گفت چون شاغل بودم خیلی وقت خوندن نداشتم. آفیسر هم گفت که پس نباید با جواب ریجکت سفارت شوکه بشی. یه نفر دیگه رفت که مدارکش به ترتیب نبود و باز آفیسر عصبانی شد و گفت مدارکتو ببر مرتب کن و بیار. این وظیفه من نیست.
یه آقایی هم بغل من بود که گفت من دو سال پیش این ویزا رو گرفتم ولی نتونستم برم. دوباره میخواست درخواست بده. از من سوال کرد که فرم تفاضای ویزا رو تو دسته ی دوم هم باید بزاری؟??
نوبت من شد با اعصاب خراب افیسر. فارسی، آلمانی و انگلیسی سوال کرد. انگلیسی چند کلمه صحبت کردم گفت دیگه ادامه نده. من مدرک آلمانی و انگلیسی نداشتم ولی گواهی شرکت در کلاس ارایه داده بودم برای همین هم بیشتر آلمانی صحبت کرد. آلمانی تقریبا B2 و انگلیسی C1.
یه شوخی هم با من طی مصاحبه کرد که معلوم بود از مدارک راضی بود.
قسمت پنجم: روز یک سپتامبر ایمیل اومد که ویزا تایید شده.
یه نکته بگم که کار تازه از الان شروع میشه. شک نکنید.
با آرزوی موفقیت برای همه ی دوستان و ادمین های عزیز

2019-09-08 09:15

? بازدید سرزده مرکل از رستوران ایرانی در شهر کمنیتس که چند ماه پیش نازی ها به آن حمله کردند.

مسعود هاشمی صاحب رستوران که خود نیز بر اثر این حمله مجروح شده بود، از سوی مرکل دلجویی شد.

گزارش بامداد اسماعیلی از این دیدار را در لینک زیر ببینید:

2019-09-14 08:48

تجربه موفق خانم
رشته معماری
معماری

به نام خدا، من میخوام تجربه جاب-زوخن ام رو با ذکر نکات مهم بگم.
با سابقه کاری کم در ایران و به عنوان معمار جونیور، با سطح زبان متوسط ( B2 – B1) با ویزای جاب سیکر ، بهار وارد آلمان شدم.
زمانی که ایران بودم، خیلی بازار کار رشته خودم رو چک کردم، و کلی اطلاعات جمع کردم راجع به اینکه چطور شرکت های متناسب خودم رو پیدا کنم و … (که بعدا ۷۰ درصدش به کارم اومد?) ولی به دلیل نداشتن تلفن و آدرس آلمان و نگرانی های این چنینی، دیرتر شروع به اپلای کردم.
تقریبا دو هفته بعد از اومدنم و بعد از اوکی شدن ملده و بانک و تلفن و … ،
آنشقایبن و روزمه و پورتفولیوم رو دوباره درست کردم و شروع کردم به اپلای. در واقع برداشتن قدم اول برام خیلی سخت به نظر میرسید و فکر اینکه هنوز رزومه م خوب نیست یا پورتفولیو حرفه ای نبستم یا … و ترس از عدم موفقیت، سستم می کرد که با همون ها امتحانش کنم (بعدا دوباره یاد گرفتم که قوی باشم و آدم باید فکر کنه “میخوام با کله برم تو سنگ! انجامش بده”)
عزیزانم تو برداشتن قدم های اول، به خصوص وادار کردنم به غلبه بر ترس اپلای? و همینطور قدم های بعدی، خیلی کمکم کردن. مخصوصا تو نوشتن آنشقایبن و رزومه (چون قبلش بر طبق جستجوهای خودم در اینترنت، یه چیزهایی نوشته بودم که فرمتش نسبتا غیرحرفه ای بود).
با اپلای های اول موفق به دریافت مصاحبه نشدم. توجه کردم که فاصله تاریخ آگهی و تاریخ اپلای ام زیاده و بی فایده هست. بعدش برای آگهی هایی که بیشتر از دو هفته از آگهی شون نگذشته، شروع به اپلای کردم.
لیست زیادی از پوزیشن ها داشتم و خیلی نگران بودم که با سرعت بسیار پایین اپلای می کنم و به خیلی شون نمی رسم. ولی بعدا دیدم که ایراد نداره؛ به دلیل این که، هم زمان محدوده و آدم اگر دایما و با سرعت بالا هم وقت بذاره، طبیعتا به همه نمی رسه. و هم این که، بعدا مشخص شد کار خوبی کردم که وسواس زیادی گذاشتم برای هر آگهی، رزومه و آنشقایبن و حتی پورتفولیو رو از نوع تصحیح کردم و نوشتم.

جواب های اولیه، و ارزیابی هرباره رزومه م، باعث شد هی بهتر و بهتر بشه. خوشبختانه بعد از ۱۰-۱۵ روز مصاحبه اولم رو گرفتم، از شرکتی که سریع نیاز به نیرو داشت (و گویا انقدر عجله داشتن که رزومه م رو نخونده بودن که به آلمان تازه اومدم?)
روزهای قبل از مصاحبه، کلی تمرین کردم که چی می خوام بگم و … . و خدا رو شکر، روز مصاحبه با حال خوب و مثبتی حاضر شدم و واقعا همه چی خوب پیش رفت تا زمانی که مدیر شرکت -که باهام مصاحبه می کرد- گفت شما سابقه کاری آلمان ندارین…. اگر بخوای این طوری وارد بشی باید اولش پرکتیکوم کنی. ما نیروی مثل شما داشتیم که سابقه نداشتن. مثلا دانشجوهای تازه فارغ التصیل که تازه وارد بازار کار میشن، به عنوان پرکتیکوم میان. ( و من بعدا یاد گرفتم چطور توجیه کنم که مثل پرکتیکوم و تازه فارغ التخصیل نیستم و صفر نیستم، و اظهار کنم که تجربه و سابقه م خیلی بالاتر از اینه)
خوبی اون مصاحبه این بود که توجه کردم از چه چیزهایی صحبت شد و بعد از اومدن به خونه، سعی کردم روی اون موارد متمرکز بشم. هم تو تصحیح رزومه و آنشقایبنم تاثیر گذاشت، هم تو چیزهایی که باید برای مصاحبه بعد حواسم باشه. مثلا وقتی گفتند شما به سیستم آلمان مسلط نیستید و استانداردهای ما رو نمی دونید، بعدش کلی سرچ کردم تا با سیستم شون و استانداردهاشون هر کدوم برای چیه، آشنا بشم.
خلاصه، هر دفعه که به مصاحبه رفتم، یک سری نکات جدید رو یاد گرفتم که برای اپلای یا مصاحبه بعدی بهش توجه کنم. مثلا تجربه مصاحبه تلفنی (که بعد از دو تا تجربه بد، یک روز قشنگ نشستم و متن مکالمه رو با کمک سوال هایی که ازم کرده بودن و سوال های احتمالی نوشتم)
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که
توجه به چیزهایی که ذکر نکردنش بهتره، به همون اندازه چیزهایی که باید گفته بشه، مهمه.
خلاصه بعد از حدود ۴۰-۵۰ تا اپلای، موفق به گرفتن پیشنهاد کاری از یه شرکت کوچک تو یه شهر دور و کوچک شدم، ولی با حقوق خیلی کم. به ناچار و خیلی ناامید با همون، کارهای اوسلندا و اجازه کار رو شروع کردم. در این فاصله کلی جواب لایدا ی دیگه و چندتا مصاحبه دیگه گرفتم. یک مصاحبه بعدش که رفتم، همه چیز خیلی خوب پیش رفت و خدا رو شکر، سیستم شرکت شون و زمینه کاریشون و …، دقیقا به هم سابقه کاری و هم سواد و تخصص من میخورد. در حالی که شرکت قبلی هنوز پیشنهادش تو پروسه بررسی اوسلندا بود، جواب شرکت جدید رو پیگیر شدم که خوشبختانه اونها هم نتیجه رو مثبت دیدند و گفتن میخوان قرارداد رو حاضر کنن. البته بنا به اورلاب هایی که بودن?، این جواب اولیه و بعدش آماده کردن قرارداد، خیلی طول کشید (و من هر روز کلی نگرانی کشیدم که روی این می تونم حساب کنم واقعا یا نه) خوشبختانه به دلایل نبودن مدرکم در اوسلندا، بررسی شون کمی تاخیر افتاد

و تونستم قرارداد شرکت دوم هم به اد

2019-09-14 08:48

اره کار برسونم و بعدش از اوسلندا و اداره

کار خواستم دومی رو بررسی کنن و اولی رو ابزاگه کردم. ( مطمین شدم از همه نظر، شرایطش بهتره برای صدور اجازه کار). خدا رو شکر، بعد از چند هفته، اوسلندا بهم ترمین داد و چون تاریخ شروع به کارم نزدیک بود، بهم یه فیکسیون برای شروع به کار داد تا ادامه کار اجازه کار رو از شهر جدیدم پیگیری کنم.
میخوام نکته هایی که دوستان تو تجربه های قبلی گفتن رو دوباره تکرار نکنم. همه تجربه ها رو واقعا باید خوند.
فقط یاداوری می کنم که همه چیز برای هر کیس فرق می کنه؛ یعنی هر شخص فرق می کنه. هر شرکت فرق می کنه. برای هر حیطه کاری (حتی با رشته مشابه) فرق می کنه و …. . خودتون رو با دیگری مقایسه نکنید که برای شما هم همونطور پیش بره یا نره. طبیعتا نمی شه انتظارات تجربه مشابه داشت؛ اگر چه که دونستن تجربه اون ها سودمنده.
✅ تعداد کل اپلای من خیلی کم بود، به خاطر اینکه خیلی وقت می گذاشتم برای تصحیح رزومه،آنشقایبن و …، و البته کم سرعت هم بودم. بعدا که سرعتم بیشتر شد هم، همزمان برای مصاحبه تلفنی احتمالی تمرین می کردم، استانداردها و چیزهایی که باید یاد می گرفتم رو جستجو می کردم و می خوندم.
ولی با این حال، تعداد مصاحبه هایی که گرفتم، نسبت به اپلای ها خوب بود. این یعنی در حد توانایی تون تلاشتون رو بکنید و وقتی بیشتر از اون براتون شدنی نیست، نیست دیگه. مهم همینه که تمام فکرتون رو در اون راستا بذارید. کنار استراحت و تغذیه درست.
✅برای هر آگهی شغلی، رزومه و آنشقایبن رو مخصوص همون آگهی، بازنویسی می کردم. مثلا نرم افزار x , y رو که باهاش کار کردم ولی نرم افزار اصلی پوزیشنم معمولا حساب نمیشه،
در بعضی اپلای ها می نوشتم، در بعضی نه، و در بعضی هم فقط در رزومه، به عنوان آشنا بودن، بعد از موارد اصلی و مهم، نام می بردم.
✅بعد از هر دعوت به مصاحبه، به رزومه و آنشقایبنی که برای اون ها فرستادم بودم، نگاه می کردم که بررسی کنم نکات مثبت یا متفاوت در نحوه نگارش اون با اونهایی که لایدا گرفتم چیه. حتی روزهای آخر هم این کار رو ادامه دادم و خیلی موثر بود. مثلا در دعوت به مصاحبه منجر به قراردادم، علاوه بر پوزیشن و نرم افزار و چیزهای معمول دیگه، داکیومنتاتسیون و بازدید کارگاه ساختمانی و … هر چی که بود رو، البته فقط با عنوان، نوشتم. (یعنی بعضی از کارها مثل داکیومنتاتسیون شاید به نظر ما نوشتنش مهم نباشه، ولی هست)

توی مصاحبه به همین اشاره کردند و گفتند که خیلی خوب نوشته شده.
✅نکته دیگه اینکه اصلا نگران نباشید که شانس تون در تعطیلات تابستانی/زمستانی صفره. من سه تا مصاحبه آخر رو که یکی شون منجر به قراردادم شد، تو تعطیلات تابستونی اپلای کردم? در حالی که آگهی ها و پوزیشن ها بسیار کم شده بود، ولی همون چند تا که بود و اپلای کردم، واقعی بود.
✅من بار اول، با پیشنهاد کار به اوسلندا مراجعه کردم و اونها با همون روند اداره کار رو شروع کردند. پس حتما نیاز به بردن قرارداد برای بررسی نیست. البته که هر ایالت و شهر قانون خودش رو داره که باید از باز هم اوسلندا پرسید.
ولی پیشنهادم اینه که اگر مصاحبه خوبی داشتید، با شرکت مذاکره کنید و نظرشونو باز جلب کنید.
بعدا، ازشون خواهش کنید که براتون پیشنهاد کار بفرستن. که بعدش اونو به اوسلندا بدید و پروسه بررسی رو زودتر شروع کنید.
✅مهم ترین چیز، نحوه پرزنت خودتون و نشون دادن دانش خوب و همزمان اعتماد به نفس و رفتار حرفه ای هست. و بدونید که نسبت به محیط کار اینجا که کم-سرعته، ما اگر کار حرفه ای کرده باشیم و سواد تخصص مون رو داشته باشیم، در سطح خودمون خیلی هم خوبیم.
باید پررو (یا خیلی پیگیر) هم باشید، ایمیل بدید، سوال کنید و … . تا کار رو به دستش بیارید. این رو کسی که خیلی سال اینجاست و تجربه و اطلاع بسیاری داشت، بهم توصیه کرد.
✅نگم که زبان چقدرررر مهمه. خیلی از جواب های منفی فقط به خاطر زبانه. مسلما اگر با سطح C1 وارد میشدم، جواب های منفی خیلی کمتری می گرفتم. و نگرانی ها و استرس هام نصف بود. تا می تونید، از قبل زبان رو قوی کنید.
✅در آخر میخوام بگم که باید خیلی قوی باشید. باید آماده روبرو شدن با بدترین شرایط باشید (از نظر مقاومت)، ولی از اون طرف هم مدام خودتون رو بهتر و بهتر کنید که به چیزهای بهتر نزدیک بشید و شانس تون رو برای موقعیت های بهتر، بالاتر ببرید.

با تشکر قلبی و دعای خیر برای همه کسانی که منو تا رسیدن به این جا یاری کردند و همچنان هم در ادامه مسیر، دارم ازشون کمک می گیرم?
برای همه آرزوی موفقیت می کنم. قوی باشید و پیش برید??

2019-09-15 06:53

تجربه موفق خانم
مهندس شیمی
بلوکارت
من رشته تحصیلی‌ام مهندسی شیمی گرایش نفت است و ۱۶ سال تجربه کاری در زمینه‌ی پایپینگ در پروژه‌های پالایشگاهی و تصفیه آب و فاضلاب دارم.زبان آلمانی را در ایران تا پایان B1گذراندم و در ۲۱ آوریل ۲۰۱۹ دقیقا سه ماه بعد از مصاحبه‌ی سفارت وارد آلمان شدم.شهر ورود من مانهایم بود و در ابتدا به منزل یکی از بستگان رفتم و بعد از ۱۰ روز کلاس زبان رو در موسسه‌ی گوته شروع کردم که چون سرتیفیکیت نداشتم بعد از تعیین سطح دوباره مجبور شدم B1را بخوانم.در حین خواندن زبان روی درست کردن رزومه و آنشقایبن هم کار کردم و به کمک دو سه نفر از دوستان همین گروه تونستم یه نسخه‌ی اولیه تهیه کنم.و شروع به اپلای کردم.پروفایلم رو هم در همه سایت‌های کاریابی به روز کردم و یه متن چند صفحه‌ای به عنوان معرفی خودم و رزومم آماده کردم و سعی کردم حفظ باشم ولی هر جا هم می رفتم این متن رو همراهم میبردم که اگه مصاحبه‌ی تلفنی داشتم غافلگیر نشم.تعداد زیادی مصاحبه تلفنی داشتم که نهایتا بعد از یک ماه تونستم یه مصاحبه حضوری با شرکت Worly تو لودویگسهافن بگیرم.مصاحبه در مجموع خوب پیش رفت اما نهایتا بعد از چند روز با یه ایمیل جواب رد دادند.در ماه دوم تعداد مصاحبه‌ها خیلی بیشتر شده بود و نهایتا بعد از دو ماه و نیم چهار تا مصاحبه‌ی حضوری داشتم که برای همه‌شون امید به قرارداد وجود داشت.اولین و اصلی‌ترینشون مصاحبه با یه شرکت مشاوره نفت و گاز بود که خیلی مصاحبه خوب پیش رفت و در واقع در پایان جلسه مصاحبه که نیم ساعت طول کشید نظر مثبتشون رو دادند.قرارداد رو که با حقوق کف بلوکارت به اوسلندا دادم با پیگیری های شرکت دو هفته‌ای اجازه‌ کارم اومد ولی توش قید شده بود که اجازه Überlassung نداده‌اند.بعد از صحبت نماینده‌ی شرکت با اوسلندای مانهایم چون در واقع قرارداد با شرکت واسط بود باید حقوق من حداقل۵۳۶۰۰می‌بود که اجازه کار داشته باشم.من کاملا از این قرارداد ناامید شده بودم.و دنبال اپشن‌های دیگه بودم.یه روز به فاصله‌ی چند دقیقه سه تا کاری که فکر می‌کردم به قرارداد میرسه جواب منفی رو تلفنی بهم اعلام کردند.دنیا رو سرم خراب شده بود و یه بیست دقیقه‌ای داشتم همینجوری تو اتاقم راه میرفتم و سعی می‌کردم خودم رو آروم کنم و فکر کنم که از کجا شروع کنم.که تلفنم زنگ خورد و نماینده همون شرکت اول خبر داد که حقوقم رو درست کردن و قرارداد جدید رو برام میفرستند.در عرض سه روز من باید اجازه کارم رو می‌گرفتم و به کلن میومدم.خوشبختانه شرکت برام خونه گرفته بود و من دغدغه محل اقامت رو نداشتم.از طرفی اوسلندا هم برای یک ماه بعد وقت داد که بلوکارتم رو بگیرم.

توصیه‌ای که همه دوستان قبلا روش تاکید داشتند رو دوباره تکرار می‌کنم زبان خیلی خیلی مهمه.من همین الان هم شدیدا احساس ضعف زبان می‌کنم.با تسلط به زبان در حد B2 خوب و حتا C1بسیاری از اضطراب‌ها رو نخواهید داشت.و صد البته کار بهتری خواهید گرفت.
من شخصا برای آگهی‌هایی اپلای می‌کردم که با رزومه‌ام مطابقت داشت برای همین تعداد اپلای‌هام خیلی زیاد نبود حدود ۱۰۰ تا.مثلا مطلقا برای پوزیشن‌های مدیریتی اپلای نمی‌کردم چون میدونستم با سطح زبان من اصلا شانسی ندارم.
به نظرم مهم‌ترین کاری که در این مسیر از دستمون برمیاد پشتکاره و ناامید نشدن.و البته این هم مدنظر داشته باشیم که مثل خیلی موقعیت‌های دیگه در زندگی فرد فقط یکی از فاکتورهای تاثیرگذار هست.مطمئنا آدم‌هایی با توانایی‌های بالا هم بودند که به دلایلی که خیلی در حیطه اراده‌شون نبوده نتونستن در مدت این شش ماه به نتیجه برسند.شاید با این نگاه یه بخشی از اضطراب ناشی از قضاوت خودمون و دیگران در صورت عدم موفقیت از روی دوشمون برداشته بشه.
در پایان لازمه از دوستان خیلی خوبی که این مدت به من کمک کردند تشکر کنم.

2019-09-21 02:36

رسیده از اعضا
جابسیکر خسته اس??
جابسیکری اونجوری که فک می کنید نیس!☠️
دردهای جاب سیکر که یکی دو تا نیس!?
جابسیکر همیشه کَلِمنگه?
من یه ماه اومدم برلین، حدود 50 تا اپلای کردم یه 20 تایی شدن مصاحبه اچ آر، 15 تاش شد تکنیکال وفعلا چندتا تسک نهایی گرفتم.
حالا هر مصاحبه ای که منجر به مصاحبه حضوری می شه، تو شهرهای دیگه اس واسه من، حالا باز اونم عیب نداره مشکل دیگه من، تسک هایی که میدن، از 6 تا شرکت مختلف یهو تسک گرفتم که هر کدوم به من بین دو هفته تا یه ماه مهلت دادند و واقعا هم همینقدر زمان می خواد.آخه عنوان شغلی من دیتاساینتیست هستش و تسک ها معمولا تحلیل داده های یک سال یک شرکت هستش! وبی انصاف ها نمی گن این لپ تاپش اصلا جواب میده یا نه!(ولی خب من سرویس های ابری استفاده کردم که کارم سریع تر شه)
بعد ناچار شدم دو سه تاشون رو انتخاب کنم که انجام بدم و نصف شانس هام به همین راحتی سوخت حالا نه وقت اپلای دارم برای فرصت جدید و نه پاسخگویی به ریکورترها!
فردا هم دارم از برلین میرم کلن (هفته بعدی احتمالا اشتوتگارت)با یه عالمه کد و تحلیل که حضوری ارائه بدم.
تو این یه ماه انقدر هی امیدوار و ناامید شدم که حد نداره! یهو می بینی یه مصاحبه با یه شرکت کوچیک داری و طرف مدیرعامل شرکت هم جواب ایمیل میده هم وقت مصاحبه تنطیم می کنه بعد می یاد مصاحبه آدم رو می کوبه و میره! از یه طرف دیگه با شرکت بزرگ مصاحبه می کنی، بعد تماس مصاحبه کننده بهت پیام میده می گه چقدر شما خوبی!? بعد آدم انرژی میگیره بعد باز دو روز بعد لایدا میگه بهت?
شما دوست عزیزی که هنوز ایران هستی و می خوای بیای دنیای جابسیکر پر از کَلِمنگیه. من خودم یک سال و نیم دوره آماده سازی قبل از حضور داشتم? سعی کردم چشمام رو کاملا بروی تمام واقعیت ها و تجربه ها باز کنم ولی خب عطار نیشابوری می گه:
زلیخا دیدن و یوسف شنیدن
شنیدن کی بود مانند دیدن!
پ ن:
زلیخا = جاب سیکر
یوسف= اجازه کار
کَلِمنگ بودن به چیزی یعنی گرفتار بودن به آن چیز.

2019-09-22 11:33

تجربه موفق
عمران
فقط زبان ?

باسلام خدمت همه دوستان عزیز
من تقریبا با ۹ سال سابقه کار در ایران با سطح زبان B1 آلمانی (بدون امتحان گوته و … در سطح آموزشگاه) با ویزای جاب سیکر به آلمان اومدم. دو ماه نیم اول مرتب داشتم رزومه میفرستادم و همش داشت لایدا میومد،

میدونستم زبانم ضعیفه ولی وقتی که هنوز به مصاحبه دعوت نشدم و از طرف دیگه میدونستم سابقه کاری بدی هم ندارم و قابل تامل هست، پس مشخصه یک مشکلی در رزومه دارم.
مرتب رزومه رو تغییر میدادم، کلاس زبانی که میرفتم دادم به استادمون تا از لحاظ املایی بازم اگر موردی باشه تصحیحش کنه ولی بازم تاثیری نداشت.
تا اینکه با کمک دوستان و کم کردن حجم رزومه و خلاصه کردن، شرح وظایف رزومه تقریبا مناسبی شکل گرفت و بعد از سه ماه برای اولین بار به مصاحبه دعوت شدم
خلاصه توی تقریبا دوماه ۵ تا مصاحبه رفتم و همشون به خاطر سطح زبانم منو قبول نکردن ?‍♂️ آقا له له له بودیما
تا اینکه یکشون بهم پیشنهاد داد که ما فقط میتونم یه فرصت بهت بدیم که شما یکماه بصورت پرکتیکوم بیای شرکت و یک مکان برای سکونت هم برات مهیا میکنیم تا ببینیم میتونیم باهام کار کنیم یا نه!
من بودم و یک ماه و ده روز وقت تا پایان ویزا
دیگه بهشون نگفتم من اجازه پرکتیکوم ندارم و از حرفا
گفتم میام ?

و در کمال ناباوری بعد از دوهفته که تو پرکتیکوم بودم از یه شرکت دیگه هم قرارداد گرفتم ? و به شرکت اول گفتم که من از جای دیگه قرارداد دارم و حتی قرارداد روهم براشون فرستادم، گفتم من وقت ندارم و ویزام تمام هست، آیا با من قرارداد میبندید یا من برم؟ ?
و اونا هم لطف کردن و با من قرارداد بستن و من هم با احترام مثل خودشون برای شرکت دومی لایدا فرستادم و عقده همه لیدا هایی که گرفته بودم رو خالی کردم.
خلاصه تو شهر جدید ملده کردم و اول بهم یک فیکسیون سه ماهه بدون مجوز کار داد (ولی من سرکار بودم) بعد ده روز بهم دوباره فیکسیون با مجوز کار دادن و بعد از ۸ هفته بهم کارت اقامت رو دادن.

دوستان گرامی اگر از لحاظ فنی تو رشته خودتون به خودتون اطمینان دارید فقط فقط فقط بچسبید به زبان خوندن و بعد بیان. کار زیاده، خیلی هم زیاده
ولی باید بتونید وقتی میرید مصاحبه علم و تجربه خودتون رو عنوان کنید. من الان سر این کاری که هستم به عنوان ناظر هستم و کاملا میدونم از همکار آلمانیم که ۶-۷ سال دیگه بازنشسته میشه علمم بالاتره، ولی وقتی که نمیتونم عنوانش کنم مثل یه کارآموز یا یه تازه کار کنارش هستم.
بازم میگم من اشتباه کردم و یه مقدار زبان آلمانی رو شوخی گرفتم و تا یکروز قبل از پرواز به سمت آلمان سرکار بودم. حتما اگر هنوز ویزاتون رو نگرفتید از فرصت سه ماهه استفاده کنید و ویزاتون رو عقب بندازید و فقط بشینید زبان بخونید.

نمیدونم راستش دقیقا ولی احساس میکنم خدا، تقدیر، سرنوشت، عزم راستین خودتون، اصلا عیسی مسیح هرچیزی که بهش اعتقاد دارید، وقتی شما رو تو این مسیر قرارداده، پس قرار هست حتما به مقصد هم برسید و موفق بشید
پس
تلاش کنید
صبور باشید
فکر کنید
و مطمئن به مسیری که توش قدم گذاشتید.

موفق و پیروز باشید.

2019-09-22 09:07

تجربه موفق
بلوکارت
مهندس برق
سن ۴۲ سال، سابقه کار ۱۴ سال، تخصص طراحی سخت افزار و برنامه نویسی میکروکنترلر
سطح زبان B2
ویزای جاب سیکر با ارائه پرینت آنابین بدون مشکل خاصی گرفتم اما قبلش به توصیه دوستان برای زاب هم اقدام کرده بودم. زمان مراجعه به سفارت برای دریافت ویزا ۲۷ اسفند بود و از سفارت خواستم شروع ویزا رو ۱۰ اردیبهشت بزنن که بدون هیچ سوالی قبول کردن. اواخر اردیبهشت وارد آلمان شدم و شهر موردنظرم مونیخ بود چون تحقیقاتم از سایت لینکدین نشون می‌داد تراکم موقعیت‌های شغلی توی این شهر برای تخصص من زیاده اما شهر آگزبورگ رو به سفارت اعلام کرده بودم چون فکر میکردم قیمتها اونجا ارزونتره که در نهایت برای ۱۰ روز اول به یک خانه airbnb در شهر ولفراتزهاوزن (۴۰ کیلومتری جنوب مونیخ) گرفتم و بلافاصله پس از رسیدن، سیمکارت آلمانی گرفتم و آدرس و تلفن رزومه و پروفایل لینکدین رو عوض کردم و شروع به جستجوی کار کردم.

روزهای اول تماسهای ریکروترها شروع شد و من از طریق صحبت با اونها تونستم برآورد خوبی از حقوق درخواستی بدست بیارم. روز پنجم ورودم توی ولفراتزهاوزن بدون ملده تونستم حساب بانکی (اشپارکاسه) باز کنم. فقط لازم بود یک آدرسی بدم که کارتم ارسال بشه و من با هماهنگی صاحبخونه، آدرس اونجا رو دادم.
طبق جستجوهایی که انجام دادم متوجه شدم شهرهای اطراف مونیخ اگر دارای اس بان باشن قیمت خونه زیاد فرقی با مونیخ نداره و تصمیم گرفتم بعد از پایان ۱۰ روز ایربی‌‌ان‌بی، توی خود مونیخ خونه بگیرم. توی اپلیکیشن
wggesucht و Immobilienscout24 موارد زیادی بود ولی از هر ۱۰ تا یکیشون جواب مسیج می‌داد و چند جا رو که zwischenmiete# کوتاه مدت می‌دادن رفتم دیدم و بعد از دیدن تعداد زیادی طویله و سگدونی بالاخره یک سوئیت کوچک اما تمیز پیدا کردم و ملده مونیخ شدم. رزومه‌ها رو با دقت می‌فرستادم و کاورلتر رو (با اینکه چهارچوب کلی یکسانی داشت) برای هر پوزیشن تغییر می‌دادم. اوایلش وقتی زنگ میزدن استرس داشتم ولی خیلی زود مسلط شدم. البته زبان آلمانیم خوب بود اما اگر هم جمله‌ای رو متوجه نمی‌شدم خیلی راحت میخواستم تکرار کنن.

از تعداد ۴۰ تا اپلای ۳ تاش به مصاحبه حضوری منجر شد که دوتاشون ریکروتر (Personaldienstleister) و یکیشون کارفرمای مستقیم بود و نهایتا با کارفرمای مستقیم بعد از ۲ مرحله مصاحبه فنی قرارداد بستم. روش وقت گرفتن از اوسلندای مونیخ داستانی داره که ان‌شا‌الله جداگانه توضیح میدم.
من چون حقوقم بالای ۵۳۰۰۰ بود در همون اولین روز مراجعه، بلوکارتو قبول کردن و یک اجازه کار موقت (تا آماده شدن بلوکارت) بهم دادن. ضمن اینکه زب (که قبلا به سفارت نداده بودم) را هم به اوسلندا ارائه کردم.
الان هم با اجازه‌کار موقت مشغول به کار هستم و نامه پین بلوکارت و نامه شماره‌پیگیری بلوکارت رو دریافت کردم. هر روز توی سایت چک میکنم که هروقت خود بلوکارت حاضر شد ترمین واسه Abholung بگیرم.

در پایان، اطلاعات این گروه اگه درست و دقیق خونده بشه بهترین راهنمای شماست. بدین‌وسیله از مدیران محترم گروه تشکر و قدردانی می‌کنم

2019-09-24 08:22

توضیحاتی در مورد ویزاهای تکنسینی : این ویزا به افرادی با مشاغل تکنسینی موجود در لیست سفید که مدارک خود را ( شامل کاردانی یا فنی حرفه ای ۲۸۰۰ ساعته یا دیپلم ۳ ساله فنی و حرفه ای یا کارودانش) همراه با حدقل ۲ سال سابقه کار مرتبط به سازمان آنرکنونگ ارسال نموده و ممکن است نیاز به گذراندن دوره های مورد نیاز برای تکمیل مدارک تکنسینی ای که به سازمان آنرکنونگ ارسال شده داشته باشند ، تعلق میگیرد. که در اینجا :

◀️-یا نیاز به تکمیل دوره دارد + قرارداد مرتبط با تکمیل دوره و آموزش بیشتر = درخواست ویزای ۱۷آ
اگر نیاز به دوره باشه ، باید بررسی شود که کسری دوره ها شامل چه مواردی است. معمولن یا قراردادی بعنوان ثبتنام برای تکمیل دوره را خواهند داشت یا قرارداد تکمیل دوره ها همراه با پیشنهاد کار بعد از دوره.

◀️-یا گذراندن هیچ دوره ای نیاز نیست و دوره کامل است+ قرارداد کار = درخواست ویزای کار
اگر نیاز به گذراندن دوره نباشه، باید حتمن قرارداد کار به سفارت تحویل داده بشه.

❗️اگر کد رشته در لیست سفید باشد که شانس موافقت ویزا بیشتر است. در غیر اینصورت تقریبا شانس بسیار کمی دارند.

‼️تا بحال قانون یا تبصره ای مبنی بر صدور مجوز جستجوی کار در آلمان برای این افراد صادر نشده است.
17a
تکنسین فنی کاردانی فوق دیپلم

2019-09-28 05:00

تجربه موفق ویزای جابسیکر
رشته تحصیلی : کارشناسی ناپیوسته عمران
سابقه کار: 11 سال
سطح زبان : B2
ورود به آلمان : فوریه – مونیخ
اعلامی به سفارت : فرانکفورت
محل کار : هانوفر
تعداد اپلای : 1300
مصاحبه تلفنی : 100
مصاحبه حضوری : 30
مصاحبه اسکایپ : 1
قرارداد : می ( حقوق زیر بلوکارت )
اجازه کار : آگوست
شروع بکار : سپتامبر

سلام .منم در ابتدا مثل برخی دوستان با جواب منفی اداره کار مبنی بر وجود نیروی خارجی و نیز کم بودن حقوق مواجه شدم که با پیگیری های فراوان خودم و مدیران شرکت بعد از سه و ماه نیم موفق به اخذ اجازه کار ( در نیمه اول وقتهای اضافه ویزا ) شدم. دیروز هم کارت اقامت به همراه برگ سبز و نامه معرفی کلاس اینتگراسیون رو دریافت کردم. به امید موفقیت یکایک دوستان.

2019-10-02 08:04

?
????گروه حیات خلوت به مسائل و موارد داخل آلمان تمرکز دارد. اگر در آلمان هستید و یا در شرف ورود به آلمان، با ارسال تصویر ویزا و یا ایمیل دریافت ویزا و یا عکس رسید صندوق به همراه صفحه دعوت به دریافت ویزا سایت سفارت به اکانت زیر به گروه حیات خلوت اضافه خواهید شد.
جهت درخواست، می بایست عکس رسید پرداخت صندوق که در آن شماره درخواست ویزای شما و همچنین اسم شما در آن خوانا است به همراه عکس شماره درخواست شما که در سایت سفارت جهت دعوت برای گرفتن ویزا موجود است ارسال شود.
❌درخواستهایی که در آن عکس و یا اسکرین شات خواسته شده وجود نداشته باشد و فقط حاوی جمله “لطفا من را به گروه اضافه کنید” هیچ ترتیب اثری داده نمی شود.

❌ در صورتی که برای ویزا درخواست داده اید و هنوز ایمیل دعوت به دریافت ویزا را دریافت نکرده اید به هیچ عنوان پیام ندهید.

نکته مهم: در گروه حیات خلوت هر گونه پرسش و پاسخ در خصوص ویزا و پروسه سفارت ممنوع است و در صورت مطرح شدن شخص محدود می شود.
?در ضمن قبل از پیام در ستینگ تلگرام ، تنظیمات دسترسی اضافه کردن به گروه را باز کنید.
⬇️⬇️

2019-09-14 08:20

آیا نمره‌دهی رایتینگ تافل اخیرا غیراستاندارد شده است؟

پس از اعلام نمرات اول سپتامبر آزمون تافل، بحث‌های زیادی پیرامون نمرات رایتینگ در گروه تافل پرگار مطرح شد. عده‌ای معتقد بودند که ETS همان چیزی که انتظار داشتند را به آنها داده و عده‌ای معتقد بودند نمراتشان بسیار کمتر از حد انتظارشان بوده. هم نظر نبودن آزمون‌دهندگان اول سپتامبر مارا برآن داشت که نظرسنجی‌ای در گروه تافل پرگار برگزار کنیم. در این نظرسنجی ۲۲۵ نفر از آزمون‌دهندگان اول سپتامبر شرکت کردند. از این تعداد ۱۴۲ نفر اعلام کردند نمره‌ای کمتر از حد انتظارشان گرفتند و ۸۳ نفر اعلام کردند که نمرات مطابق انتظارشان و چه بسا بالاتر بود! در این نوشتار سعی شده به کمک ارائه فکت‌هایی از سایت ETS به این سوال پاسخ داده شود که آیا نمره‌دهی رایتینگ تافل اخیرا غیراستاندارد شده است یا خیر. برای پاسخ به این سوال نیاز به درک مکانیزم نمره‌دهی رایتینگ‌های تافل وجود دارد. بنا بر چیزی که در سایت ETS نوشته شده است رایتینگ تافل علاوه بر ریتر انسانی توسط نرم‌افزار e-rater هم تصحیح می‌شود. این نرم‌افزار موارد زیر را مورد بررسی قرار می‌دهد:
◽️errors in grammar (e.g., subject-verb agreement)
◽️usage (e.g., preposition selection)
◽️mechanics (e.g., capitalization)
◽️style (e.g., repetitious word use)
◽️discourse structure (e.g., presence of a thesis statement, main points)
◽️vocabulary usage (e.g., relative sophistication of vocabulary)
◽️sentence variety
◽️source use
◽️discourse coherence quality
◽️detect responses that are off-topic or otherwise anomalous and, therefore, should not be scored.

همانطور که مشاهده می‌شود، نرم‌افزار e-rater رنج وسیعی از ایرادات نگارسی، از گرامر و کلمات تکراری گرفته تا آف تاپیک بودن را می‌تواند بررسی کند. این‌ها دقیقا مواردی هستند که در روبریک رایتینگ هم به آنها اشاره شده است. به عنوان مثال معیارهای نمره کامل رایتینگ تسک یک و دو به ترتیب به شرح زیر است:
تسک یک:
◽️A response at this level successfully selects the important information from the lecture and coher­ently and accurately presents this information in relation to the relevant information presented in the reading. The response is well organized, and occasional language errors that are present do not result in inaccurate or imprecise presentation of content or connections.
تسک دو:
◽️effectively addresses the topic and task
◽️is well organized and well developed, using clearly appropriate explanations, exemplifications, and/or details
◽️displays unity, progression, and coherence
◽️displays consistent facility in the use of language, demonstrating syntactic variety, appropriate word choice, and idiomaticity, though it may have minor lexical or grammatical errors

به طور خلاصه می‌توان این موارد را در چهار کلمه یا عبارت خلاصه کرد:
◽️Task Response
◽️Cohesion & Coherence
◽️Vocabulary
◽️Grammar

نرم افزار e-rater از سال 2009 به طور منظم در حال آپدیت شدن است و تلاش ETS این است که این نرم‌افزار بتواند این معیارهای چهارگانه را درست تر تشخیص بدهد. این نرم‌افزار وزن سنگینی در نمره‌دهی رایتینگ تافل دارد به طوری که آزمون‌های آزمایشی ETS تماما توسط این نرم‌افزار تصحیح می‌شود.
ما در تیم تافل پرگار تصمیم گرفتیم که با بررسی نمونه‌های رایتینگ آزمون‌دهندگان اول سپتامبر، علت این تفاوت نمره رو متوجه شویم. برای بررسی موضوع، از رایتینگ‌هایی ارسالی آزمون‌دهندگان و همچنین دیتابیس یکی از سنترهای آزمون آزمایشی استفاده شد. نتیجه‌ای که حاصل شد این بود که مواردی که نمره پایین‌تر از انتظارشان کسب کرده بودند، در رایتینگ‌های خود عموما دو معیار از چهار معیار رایتینگ را به خوبی رعایت نمی‌کردند. این دو معیار عبارت است از:‌Cohesion & Coherence و Task Response. نتیجه بررسی تیم تافل پرگار نشان می‌دهد که در آزمون‌های اخیر، حساسیت نرم‌افزار e-rater به عدم رعایت دو مورد فوق‌الذکر بیشتر شده و زبان آموزانی که به خوبی این دو مورد را رعایت نکرده‌اند نمراتی به شدت پایین‌تر از حد انتظارشان دریافت کرده‌اند.
حال برگردیم به جواب سوال: آیا نمره‌دهی رایتینگ تافل اخیرا غیراستاندارد شده است؟ احتمالا خیر. با توجه به اینکه نرم‌افزار در آزمون‌های اخیر بیشتر این دو معیار مهم را مورد توجه قرار داده ( به عبارت دیگر بهتر توانسته عدم رعایت این دو مورد را تشخیص بدهد)، می‌توان گفت که نمره‌دهی رایتینگ تافل عادلانه‌تر شده است و با توسعه نامناسب نمی‌توان نمره خوبی کسب کرد.

?

2019-10-06 01:39

عسل: سلام. واسه سفارت همراه داشتن اصل مدارک کاری لازمه؟

2019-10-06 01:22

هستی: دوستان من اگه فرانکفورت توی اشپارکاسه حساب باز کنم،فقط برای ۲۰ روز بعد برم کلاوستهال حساب باز کنم پولو میتونم انتقال بدم؟واسه تمدید مشکلی پیش نمیاد؟

2019-10-06 01:27

رضا: دوستان میشه تو المان مدارک تحصیلی رو تایید کرد یا باید برگردم ایران انجام بدم؟
مدارکم ترجمه شده س و مهر تایید امورخارجه رو داره

2019-10-06 01:31

سهیل: آنابين فقط به زبان آلمانيه؟

2019-10-06 01:34

محمدصدرا: اينطوري كه از سيستم قبلي خبري نيس تكليف كسي كه مثلا ب٢ و پذيرش مشروط ترم تابستون داره چي ميشه؟خب شايد همه بايد برن تو سيسيتم جديد.

2019-10-06 01:34

حسام: نه
صبر کنید اگه سیستم قبلی هستید
اعلام میشه

2019-10-06 01:37

محمدصدرا: شما فرض كنيد الان يكي همه ي مداركش كامله زبان و پذيرشم داره ولي مشروط
بايد باز بره تو بالاي ١٢ماه
خب اين چه فرقي با سيستم قديم داره
چون بيشتر با پذيرش مشروط دارن اقدام ميكنن
مثلا كسي كه حتي ديفر كنه واسه ترم وينتر سال ديگه بازم وقتش نميشه كه!

2019-10-06 01:39

حسام: من سفارت نیستم
چیزیه که سفارت گذاشته
اگر پذیرش مستقیم دارید الان وقت بگیرید تا ۱ ماه دیگه میرید مصاحبه
اگر به هر نحوی پذیرش مستقیم ندارید میرید تو لیست بالای ۱۲ماه

2019-10-06 01:40

محمدصدرا: خب شما نفرستايد اين توضيحات سفارتو كه ارشد با مدرك زبان يعني فقط مستقيم

2019-10-06 01:40

حسام: خب یعنی همین!
الان مشکل چیه؟

2019-10-06 01:41

محمدصدرا: چون شايد اين فقط نتيجه گيري خود شما باشه يا ساير دوستان و ساير گروه ها

2019-10-06 01:42

فاطمه زهرا: واضحه که ارشد با مدرک زبان یعنی پذیرش مستقیم

2019-10-06 01:42

حسام: تجربیات رو بخونید مطالب گروه و‌کانال رو‌بخونید متوجه میشید این سیستم یعنی چی و چه کسانی از این ارشد با مدرک زبان استفاده کردن
توضیحات کافی و درست رو خدمتتون گفتم
بقیش برعهده خودتونه

2019-10-06 01:43

محمدصدرا: اگر كسي از سيستم قديم كه پذيرش مشروط و مدرك زبانش اماده اس و از سيستم جديد وقت گرفت و رفت سفارت بهش گفته بود نه و تجربشو ميذاشت واضح تر ميشد
ممنون بازم

2019-10-06 01:44

محمدصدرا: شما با ب٢(مدرك زبان)هم ميتونيد پذيرش مشروط بگيريد
فقط تست داف و ايلس و…اسمش مدرك زبان هستش؟

2019-10-06 01:44

فاطمه زهرا: و تافل

2019-10-06 01:47

حسام: با مدرک ب۲ پذیرش مشروط بگیرید شامل این وقت های سریع نمیشید
اما اگر بتونید با همون مدرک ب۲ دانشگاهی پیدا کنید که پذیرش مستقیم میده میتونید یک ماهه وقت بگیرید از سفارت

2019-10-06 01:55

فاطمه زهرا: شما اگر با ب 2 پذیرش مستقیم بگیرین می تونین با سیستم جدید وقت سریع بگیرین

2019-10-06 01:38

هلما: دوستان اگر کسی از یه شرکت آلمانی نامه داشته باشه برای کار می‌تونه از اون به جای تمکن مالی استفاده کنه !

2019-10-06 01:52

هلما: دوستان این مورد رو اطلاع ندارید ؟

2019-10-06 01:48

یسنا: برای مدارک کاری ، ارائه بیمه تامین اجتماعی کافیه یا برای هر شرکت جداگانه بایستی نامه گرفت؟

2019-10-06 01:57

یسنا: و آیا برای مدارک کاری ترجمه رسمی با مهر دادگستری لازمه یا مهر مترجم کافیه؟ چون برای ترجمه رسمی با مهر دادگستری نیاز به یکسری مدارک مکمل مثل روزنامه رسمی و لیست بیمه و… نیازه!

2019-10-06 02:09

کیان: سلام کسی اطلاعاتی برای مهاجرت به ایرلند شمالی داره؟

2019-10-06 02:13

کیان: ایرلند شمالی داخل ایران سفارت داره؟

2019-10-06 02:36

امیرحسین: جز بریتانیا میشه .. روال ویزاش همون روال ویزا گرفتن برا انگلیسه

2019-10-06 11:43

زینب: مرسی?

2019-10-06 11:49

پرهام: سلام دوستان. کسی بوده گواهی قبولی کنکور رو پستی درخواست داده باشه؟ چند روزه می رسه؟

2019-10-06 12:42

بنیامین: سلام یک هفته تا ده روز می رسه

2019-10-06 12:46

آوا: گواهی کنکور برای درصدهای تک تک درس ها هم می دن؟

2019-10-06 12:50

سهیل: يعنى بدون اينكه بريم ميشه درخواست داد؟

2019-10-06 12:58

پرهام: اره تو کانال سرچ کنین توضیح داده چجوری میشه درخواست داد. البته الان یک هفته گذشته به دست من نرسیده

2019-10-06 12:59

پرهام: ??

2019-10-06 01:00

پرهام: نمی دونم راستش

2019-10-06 11:49

هستی: سلام دوستان
ببخشید نیاز هست که از کپی برابر اصل انتهای ترجمه کپی گرفته بشه برای تایید سفارت ؟

2019-10-06 11:52

آراد: یعنی چی؟
کل صفحات باید باشه دیگه

2019-10-06 11:54

هستی: ?????
منظورم کپی های برابر اصل از اصل مدارک بود که انتهای پلمپ هستند

2019-10-06 11:55

آراد: لازمه

2019-10-06 11:50

محمدجواد: سلام، کسی لینک گروه لایپزیک رو داره؟

2019-10-06 11:57

آیناز: سلام
لینک گروه کاری آلمان رو میفرستید لطفا ؟؟

2019-10-06 11:59

آراد: بیو گروه هست

مراحل ارزیابی مدرک تحصیلی در آلمان

2019-10-06 12:00

رایان: سلام
بچه ها با ویزای ۳ماهه مون اجازه کار و اجازه رفتن به کشور های دیگه رو داریم؟
یا میشه اجازه کار رو قبل تمدید ویزا گرفت؟

2019-10-06 12:01

آراد: پذیرش مستقیم دارید؟

2019-10-06 12:02

رایان: بله، ثبت نام کردم… ۱۸ نوامبر نوبت ملده کردن دارم…
کارت دانشجویی ام دارم
ایالت تورینگن

2019-10-06 12:03

آراد: بله میتونید

2019-10-06 12:03

رایان: نیازی به کارت اقامت نداره؟

2019-10-06 12:13

آراد: واسه کار شاید بهتون گیر بدن
ولی جایی رفتن تو اروپا نه

2019-10-06 12:06

رادین: سلام
برای مستر تو المان میشه تغییر رشته داد؟ اگه لیسانس و فوق با هم مرتبط نباشه

2019-10-06 12:13

آراد: دانشگاه قبول نمیکنه شاید
پیش نیاز میده

2019-10-06 12:13

سهیل: گواهى كار از كجا بگيرم من كه شغلم مرتبط نبود به رشته ام
جايي هست كه حاضر شه گواهى سورى بده

2019-10-06 12:50

رادین: سلام دوستان کسی اموزش یا تدریس کتاب منشن b1.1 رو داره؟؟

2019-10-06 01:02

مرسانا: سلام دوستان
کسی لینک گروه تحصیلی در ترکیه رو داره ؟

2019-10-06 01:13

ابوالفضل: سلام میخواستم بدونم دانشجوی رشته مکانیک_کنترل یا برق -کنترل مسلط به کنترل غیر خطی (sliding mode control) کسی هست برای مشارکت در یک مقاله ؟

2019-10-06 01:14

مهسا: بچه‌ها یه سوال.. واسه ضمانت نامه حتمن باید طرف سیتیزن آلمان باشه؟ نمیشه یه کشور دیگه باشه؟ مثلا آمریکا

2019-10-06 02:34

مریم: داخل اتحادیه باشه

2019-10-06 01:15

محمدیاسین: سلام با این سیستم جدید تاریخ مصاحبه چند روز بعد از تایید ایمیل دوم میشه؟

2019-10-06 02:33

مریم: تقریبا دو تا یک ماه

2019-10-06 01:41

مهسا: سلام راسته که میگن افرادی که برای مقطع کارشناسی اقدام میکنن شانس قبولی خیلی کمی دارن ؟!

2019-10-06 02:33

مریم: شایعه ست

2019-10-06 02:11

مائده: دوستان برای تایید شناسنامه

اصل ترجمه آلمانیش 25 یورو
کپی اصل ترجمه 15 یورو

درسته؟

2019-10-06 02:14

عسل: سلام
برای اینکه‌کالج نرم باید ۳۶ واحد اختصاصی پاس کرده باشم یا کلا ۳۶ ؟ مثلا درس عمومی هم‌توش باشه اشکالی نداره؟

سوالات مربوط به زاب

2019-10-06 02:18

بارانا: سلام خدمت دوستان
آیا کسی هست امسال واسه اسکالرشیپ دکتری دآآد اقدام کرده باشه؟
میخواستم بپرسم نتیجش کی میاد؟
کسی دعوت به مصاحبه شده؟
مرسی

2019-10-06 02:33

امیرعباس: کسی که آلمانه هم میتونه مدارکشو بفرسته برای زاب؟

2019-10-06 02:34

هستی: گواهینامه های فنی حرفه ای نیاز به تایید دادگستری و امورخارجه داره ؟

2019-10-06 03:00

محمدپارسا: نه احتیاج نیست

2019-10-06 03:06

هستی: پس با این حساب نیاز نیست که به تایید سفارت برسه ؟

2019-10-06 03:07

محمدپارسا: نه اصلا

2019-10-06 01:56

کیانا: دوستان امروز پی دی اف ویزا آپ دیت نشده؟

2019-10-06 02:00

مرسانا: نه متاسفانه!!

2019-10-06 02:02

دیانا: سلام ميشه گروه واسه وقت سفارت تاييد مدارك كسي داره بفرسته
لطفا

2019-10-06 02:14

عسل: سلام
برای اینکه‌کالج نرم باید ۳۶ واحد اختصاصی پاس کرده باشم یا کلا ۳۶ ؟ مثلا درس عمومی هم‌توش باشه اشکالی نداره؟

2019-10-06 02:16

فاطمه زهرا: دوستان مقاله میتونه گپ رو پر کنه؟

2019-10-06 02:29

محمدرضا: دوستان برای اپلاي ی جا secondary school certificate, خواسته و ی جا دیگه diploma اینا مگه یکی نیستن?

2019-10-06 02:32

مهرسا: سلام دوستان
من تازه زبان آلمانی رو شروع کردم و تا فروردین مدرک B1 رو میگیرم میخوام برای ارشد اقدام کنم هنوز وقت سفارت رو نگرفتم.وقت سفارت هم میگن ۱۸ تا ۲۴ ماه طول میکشه با این حساب من برای سال ۹۹ نمیتونم برای پذیرش اقدام کنم و باید برای سال ۱۴۰۰ اقدام کنم درسته ؟!
اگه کسی میتونه بهم در این زمینه کمک کنه که من کی باید وقت سفارت رو بگیرم و یک اپلای کنم ممنون میشم

2019-10-06 02:32

یسنا: سلام دوستان کسی میدونه سایت سفارت برای وقت تایید مدارک دقیقا چه زمانی باز میشه؟

2019-10-06 02:35

دیانا: وقتش مشخص نيست يهو باز ميكنن
بايد تو گروهايي ك باهم تلاش ميكنن عضو بشيد

2019-10-06 02:38

هستی: وقت بخیر
زمان تایید مدارک توسط سفارت ، ترجمه ها ، باید تایید دادگستری و وزارت خارجه هم داشته باشند ؟

2019-10-06 02:40

النا: بله

2019-10-06 02:44

آرسام: سلام

2019-10-06 02:44

آرسام: خوبین

2019-10-06 02:44

یکتا: بچه ها چرا کسی دیگه اعلام نمیکنه که وقت سفارت جدیدا گرفته و تاریخ مصاحبش کی شده ؟ هنوز همون یک ماهه وقتا میاد ؟

2019-10-06 02:51

هانا: سلام دوستان ببخشید کسی میدونه برا دیپلم و فوق دیپلم روش ویزا وجود داره یا جدیدا ویزای خاصی اعلام شده از طرف سفارت آلمان

2019-10-06 06:45

هستی: ببخشید دوستان کسی سابقه گم کردن مدارک اقامتی بلوکارت رو داره و برای درخواست دوباره روالش چجوریه ؟ خیلی طول میکشه ؟؟

2019-10-06 06:48

سبحان: فکر میکنی کجا گم کردی.
مثلا تو مترو و اتوبوس باشه معمولا تو اشیا گم شده میزارن و بهت میدن،
ولی اگر گم شده کامل و دیگه امیدی نیست باید بری اسلاندا

2019-10-06 06:49

هستی: امیدی به پیدا کردن ندارم روال اوسلندر چجوریه ؟؟ خیلی طول میکشه ؟ ‌چقدر هزینه داره ؟؟

2019-10-06 06:50

سبحان: فکر کنم اندازه صدور مجدد کارت ،چهار تا شش هفته،
ولی فکر کنم باید بری یه فیکسیون یا یه نامه بگیری

2019-10-06 06:58

هستی: کار که میتونم بکنم تو این مدت بدون کارت ؟؟

2019-10-06 07:00

سبحان: احتمالت اره اون برگه اجازه کارت جداست

2019-10-06 07:03

هستی: برگه سبز رو دارم

2019-10-06 06:53

ثنا: دوستان عكسي كه توي ادارات آلمان استفاده ميشه ٣*٤ يا ٣/٥*٤/٥ ؟

2019-10-06 07:00

سبحان: ۳.۵ در ۴.۵

2019-10-06 07:25

ثنا: ممنون

2019-10-06 07:53

آسنا: ۳.۵ در ۴.۵ سایز کاغذ بدون حاشیه است …
نکته مهم انداره صورت است
باید کل عکس رو بگیرد…از گردن به بالا باشد …
یک میلیمتر صورت از کادر استانداردی که دارند، کوچک باشد قبول نمیکنند …
کادر استاندارد رو من رفته بودم برای تعویض گواهینامه دیدم …

تقریبا ۲۵ میل چپ تا راست سر
و از زیر چونه تا بالای سر ۳۰ میل بود

2019-10-06 08:00

ثنا: ممنون از راهنماييتون

2019-10-06 07:27

محمدصدرا: سلام
دوستان
ممنون میشم کارای اداری و بانکی که به محض ورود در المان باید انجام بدیم رو‌بصورت کلی بنویسید.

2019-10-06 07:41

سبحان: سرچ کنین قبلا توضیح داده شده

2019-10-06 07:47

محمدصدرا: با چه عنوانی سرچ کنم؟

2019-10-06 08:22

سبحان: کلمات کلیدی،
بانک،ملده،…

2019-10-06 08:57

آریا: دوستان کسی میتونه برای پر کردن فرم مربوط به اوسلندر کمکم کنه؟

2019-10-06 09:19

محمدرضا: دقيقا در كدوم قسمت نياز به كمك داريد؟ شايد بتونم كمكتون كنم.

2019-10-06 09:20

آریا: سلام امکان داره خصوصی پیام بدم

2019-10-06 09:21

محمدرضا: مشكلى نيست برادر

2019-10-06 10:39

پرهام: سلام دوستان
من 10 روز بیشتر از وقت ویزام نمونده .
خواهشا راهنمایم کنید
کانال اتلگرامی رو گشتم نتونستم. جواب پیدا کنم.
کارفرما برگه ی Bundesagentur für Arbeit رو داده اوسلندا امت ولی جواب منفی دادن .
سوال من اینکه برای جواب مثبت باید کدوم گزینه ها رو تو برگه Bundesagentur باید شرکت پر میکرد ؟

2019-10-06 11:21

محمدرضا: سلام وقتتون بخیر
من بیمه‌ام AOK هست
خواستم ببینم از کجا می‌شه فهمید این بیمه شامل دندون پزشکی هم‌ می‌شه یا نه؟

2019-10-06 11:45

هستی: سلام دوستان Deutsche Rentenversicherung از من ترجمه مدرک‌تحصیلیام را خواسته ولی گفته باید تایید شده باشه.

من ترجمه انگلیسیشو‌دارم و‌مدرک ارشدم هم تایید سفارت داره‌.

یکی‌از همکارام گفت باید ببرم rad hause اونجا تایید کنه کسی تجربه مشابه داره تو‌این زمینه؟

مراحل ارزیابی مدرک تحصیلی در آلمان

2019-10-06 12:31

پرهام: سلام دوستان میدونم نباید یه سوال رو دو بار بپرسم ولی
من 10 روز بیشتر از وقت ویزام نمونده .
خواهشا راهنمایم کنید
کانال اتلگرامی رو گشتم نتونستم. جواب پیدا کنم.
کارفرما برگه ی Bundesagentur für Arbeit رو داده اوسلندا امت ولی جواب منفی دادن .
سوال من اینکه برای جواب مثبت باید کدوم گزینه ها رو تو برگه Bundesagentur باید شرکت پر میکرد ؟

2019-10-06 12:35

آسنا: علت جواب منفی چی بوده ؟ حداقل حقوق رعایت شده ؟

2019-10-06 12:39

پرهام: شرکت حقوق ننوشته بود .حتی به شرکت هم گفتم اوسلندا اینجوری قبول نمیکنه.ولی شرکت گفت مشکلی پیش نمیاد.رفتم اوسلندا اصلا به حقوق گیرد نداد که چرا ننوشته ان ،فقط گفت عنوان شغلتون مرتبط نیست.

2019-10-06 02:13

آسنا: دوست گرامی … مگه بدون مبلغ حقوق میشه ؟

حداقل ماهی ۳۰۰۰ یورو ناخالص باید باشه
عنوان شغلی هم باید مثلا بگویند مسئول فلان بخش … یا مهندس بخش …

شما وقت زیاد ندارید … به نظرم بروید اقامت رو درخواست بدهید با توجه به قرارداد ۳ ماه دیگه تمدید کنند

سوالات مربوط به زاب

2019-10-06 12:42

پرهام: کدوم گزینه ها رو باید توی برگه Bundesagentur für Arbeit پر بشه؟

2019-10-06 01:15

محمدصدرا: دوستان کسی هست در زمینه بازرگانی کار کنه در آلمان؟

2019-10-06 02:45

محمدرضا: ادمین و دوستان محترم
در برگه فیکستیون من شرایطی برای کار قید شده که من را گیج کرده به قرار زیر:
student, FR: responsibility in science, Engineering and technology, Master an der TU Munchen.
Erwertistatigkeit nicht gestatet. Ausnahme: unelbststandige beschaftigung bis zu insgesamt 120 tagen oder 240 halbe tagen im jahr sowie studentische nebentatigkeiten und pflichtpraktika
(It. studienverordnung) gestatte
لطفا اگر می تونید راهنمایی کنید که دقیقا منظور این عبارات چیست؟ و یا مثلا امکان این که فریلنس کار کنم برای من وجود داره یا خیر؟
متشکرم

2019-10-06 02:51

عسل: کانال دانشجویی رو بخونید

2019-10-06 03:02

محمدرضا: متشکرم، بله در مورد کار فریلنس و انواع مجوزها مطالعه کردم. فقط طبق این عبارات، آیا من می تونم هم در دانشگاه به عنوان دستیار پژوهش و هم در خارج از دانشگاه به عنوان مهندس مشغول به کار بشم؟ و این که شرط زمانی تعداد روزهایی که کار می کنم تنها کار خارج از دانشگاه را مدنظر قرار می ده یا خیر؟
باز هم ممنون

2019-10-06 03:04

آوا: من پيام نور رو پيدا نكردم ميشه بگيد كدوم فيلد رو انتخاب كنم

2019-10-06 03:06

رایان: درود بر همه
أدمين محترم گروه
ضمن سپاس
سؤالي داشتم
آيا ميشه بعد اينكه ويزا رو دريافت كرديم درخواست تغيير و به تعويق انداختن اون رو به مدت حدود چهار ماه داشته باشيم ؟ من ويزام با سه ماه زمان ماكزيمم كه دادن خورده پاسم ولي ميخوام ايميل و درخواست بدم سفارت بدليل مسائلي چهار ماه بندازه عقب تر
چنين رؤيه اي از سفارت درخواست كرد استثنائي بدلايلي قابل قبول كه تو نامه ايميل بزنم موافقت كنن تاريخ شروع ويزارو بندازن عقب تر و دوباره با تاريخ شروع جديدتر بزنن رو پاسسم ؟

2019-10-06 03:18

آوینا: من چطوري ميتونم وقتم و كنسل كنم؟

2019-10-06 03:25

آوینا: تو ايميل اول كه براتون فرستاده شده لينك كنسلي وجود داره

2019-10-06 02:28

آتنا: دوستان کسی اطلاع داره ریزنمرات دیپلم دوبار مدرسه صادر میکنه یا نه؟

2019-10-06 02:33

محمدجواد: سلام
خیلییی سخت اینکار رو میکنن
ولی اگه بری دم مدیر رو ببینی
شاید دستور داد که دبیر خونه برات صادر کنه تا خود مدیر امضا و مهر کنه

2019-10-06 02:37

آتنا: پس خوده مدرسه صادر میکنه؟

2019-10-06 02:37

محمدجواد: آره عزیز

2019-10-06 02:40

زهرا: ریزنمرات از سال ۹۲ به صورت پایه به پایه سیستمی شده. اگه رفتین مدرسه و بهتون ندادن برید اداره، نامه بگیرین بعد ریزنمرات رو مدرسه بهتون میده بعدم مهر مدیر و بعدم باقی مهر ها که همه داخل اداره ست

2019-10-06 02:42

رایان: من ریز نمرات هم سوم دبیرستان رو باید بگیرم هم پیش دانشگاهیو ؟

دقیفا چجوری باید گرفت ؟ پروسش منظورمه

2019-10-06 02:43

آتنا: اداره آموزش پرورش دگ آره؟

2019-10-06 02:43

زهرا: تو سایت سفارت مدارک دقیق رو نوشته اما من هم سوم رو گرفتم هم پیش دانشگاهی ولی این ریز نمرات داخل پرونده دانشگاه مقطع کارشناسی هستش ها

2019-10-06 02:44

زهرا: اره. امضا مدیر اداره و دبیرخانه و معاون و ایناست. بگین برای ترجمه خودشون راهنماییتون میکنن. تمبر هم میخواد

2019-10-06 02:45

رایان: خب یعنی داخل پروندمون هست ؟ باید بریم از دانشگاه بگیریم ؟ من الان مشغول ارشدم . یعنی مدارکم کلا دست دانشگاه ارشدمه . یعنی ریز نمرات پیش و سوم اونجاست؟

2019-10-06 02:45

زهرا: پرونده کارشناسی رو تحویل گرفتین؟

2019-10-06 02:46

رایان: نمیدونم. قاعدتا وختی لیسانسو تموم میکنیم تمام مدارکو به فرد برمیگردونن . که برای ثبت نام ارشد بدیم دانشگاه جدید

2019-10-06 02:38

النا: سلام
آیا امکانش هست با نام دانشگاه و رشته ای که درس خوندم نام رشته و دانشگاه هایی که میخام در مقطع دکتری درس بخونم رو پیدا کنم؟ اگه بله کدام سایت؟

2019-10-06 02:48

رایان: البته الان که فکر میکنم من برای ثبت نام ارشدم فقط مدرک لیسانسمو خواستن پس بقیه مدارکم کجاست اصن ??
البته اصل مدرک پیش و سوم رو دارم

حالا کلا اگر نباشه باید دوباره بگیرم ؟ از کجا ؟

2019-10-06 02:50

مهدی: دانشگاهتونه

2019-10-06 03:10

رایان: کدوم ؟ لیسانس یا ارشد ؟
اصل مدارک پیش و سوم دبیرستان که دست خودمه ! ریز نمراتشون رو ندارم
یعنی میگین دست بایگانی دانشگاه ارشدمه ؟
میتونم ازشون بگیرم ؟

2019-10-06 03:00

نرگس: دوستان گروهي براي پزشكي وجود نداره؟

2019-10-06 03:08

آراد: بیو گروه هست

2019-10-06 03:12

نرگس: ممنونم

پرداخت هزینه زاب

2019-10-06 03:16

محمدمهدی: دوستان کسایی که مشمول سربازی هستن چطور مدرک دیپلمشون رو میتونن دریافت کنن با توجه به اینکه به مشمولا نمیدن

2019-10-06 03:18

سدنا: دوستان امروز تایید مدارک داشتم،آفیسر روی پلمپ ترجمه هام(روی پرچم) منگنه زد.اینو باید بذارم باشه؟

2019-10-06 03:20

علیرضا: سلام دوستان آیا درسته که از سال دوم اقامت تحصیلی در آلمان میتوان با ضمانت مالی پدر و مادر از ایران از اون مبلغ ۱۰ هزار یورو که باید برای تمدید ویزا تو حسابمون باشه معاف بشیم .لطفا اگر اطلاع دارید توضیح بدید؟ و برای من که الان یکساله تو آلمانم و الان اواخر کالج هستم از چه زمانی میشه اقدام کنم؟

2019-10-06 03:20

مهسا: پژوهشگر ❤️Paniz گرامی سلام
به گروه خودتون خوشامدین

مطابق با قانون گروه، کاربرها برای اینکه بتوانند در گروه فعالیت کنند باید

در کانال عضو شوند

علت: جلوگیری از فعالیت ربات های مخرب!

مهم
❄️ در این کانال قوانین گروه های هلدینگ پرگار بیان شده است
لطفا با احترام گذاشتن به قوانین، برای گروه و بالطبع خودمون موثر باشیم
?

2019-10-06 03:21

بنیامین: دوستانی که از xing و stepstone کار سرچ میکنن. برای ارشد برق قدرت گرایش سیستمهای قدرت و کارشناسی برق قدرت چه title هایی رو باید سرچ کرد؟

2019-10-06 03:26

ملیکا: تو گروه برق بپرسین زود تر جواب میگیرین

2019-10-06 03:23

محمدمهدی: سلام
در خصوص زاب سوال داشتم
مدرک دانشنامه رو به آلمانی ترجمه کردم همراه با تایید دادگستری
به همراه کپی برابر اصل مدارک دبیرستان و پیش دانشگاهی
سوالم اینجاس
ریز نمرات رو دانشگاه ما به زبان انگلیسی صادر کرده
تایید دادگستری لازمه یا فقط کپی برابر اصلش کنم کافیه؟

2019-10-06 03:26

آوینا: فارسي رو بدين برا ترجمه الماني بهتره، اينجور پيچيدگي كمتره

2019-10-06 03:31

حسین: سلام
دوستان کسی از اول اکتبر سفارت رفته؟ آیا همه مدارک باید آلمانی باشه، به عنوان مثال میشه رزومه رو انگلیسی داد؟

دسته‌ها: پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید