2019-08-27 06:15

Bewerbun
نمونه فایل اکسل درست کردم واسه اطلاعات بوربونگ که این مدت استفاده کردم و کمک می کنه .
دوستان اگه هم پیشنهادی دارن تکمیل کنین برا استفاده اعضا

2019-08-27 07:33

سلام دوستان یه مشورت می‌خوام بگیرم
همسر من حدود چهار ماهه برای ویزای پیوست رفته سفارت
من از اوسلندا اینجا پرسیدم گفتند اصلا مدارکی برای خانم شما اینجا ارسال نشده و هیچ پرونده ای اینجا ندارم.باید از سفارت کشور خودت پیگیری کنید
حالا هرچی زنگ می‌زنیم و ایمیل میفرستم وحظوری میریم کسی جواب نمیده
میخواستم یه ایمیل به سفارت بزنم و بگم می‌خوام از سفارت آلمان تو ایران شکایت کنم (اینجا توی برلین)
به نظرتون کار درستیه یا صبر مثل همیشه بهترین کاره?

2019-08-27 07:33

معمولا نباید اینقدر طول بکشه.شما قبلا جای دیگه ملده نبودین؟
بهترین راه اینه که از توی خود سایت سفارت قسمت تماس با ما یک پیام بفرستید چون آی پی شما کاملا مشخص میشه از آلمانید و همچنین از توی سایت وقتی پیام بدید از ایمیل خیلی بهتره چون طبق قانون باید تمام پیام هارو جواب بدن و بعدا هم قابل اعتراضه که را جواب ندادن.

من بعد از حدودا 6تا ایمیل از ایران که هیچ کدوم رو جواب ندادن، از همین روش که گفتم برای همسرم وقت فوری سفارت گرفتم که وقتی پیام دادم برای دو روز بعدش بهم وقت فوری دادن برای پیوست

2019-08-27 11:49

تجربه مرخصی-استعلاجی
یک تجربه ای که بدست آوردم در میون بزارم خودم من بعد از اینکه برای زانوم مشکل پیش اومد و استعلاجی گرفتم متوجه شدم. وقتی شما مریض میشین و مرخصی میرین . برای یک مریضی فقط ۴۲ روز شرکت حقوق رو کامل میپردازه و بعد از اون بیمه پرداخت میکنه و این یعنی حقوق کمتری از حقوق خودتون. فکر میکنم ۶۰٪ حقوق تون رو فقط دریافت میکنین. اگه مثل من نیاز به عمل داشتین حواستون باید به این قضیه باشه که مدت بیماری تون بیشتر از این روزها نشه و بقولی بدرستی مدیریتش کنین. چون بعد از عمل هم دوره ی نقاهت داره و ممکنه طولانی تر بشه

2019-08-28 06:13

من برای مبل و فرشم، رفتم دی اِم، گفتم اون دستگاه رو میخوام… شبیه جارو برقیِ، اسمش الان حضور ذهن ندارم… بعد اسممو تو لیست نوشت گفت نوبتتون شد، زنگ میرنیم بیاین ببرید… بعد حدود یک هفته نوبتم، شُد…
دستگاه سه روز کاری، دست شما میمونه، خود دستگاه رو به اصطلاح رایگان میدن ، ولی اون مایع شستشویی که باید ازشون بخرید، اون بیست یورو بود، البته من واسه یه فرش ۶ متری و مبل هام، نصف اون بطری رو استفاده کردم… منظورم اینه مقدارش زیاد و کافی هست…
دستگاهش هم حتما دیدید… یع مخزن داره ، آب و مایع رو میریزید توش… مثل جارو برقی میکشید… بعدشم یک روز میزارید خشک بشه…
من راضی بودم از کارش، قطعا به تمیزی اینکه فرش رو با آب و پودر اینا بشورید که نمیشه، ولی بازم خوب بود ، من راضی بودم از کارش.
شستشو فرش

پر کردن فرم زاب

2019-08-28 11:31

خب امروز گواهینامه اکی شد
قبلا گذاشتن بقیه دوستان، منم یه خلاصه ای میگم
شهر> کارلسروهه

ترجمه گواهینامه در آلمان . 30 یورو
مراجعه به Führerscheinstelle و تشکیل پرونده. 42.60 یورو
ثبت نام آموزشگاه 150 یورو
ثبت نام امتحان تئوری 22.49
ثبت نام امتحان عملی 91.75
4 جلسه تمرینی 90 دقیقه ای. احتمالا 360 یورو
اپ سوالات امتحان تئوری 10 یورو
تست بینایی 6 یورو
کمکهای اولیه 30 یورو

قدم اول باید آموزشگاه ثبت نام کنین که خب من یه انگلیسی زبانش رو میخواستم.
بعد معاینه چشم و دوره کمکهای اولیه که برای من داستانی بود این دوتا.

بعد هم مراجعه به Führerscheinstelle هست با در دست داشتن گواهی بینایی و کمکهای اولیه و ثبت نام آموزشگاه و عکس بیومتریک. به خاطر اینکه گواهینامه اینجا ترجمه شده بود نیاز به تایید هیچ جایی نداشت و راحت قبول کردن و تشکیل پرونده دادن. گواهینامه ایرانی رو همون موقع میگیرن. و هزینه رو پرداخت میکنین

معمولا 4 هفته بعد از اینکه تشکلی پرونده میدید باید یه فاکتور از TÜV برای پرداخت هزینه امتحان بیاد که معنیش تایید شدن گواهینامه شماست. برای من بعد 6 هفته نیومد و خودم حضوری رفتم TÜV و پرداخت کردم.

هزینه امتحان باید 2 هفته جلوتر از تاریخ مورد نظرتون پرداخت شده باشه.

اپی که استفاده کردم کاملا شبیه امتحان اصلیه و کاملا بروز بود و نتیجه داد. قبلا توی گروه معرفیش کردم. البته اولین کسی که به من معرفی کرد خانم الهام بودن. نیازی نیست 70-80 یورو هزینه اپهایی که آموزشگاهها میگن رو بدین.

جلسه های عملی با مربی مسلط به انگلیسی بود. ولی در نظر داشته باشید که امتحان اصلی عملی فقط به آلمانیه.

دو جلسه آخر مربی سعی کرد دستورات رو به آلمانی به من بگه و یه سری برگه هم بهم داد که لغات آلمانی مورد استفاده توش بود که PDF اون رو فرستادم قبلا. بعلاوه یه سری اطلاعات راجع به ماشینی که باهاش تمرین میکنید. در امتحان عملی ممکنه یکی دوتا سوال در مورد ماشین پرسیده بشه.

امتحان اصلی هم که امروز بود و نیم ساعت بیشتر طول نکشید و بدون اشتباه تموم شد. مربیم به ممتحن گفت که من آلمانیم قوی نیست و اون هم همکاری کرد و دستورات رو شمرده و واضح میگفت.
هر دو امتحان تئوری و عملی در TÜV برگزار میشن.
در آخر هم یه برگ تایید قبولی داد و با اون رفتم Führerscheinstelle و گواهینامم رو گرفتم

گواهینامه

2019-08-30 07:22

تاثیری نداره، من خوشخواب اینترنتی خریدم، ۳۵۰ یورو، از حسابمم پول برداشت شد، ولی بعد دوهفته که هیچ بعد دوماهم تشکی نیومد، رفتم یه جا درخواست شکایت نوشت برام، یه چیزی شبیه پلیس+۱۰، خودمون، ۵ یورو هم گرفت، ولی گفت خیلی امیدوار نباش، چون وقتی بررسی کرد، اصل اون شرکت توی صربستان بود، و گفت ما نمیتونیم کاری کنیم، مگه وکیل بگیری، که اونم از لحاظ مالی زیاد ارزشی نداشت…
معمولا حساب هایی که کلاهبرداری میکنند، اون درگاه اصلیشون تو آلمان نیست، که بشه پیگیری کرد، حساب مال جای دیگه ایه…

2019-08-31 06:04

البته یه روش دیگه ای هم آئودی داره که اول ۶ ماه لیزینگ میکنی و بعد ۶ ماه ماشین رو با قیمت ارزونتر Jahreswagen میخری. مزیتش اینه که ماشین دست خودت بوده ، نو مونده و ارزونترم‌میخری . ما همین کارو کردیم.

2019-08-31 06:05

ماشین
لیزینگ

روش جدید فروش ماشین که اخیراً توسط برخی شرکتها مثل تویوتا و آئودی ارائه شده است :

شما یک قرارداد فینانسیغونگ مثلا چهارساله با شرکت می بندید به این صورت که فرضا برای یک ماشین ۴۰هزاریورویی، ۱۰ هزار پیش پرداخت، ۱۰ هزار یورو طبق اقساط ماهیانه با سود فرضا ۳٪ پرداخت می کنید. در پایان چهارسال تصمیم می گیرید که آیا خودرو را به شرکت پس دهید و مابقی پول خودرو را پرداخت نکنید، یا ۲۰ هزار یورو مابقی را به شرکت پرداخت کنید و سند ماشین را آزاد کنید و یا دوباره طی قرارداد جدید، ۲۰هزاریورو باقیمانده را به روش جدیدی قسط بندی کرده و پرداخت کنید.
درواقع روشی فی مابین خرید لیزینگی و خرید اقساطی است که به خریدار قدرت مانور و انتخاب بیشتری می دهد.

2019-08-31 11:07

اگه انگلیسیتون خوبه،بهتره المانی رو به وسیله تدریس انگلیسی زبان ها یاد بگیرید
توی یوتیوب یه صفحه هست به اسم learn german, فوق العاده خوبه و همچنین نیکولاس وگ،واقعا بی نظیره،پیشنهاد میکنم از این طریق یاد بگیرید

2019-08-31 11:07

قوانین آموزشی آلمان بصورت ایالتی هست.بنابراین کتابهای درسی در ایالتهای مختلف متفاوت هست. در ایالت NRW کتابها توسط خود مدرسه داده میشه.
تعیین سطح بچه معمولا در زمانیکه دعوت می کنند به اداره مدارس برای ثبت نام اولیه انجام میشه. معمولا مسئول مربوطه، یک ارزیابی کلی از بچه انجام میده و اینکه کلاس چندم بشینه رو تعیین می کنه.ممکن هست یک کلاس عقب تر برگردونند تا بچه زمان بیشتری داشته باشه برای زبان آموزی و وفق دادن خودش با محیط جدید. ممکن هست کلاس دوم بگذارند اما سال بعد دوباره تکرار کنند. درهرصورت هیچ مشکلی برای آمدن بچه در میانه سال نیست.
در ایالت ما، مقطع ابتدایی شامل ۴ کلاس هست که کلاس سوم و چهارم مهترین مقطع تحصیلی برای بچه محسوب میشه. اگر سطح تحصیلی بچه در این دو سال خیلی خوب باشه میتونه در ادامه در گیمنازیوم ثبت نام کنه و دیپلم بگیره و بره دانشگاه. بچه هایی که سطح سوادشون در سوم و چهارم پایین باشه، مجبورند در رئال شوله یا هاوپت شوله ثبت نام کنند که این افراد راه سخت تری برای گرفتن دیپلم، ولی راه ساده تری برای رفتن به آوسبیلدونگ یا خاتمه تحصیل پس از ۹ سال آموزش رو دارند. اینو گفتم که عجله ای برای هل دادن بچه به کلاس های بالاتر نداشته باشید و بگذارید اول و دوم اش قوی پایه گذاری بشه.
این روزها، تنوع مهاجرین دانش آموز در مدارس آلمان باعث شده تا بچه من و شما تنها نباشند و حداقل دوسه نفر دیگه هم مشابه به اون باشند که یا سن شون از بقیه بیشتره یا زبان بلد نباشند و یا در میانه سال تحصیلی به کلاس اضافه شدند و … بنابراین از بابت اینکه با بچه های کم سن تر از خودش همکلاس خواهد شد و وسط سال خواهد آمد و … نگران نباشید.
جهت اینکه از سن خودش بیشتر میدونه خیلی خوبه و این کمک می کنه تا تمرکزش رو بیشتر بر روی یادگیری زبان و اینتگره شدن با بچه ها و معلم و محیط جدید زندگی بگذاره تا یادگیری مطالب درسی.

برای بحث روحیه فکر کنم اگر عزیزان روانشناسی که در گروه هستند نظر بدهند، قطعا کارشناسی تر و بهتر هست، اما بنابر تجربه شخصی، ترسیم شفاف تر و روشن تر از محیط برای بچه قبل از ورودش به آلمان، خیلی می تونه موثر باشه.
مدرسه
ابتدایی
تحصیل

2019-08-31 11:07

قوانین متراژ خونه
خانه
پیوست
متراژ
از سه اداره زیر برای حداق متراژ خونه و تعداد اتاق برای ملده و دعوت پیوست پرسیدم و جواب های زیر رو گرفتم

۱− منبع: Bürgerbüro Stuttgart Nord
گفت برا ما مهم نیست. همین که صاحب خونه برگه ملده رو امضا کنه ما ثبت می کنیم و ملده می شه. اما اداره مهاجرت هست که قوانین این طوری داره.

۲− اداره مهاجرت اشتوتگارت
یه خانم مسنی بود که انگلیسی به سختی می فهمید و صحبت می کرد و در جواب من که ازش در موردمتراژخونه و تعداد اتاق برا پیوست پرسیدم گفت مهم نیست. که خوب مشخص بود مساله رو نفهمیده.

۳− Welcome Center Stuttgart
رفت تو قانون هاشون نگاه کرد و فرمول زیر رو در آورد:
به ازای هر بزرگسال ۱۲.۵ متر
برای بچه ما که ۴ سالش هست ۱۰ متر
نکته: این مقدار فقط برای فضای نشیمن هست و شامل آشپزخونه، حمام، دستشویی و … نمی شه.
برای بچه ۴ ساله قانون الزامی به اتاق مجزا نداشته.
اینم گفت که قوانین متراژ برای پناهنده ها یه مقدار متفاوت هست.

هرچند که مجموع این متراژها برای یه خوانواده سه نفره خیلی کم هست. اما وقتی شما باید چن ماه یه خونه رو اجاره کنین و اجاره خالی بدین تا بتونین خوانواده رو دعوت کنین و چند ماه بعد اونا برسن، به نظرم رو حداقل ها کارکنه آدم بهتره.

کلا این welcome center رو جای خوبی دیدم. دوستانی که تازه میان حتما همون روزای اول یه سر به این اداره تو شهرشون بزنن. خوب و با حوصله توضیح می دن، سرشون هم خلوته.

2019-09-02 10:32

زنگ بزنید بپرسید به شما میگن رسیده یا نه بابت هر روزی که اونجا بمونه باید حدود ۱۸ یورو بپردازید هزینه انباره
گیت اصلی کارگو فرودگاه باید اسمتون رو وارد کنید به شما یک کارت میده که می تونید با اون کارت از گیت بدونه پرداخت هزینه وارد بشید
بعد برید دفتر چله بی مدارک رو بگیرید می برید ساختمان گمرک طبقه دوم قسمت پرایوت لیست وسایل ها تون رو بنویسید
(همه رو بنویسید گبراخته یا دست دوم )
تاکید کنید که پناهجو نیستید وگرنه براتون یک سری فرم پر میکنه که هزینه ها رو از جاب سنتری جایی پس بگیرید و وقتتون رو تلف میکنه. بعد مدارکو ببرید دفتر چله بی به شما اجازه خروج میدند با ماشین برید انبار بار رو تحویل بگیرید
این تجربه من از کارگو ایران ایر بود.

2019-09-04 09:41

سوالی خیلی خوبی پرسیدی ?

دوستانی ک علاقمند هستند به گل و گیاه یا نمیخوان بی‌گدار به اب بزنن با خوردن میوه‌ای ناشناخته و خدای‌نکرده سمی

میتونن از این اپ و امثالهم استفاده کنند
چند سری ک من استفاده کردم.. خوب جواب داده
گیاه‌ میوه‌ سمی

2019-09-05 09:00

تجربه بیمه مسیر رفت و آمد به محل کار

امروز یکی از همکارام آرنجش یه خورده خراش برداشته بود. دیروز تو مسیر برگشت از کار به خونه از دوچرخه افتاده بود. می گفت امروز باید به رییس مربوطه خبرش رو بدم برا استفاده از بیمه. گفتم این که چیز خاصی نیست. گفت الان خاص نیست، ولی یه هو دو سه روز دیگه اگه متوجه شدم که جاییم شکسته و درد داره و بیام از کارفرما طلب هزینه کنم دیر می شه. بنابراین الان بهش می گم که اون موقع در جریان باشه.

خلاصه این که اگر در مسیر رفت و آمد به محل کار اتفاقی براتون افتاد هزینه اش می تونه با بیمه کارفرما باشه، به شرط این که به موقع بهشون بگین.

2019-09-06 08:25

چه چیزی برای اورژانس مورد جدی هست؟
من حالم بد شد دل درد شدید گرفتم یهو اصلا نمیتونستم از جام بلند شم اورژانس اومد قرص داد رفت گفت حالت خوب نشد زنگ بزن دوباره بیایم یه شماره ۶ رقمی داد

2019-09-06 08:25

اورژانس
من با دوچرخه افتادم، ولی گرم بودم اون لحظه خودم تونستم تا اورژانس برم، چون از سر کار داشتم میومدم صدتا سوال موقع پذیرش پرسیدند، که کجا بود چی شد چرا شرکتت کجاس از کجا میومدی به کجا میرفتی ساعت کارت کی هست و غیره، بعد نیم ساعت انتظار رفتم داخل همه جراحات رو یک ضبط صوت داشت میگفت توی اون، بعد عکس برداری کرد برای شکستگی، در نهایتم یک آتل بست بقیه رو هم باند بست، به نسبت سریع بود خیلی منتظر نموندم البته شهر ما کوچیکه سرشون خلوت تر هست. یک بسته ایبوپروفن هم داد برای درد و کلا آنتی بیوتیک اینها هم نداد فقط پرسید کزاز زدی توی ده سال گذشته . بعدم گفت سه روز دیگه دوباره بیا برای معاینه مجدد
این تجربه من

2019-09-06 08:25

سه هفته پیش در محل کارم تب و لرز شدید داشتم
مدیر بخش زنگ زد اورژانس
اومدن و داخل شرکت دارو دادن
سرم برام وصل کردن در sozialraum شرکت
تقریبا یک ساعت و نیم دو تا نیرو اورژانس بالا سرم بودن تا تبم بالا نره

چشمتون روز بد نبینه ۴۲ درجه تب کردم طوری که داشتم وصیت میکردم از درد سر و چشم
بردنم بیمارستان از ۲ بعدازظهر تا ۹ شب مثل پروانه دورم میگشتن
هزار تا آزمایش گرفتن
دستگاه قلب وصل کردن
یک پرستار کلا کنارم نشسته بود
تبم قطع شد
گفت تا فردا بمون ، قبول نکردم بخاطر دخترم
برگشتم خونه

از شرکت ایمیل زدن که خودشون با بیمه هماهنگ میکنن، سه روز استراحت کنم و اگه کسی هم تو خونه برای کمک لازم دارم اونها با بیمه هماهنگ میکنن تا پرستار خونه بفرستن
ولی من پس فرداش برگشتم سرِ کار ☺️
هیچ کدوم از داروهام هم نخوردم?

2019-09-06 08:25

اوژانس

من تا جایی که متوجه شدم اوژانس برای حوادث هست، یعنی تصادف کنی و خطر مرگ داشته باشه برات و ضمن اینکه حتی از همکارای آلمانی هم شنیدم خیلی خوب برخورد نمیکنن اگه واقعا جدی و فوتی نباشه. اگه نیاز به پزشک دارین که در لحظه شما رو معاینه کنه باید برین
Bereitschaftsdienst, Bereitschaft Praxis
Kvb
اینا رو باید برید. برای كاراي کم اهمیت هست ولی وقتی نمیتونی صبر کنی. اگه درد داری میتونی مسکن بخوری یا در نهایت از داروخانه شیفت بری یک دارو بخری تا روز کاری بری پیش دکتر خانواده.

اهمیت دکتر خانواده هم همینه که روزانه میتونین برین پیشش و معمولا ایشون یک توصیه نامه میده به دکتر متخصص و تایم فوری میدن بهتون. ( تجربه شخصی و همکار آلمانی)

و در نهایت اگه مریضی طوری هست که نمیتونی راه بری 116117 در دسترس ه که دکتر میاد خونه

اگه واقعا میتونین راه برین یا تا فردا صبر کنین بهترین گزینه رفتن پیش دکتر خانواده در اولین قدم هست

2019-09-06 08:25

اورژانس
منم چند وقت پیش دچار یه سری مشکلات گوارشی و معده درد بودم. بعد از مراجعه به پزشک عمومی و کلی مصرف دارو خوب نشدم. بهم معرفی نامه داد برای پزشک متخصص و بالطبع انتظار چند ماهه برای ویزیت پزشک متخصص.
یه روز که شنبه هم بود از خواب بیدار شدم و اصلا حال خوبی نداشتم، پاشدم رفتم بیمارستان. پزشک اومد و علائم رو پرسید و گفتش واسه معده درد اومدی بیمارستان؟!! بعد از اینکه اینو گفت شروع کردم به اغراق کردن و علائمی که نداشتم رو گفتم. به هر حال تا تونست من چپو راست کرد و آزمایش خون و مدفوع گرفت و پنج ساعت هم بستریم کرد. بعد از اینکه نتایج آزمایشا اومد گفت موردت اورژانسی نیست و باید منتظر پزشک متخصص بمونی.

2019-09-07 03:28

نان بربری تهران ??
❗️مواد لازم برای خمیر نون بربری:

.. یک کیلو آرد
.. خمیر مایه(21 گرم) -Hefe
.. یک لیتر آب ولرم
.. یک قاشق چایی خوری شکر
.. دو قاشق غذا خوری نمک

❗️مواد لازم برای رومال:

.. جوش شیرین (7گرم) – Backpulver
.. یک قاشق آرد
.. نصف لیوان آب جوش
.. نصف لیوان آب سرد

✅تهیه رومال:
مواد رومال (آرد و جوش شیرین) را در ظرف کوچکی ریخته و اول آب جوش و سپس آب سرد را ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید.
مواد را با قاشق مرتب هم بزنید تا غلیظ شود و به غلظتی برسد که بتوانید با قاشق روی آن خط بیندازید.
رومال را کنار بگذارید و صبر کنید تا سرد و غلیظ‌تر شود. 

✅طرز تهیه خمیر:
خمیر مایه (پودر) – نمک – و شکر رو در یک ظرف بریزید و یک لیوان آب(ولرم) به آن اضافه کنین و خوب هم بزنین، سپس در ظرف رو ببندید و بپذارید 30 دقیقه استراحت کنه.
بعد؛ آرد رو در داخل ظرفی بزرگ بریزید و خمیر مایه و آب(ولرم) رو به اون اضافه کنین و خوب (با دست) مشت و مال بدین (10 دقیقه) سپس در ظرف رو با سفره و پارچه ی ضخیم ببندید (گرم بماند) و 75 دقیقه استراحت کند.
خمیر حاصل را که خمیری چسبنده است، روی سطح قرار داده، دست خود را در آرد فرو برید تا خمیر به آن نچسبد، سپس خمیر را در آرد بغلطانید تا سطح آن با آرد پوشیده شود.

خمیر را بدون ورز دادن و فرم دادن، به 5 قسمت تقسیم کنید. (از اینا ⚪️) ?

روی خمیر را با پارچه بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر ۱۰ دقیقه دیگر استراحت کند.
سپس هر تکه خمیر را از دو طرف بکشید تا به صورت بیضی درآید.
رومال را با قاشق روی خمیر بمالید و با استفاده از انگشت خود روی خمیر شیار‌هایی ایجاد کنید.

در انتها کنجد را روی خمیر بپاشید.
خمیر را با دست از دو طرف کمی بکشید و با دست اطراف آن را شکل دهید تا به شکل متوزن درآید.
و در فر کاملا داغ شده است قرار دهید.

⚠️کل زمان مفید برای آماده و پخت 5 تا نون 70 دقیقه.

2019-09-09 12:45

دوستان یک سوال، من تا حدود دو ماه پیش از داخل لینکدین چندین پیام و پیشنهاد کاری داشتم ، از حدود دو ماه پیش تا امروز هیچ پیام کاری برام ارسال نشده ،
تنها تغییری هم که در پروفایل لینکدینم دادم شهرم رو از فرانکفورت به برلین تغییر دادم.
بنظر شما علت از تغییر شهره یا کار کم شده یا اینکه فصله خوبی برای جستجوی کار میست!؟

2019-09-09 12:45

شاید علت این باشه که چون جواب ریکورتر ها رو ندادید (به نظرم همه مسیج ها رو حتما جواب بدید.) و لینکدین وضعیت شما رو تغییر داده(واسه من این اتفاق افتاده بود و دوباره خودم فعال کردم.) برید چک کنید ببینید که آیا قسمت علاقه مندی به پیشنهاد شغل واستون فعال هستش یا نه؟!
راهکار دیگه هم این هستش همیشه صفحه لینکدین رو باز بزارید اینجوری میرید تو کاربران فعال واسه ریکورتر ها.
علاوه بر اون یه چند روزی هم فعالیت کنید، پست بزارید یا لایک کنید فک کنم تاثیر داره
اپش رو هم رو گوشی نصب کنید کمک می کنه آنلاین تر باشید.

2019-09-10 07:53

Staatsangehörigkeitsgesetz (StAG) § 10

“Bei Vorliegen besonderer Integrationsleistungen, insbesondere beim Nachweis von Sprachkenntnissen, die die Voraussetzungen des Absatzes 1 Satz 1 Nr. 6 übersteigen, kann sie auf sechs Jahre verkürzt werden.”

2019-09-10 07:53

این مربوط به قانون گرفتن پاسپورت بعد ۶ سال هست که اکثرا اشتباه میکنند فکر میکنند ۸ ساله و تغییر ناپذیره

2019-07-23 12:43

? با دویچه‌وله ‌فارسی، آلمانی بیاموزید!

۱۵) ماه
در این درس نام ماه‌های سال در زبان آلمانی را یاد می‌گیرید.

دویچه‌وله فارسی در بخش آموزش زبان آلمانی مجموعه‌ای به نام Deutschtrainer برای یادگیری آسان‌تر این زبان منتشر کرده است. یکصد درس به شکل ویدیویی آماده شده و هر روز یکی از این ویدیوها بر روی شبکه‌های اجتماعی دویچه‌وله‌فارسی منتشر می‌شود. در کانال تلگرام دویچه‌وله فارسی (t.me/dw_farsi) با هشتگ “آموزش_آلمانی_با_دویچه‌وله_فارسی” نیز می‌توانید این ویدیوها را دریافت کنید.

مجموعه کامل این ویدیوها روی سایت ما نیز قابل دسترسی هستند:

با استفاده از Deutschtrainer می‌توانید به‌شکلی کارا واژه‌های پایه و روزمره زبان آلمانی را یاد بگیرید و مهارت‌ خود در تلفظ این زبان را بهبود ببخشید. ۱۰۰ درس این دوره دوزبانه (فارسی – آلمانی) تنظیم شده و بخش‌های مهمی از حوزه‌های واژگانی را پوشش می‌دهند، از سلام و احوالپرسی گرفته تا مراجعه به پزشک، خرید و جستجوی آپارتمان. این درس‌ها را می‌توان بر حسب علاقه و نیاز آموخت. این دوره در چارچوب برنامه اروپایی مشترک مرجع برای زبان‌ها برای زبان‌آموزان سطح A1 و A2 تهیه و تنظیم شده است.

آموزش آلمانی با دویچه‌وله_فارسی

2019-09-04 03:22

? با دویچه‌وله ‌فارسی، آلمانی بیاموزید!

۱۶) روزهای هفته
از دوشنبه تا یکشنبه، از دیروز تا پس‌فردا؛ در اینجا با نام روزهای هفته و دیگر واژگان مهم مربوط به اوقات روز آشنا می‌شوید.

دویچه‌وله فارسی در بخش آموزش زبان آلمانی مجموعه‌ای به نام Deutschtrainer برای یادگیری آسان‌تر این زبان منتشر کرده است. یکصد درس به شکل ویدیویی آماده شده و هر روز یکی از این ویدیوها بر روی شبکه‌های اجتماعی دویچه‌وله‌فارسی منتشر می‌شود. در کانال تلگرام دویچه‌وله فارسی (t.me/dw_farsi) با هشتگ “آموزش_آلمانی_با_دویچه‌وله_فارسی” نیز می‌توانید این ویدیوها را دریافت کنید.

مجموعه کامل این ویدیوها روی سایت ما نیز قابل دسترسی هستند:

با استفاده از Deutschtrainer می‌توانید به‌شکلی کارا واژه‌های پایه و روزمره زبان آلمانی را یاد بگیرید و مهارت‌ خود در تلفظ این زبان را بهبود ببخشید. ۱۰۰ درس این دوره دوزبانه (فارسی – آلمانی) تنظیم شده و بخش‌های مهمی از حوزه‌های واژگانی را پوشش می‌دهند، از سلام و احوالپرسی گرفته تا مراجعه به پزشک، خرید و جستجوی آپارتمان. این درس‌ها را می‌توان بر حسب علاقه و نیاز آموخت. این دوره در چارچوب برنامه اروپایی مشترک مرجع برای زبان‌ها برای زبان‌آموزان سطح A1 و A2 تهیه و تنظیم شده است.

آموزش آلمانی با دویچه‌وله_فارسی

2019-05-24 08:44

تجربیات
پیوست

سلام
من همسرم برای پیوست خانواده اقدام کرد، ما دو تا بچه داریم و به یک مورد برخورد کردیم که آفیسر هم تاکید داشت که خیلی ها از این طریق دچار مشکل میشن، لطفا اطلاع رسانی کنید

یکی از مواردی که برای والدین جهت تکمیل پرونده درخواست ویزای کودکان، به عنوان سوال مطرح میشه اینه که محل امضا گذرنامه ی بچه ها رو به نیابت از آنها امضا بکنند یا نه؟
لطفا به هیچ وجه این کار رو انجام ندید چون پاسپورت بچه ها مخدوش میشه و مجبورید دوباره برای اخذ پاسپورت اقدام کنید.
والدین فقط فرم درخواست کودکان را امضا کنند.
بنا به گفته آفیسر متاسفانه افراد زیادی این اشتباه رو انجام میدن و این یکی از مواردی است که برای خیلی ها ایجاد مشکل میکند.

منبع : کانال تجربیات کاری

2019-05-28 10:48

صغری پیمنت!
کبری پذیرشی!
سارا پولی!
سکوی پرتگاه!
بیا بده برو!
میخوری یا میبری؟
مزنه چند!

شما فکر کنین شوخیه اما اینان همینایی بودن که تو گروه های هلفن سوالاشونو میپرسیدن و نصف سوالاشون پی وی از خود من بود خلاصه با کمک هری هوره شمسی کوره اومدن آلمان الان شدن وکیل مهاجرتی و بسی بسیار هر روز پرونده مثبته تو کانالشون میذارن!!

(تبلیغات یک موسسه اعزام دانشجو در ایران :
بیا بده برو! =(منظور بیا مدرک بده برو خارج!)

خدا بذاره هلفن پلاس رو که حدود ۳ سال پیش برای کوتاه کردن دست وکیل های بی انصاف ایده سیستم از دانشجو برای دانشجو پذیرش ارزان رو پیشنهاد داد! یکم خلاقیت یکم قشنگ…

گروه ها و سایت هلفن کاملا رایگان در اختیار همه اعضا خواهد ماند! ایده جدید عااالی داریم اما زمان میخوایم.

بردیا پازکی

2019-05-28 07:18

وضعیت بلاک پول در شهرهای مختلف آلمان طبق تجربه :

به ترتیب حروف‌ الفبا توسط مهسا

هلفن دانشنامه آلمان

دوستان اگه در آلمان ساکن هستید.
ما رو در انتقال تجربه برای بلاک شدن پول در شهر های مختلف یاری کنین.

اسم شهر + تیک سبز برای بلاک نشدن یا ضربدر قرمز برای بلاک شدن به این فرم

اضافه کنین بلوکه ( بلاک )
تا بقیه اعضا هم اطلاع داشته باشن چه شهر هایی پول بلاک میکنن.

لطفا فرم رو بر اساس تجربه شخصی پر کنین. نه بر اساس شنیده ها

Aalen ❌
Achen ✅
Bayreuth ❌
Berlin ✅
Bochum ❌
Bonn ✅
Braunschweig❌
Bremen ✅
Chemnitz ✅
Clausthal ✅
Coburg ❌
Cottbus ✅
Darmstadt ❌
Deggendorf ❌
Dortmund ❌( از سال دوم با یه گواهی پدر با تایید سفارت بلاک نمی‌شه )
Dresden ✅
Düsseldorf ❌
Duisburg❌ (البته بعضی بچه ها با گواهی ضمانت پدر که تایید سفارت شده تونستن بدون بلاک تمدید کنن)
Erlangen ❌
Essen ✅
Flensburg ❌
Frankfurt ✅
Göttingen ✅
Halle ❌ (از سال دوم با فیش حقوق و یا گواهی تمکن از والدین نیاز نیست)
Hamburg ✅
Hannover ❌
Helfenir ✅
Hildesheim ✅
Jena ✅
Karlsruhe ✅
Kassel ❌
Kiel ✅
Kleve ❌
Koblenz ✅
Konstanz ❌ برای ايرانی‌ها
( از سال دوم اگه فيش حقوقی ارائه بديد بهشون، ديگه پول بلاک نميخوان)
Köln ❌
Magdeburg ❌ (از سال دوم بلاک نمیکنه)
Mainz ❌
Marburg ❌
Mittweida ✅
München ❌
Nordhausen ❌
Nürnberg ❌
Offenburg ❌
Oldenburg ❌
Osnabrück ✅
Paderborn ❌ ( با گواهی ضمانت پدر که تایید سفارت شده بدون بلاک تمدید می‌کنن )
Passau ❌
Rostock ✅
Stuttgart ✅
Saarbrücken ❌
Trier ✅
Tübingen ✅
Ulm ✅
Weimar ✅
Wismar ❌
Wuppertal ✅

این لیست کامل نیست، لطفا در تکمیل آن با ما همکاری کنید

هلفن دانشنامه آلمان

2019-05-30 01:20

پناهندگی
متفرقه غیر ـدانشجویی

وظیفه ما که آلمانیم اینه یکسری واقعیت ها و آمارهای دقیق رو به اطلاع هموطنامون برسونیم تا رویا و مدینه فاضله ساخته شده به دست وکیل های مهاجرتی برملا بشه!

آمار درخواست کنندگان پناهندگی ایرانی

در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۱ هزار و ۴۰۰ شهروند ایرانی در آلمان تقاضای پناهندگی داده‌ بودند. بر اساس آمار
منتشر شده از سوی اداره رسیدگی به امور پناهجویان و مهاجران، تنها دو هزار و۶۱۹ تن از آنان پاسخ مثبت
گرفتند.
تقاضای پناهندگی بیش از  پنج هزار ایرانی رد شده است و **سایرین نیز پیش از رسیدگی به تقاضایشان یا
آلمان را ترک کرده یا از پناهندگی انصراف داده بودند.**

جمله آخر خیلی حرف درونش نهفته!

به نقل از دویچه وله و تحقیق در وبسایت :

بردیا پازکی

2019-06-12 09:23

نتایج

‏Accepted

1- ترم تحصیلی اقدام شده : Sommer Semester 2019

2- مقطع اقدام شده : Master

3- مقطع تکراری : خیر

4 – رشته و دانشگاه اقدام شده:
TU Berlin ✔
TU München ❌
TU Darmstadt✔
RUHR Bochum✔
Uni Stuttgart ✔

5- نوع درخواست پذیرش: مستقیم

6- دانشگاه مبدا
لیسانس: شهید بهشتی
فوق لیسانس: دانشگاه صنعتی شریف (انصراف دادم برای ادامه تحصیل در آلمان)

7- معدل لیسانس 13.2

8- مدرک زبان : TestDaF 5544

9- رزومه: رزومه ی کاری به اون شکل مرتبطی به غیر از چندماه کار توی پروژه ی ساخت و ساز نداشتم

یه مدرک رتبه ی دوم استان در جشنواره ی جوان خوارزمی (مربوط به دبیرستان بود)

رتبه ی ۱۹۱ کنکور ارشد و ۱۸۰۰ کنکور سراسری

10- سن: ۲۶

11- جنسیت : مرد

12 – میزان و موسسه بورس: —

13 – مدت زمان دریافت ویزا: ۳۰ روز

15 – پیشنهاد دریافت ویزا:
اول از همه اینو بگم که بنده نماد بدموقع اقدام کردن واسه همه ی مراحل کارم وگرنه دوسال پیش باید میرفتم. من زبان آلمانی رو در حین دوره ی لیسانس تموم کردم (تا آخر C1) و تا اومدم لیسانسمو تموم کنم و پاسپورتمو بگیرم که بتونم درخواست وقت سفارت بدم (به دلایلی) زمان زیادی طول کشید و نتیجه این شد که من دسامبر ۲۰۱۷ بالاخره درخواست دادم و ۱۶ ماه(تا آخر مارچ ۲۰۱۹) منتظر وقت مصاحبه بودم و همین باعث شد که من یه بار برای سامر ۲۰۱۸ پذیرش بگیرم بعد دوباره برای وینتر ۲۰۱۸ و در آخر سامر۲۰۱۹ که بالاخره به این رسیدم:)
من معدل پایینی داشتم ولی مثلا نمره ی زبانم یا موتیویشنی که نوشته بودم(این موتیویشن خیییلی مهمه وقت بزارید واسش) خوب بود و خب شاید قبولی تو شریف هم بی تاثیر نبوده باشه(مطمئن نیستم) ولی به هرحال من از بین دانشگاهایی که فرستادم فقط مونیخ بود که رزومه م رو قبول نکرد و البته آخن که یه ایراد عجیب گرفت به واحدایی که پاس کردم و گفت مطابقت نداره (در حالی که درسای لیسانس عمران کل دنیا یه چیزه) ولی بقیه برای سه ترم پیاپی بم پذیرش دادن
نکته ی بعدی اینکه من روز مصاحبه‌م(۳۱ مارس) با روز شروع کلاسام توی دانشگاه ت او برلین یکی بود و من در واقع دقیقه ی ۹۰ داشتم تازه درخواست ویزا میدادم ولی دانشگاه طی مکاتباتی لطف کرد و تا ۲۰ می وقت داد واسه ثبت نام و من هم اینو به سفارت گفتم که وقت زیادی ندارم واسه ویزا
خلاصه، روز مصاحبه همه چی خیلی مِلو و بدون استرس پیش رفت و من تمکن مالی رو هم با خودم نقد توی پاکت بردم که اصن حتی چک نکرد بشمره.. هیچ سوال خاصی هم نپرسید.. میتونم بگم چاق سلامتی کردیم و فقط آخرش گفت این تست دافت خیلی قدیمیه که، منم گفتم از اونموقع تدریس میکردم آلمانی، نتیجتا دوتا سوال آلمانی ازم پرسید و منم جواب دادم و دیگه هیچی
فقط اشتباهی که کرده بودم مدارکمو مهر پشتشو کپی نگرفته بودم که اونجا مجبور شدم تو سفارت کپی بگیرم و ۵۰ تومن پول بی زبون رو حروم کنم.. ضمنا من به سفارت نگفتم که شریف درس خوندم که یه وقت گیر ندن پس چرا میخوای انصراف بدی بری آلمان.
بعد یک ماه زنگ زدم سفارت که مثلا پیگیری کنم ببینم ویزام در چه مرحله ایه (که البته از ۸ تا ۸:۴۵ یا بوق اشغال میزد یا ورنمی داشتن) به خانومه گفتم شماره پرونده م رو و بعدش گفت که شما ویزات دیروز اومده فقط هنوز لیست آپدیت نشده
ضمنا اینم خوبه تعریف کنم که من چون برلین میخواستم برم اوضاع خونه خیلی خراب بود و یک ماهی من دنبال اتاق بودم.. برای WG هم خیلی تحویلم نمیگرفتن تا آخر یه شرکتی که قبلا ۴..۵ بار درخواست فرستاده بودم و میگفت جا نداریم بالاخره تسلیم شد و یه اتاق ۳۰۰ یورویی بهم داد (اینو گفتم که بگم واسه شهرای بزرگ یه کم زودتر دست بجنبونید و ناامید هم نشید)
خلاصه این که این داستان دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره حرص هم نخورید
و توصیه میکنم زبان کشوری که میخواید توش درس بخونید رو یاد بگیرید.. حتی اگه رشته تون به انگلیسیه
موفق باشید و خوش و خرم
علی

هلفن، دانشنامه رایگان آلمان
____
‎تمام متون تجربیات و نتایج دوستان براساس تجربه و نظر شخصی افراد کانال و یا پرونده های هلفن پلاس است. به عنوان قانون یا اصل نباید در نظر گرفت

2019-06-12 05:05

نتایج

‏Accepted

1- ترم تحصیلی اقدام شده : winter 2019
2- مقطع اقدام شده : Master

3- مقطع تکراری : بله
لیسانس ریاضی کاربردی
ارشد حسابداری

4 – رشته و دانشگاه اقدام شده:
Leibniz Hannover ✔ Informatik

Bremen✔ Mathematik

با پذیرش هانوفر رفتم سفارت
5- نوع درخواست پذیرش: مشروط

6- دانشگاه مبدا
لیسانس: خوارزمی
فوق لیسانس: علوم و تحقیقات تهران

7- معدل لیسانس 12.89
معدل ارشد 18.51

8- مدرک زبان : ب1 با میانگین 72 البته تا آخر ب2 رو خوانده بودم و از موسسه ام گواهی شرکت در کلاس بردم

9- رزومه: 5 سال سابقه کار حسابداری

10- سن: 30

11- جنسیت : زن

12 – میزان و موسسه بورس:
13 – مدت زمان دریافت ویزا: 10 روز

راستش من میخواستم برای ریاضی دانشگاه هانوفر اپلای کنم ولی مدارکم به موقع نرسید و ایمیل زدم و خواهش کردم برای اینفورماتیک در نظر بگیرنش
که خوشبختانه انجام دادن (ترم تابستان)
و کلا دانشگاه خیلی خوب برخورد کرد حتی 2 روزبعد از اینکه ازشون خواهش کردم که دیفر کنن برای ترم زمستان برام نامه دیفر پست کردن
و اینکه چون پذیرش مشروط داشتم برای روز مصاحبه کلاس زبان هم نوشتم
روز مصاحبه خیلی استرس داشتم چون خیلی ها بهم گفته بودن که ممکنه به خاطر معدل پایین لیسانس, ب1 با نمراتی که خیلی بالا نبودن و همین طور ارشد مجدد و سابقه کاری که به اینفورماتیک مربوط نبود ریجکت بشم یا کنسول باهام مصاحبه کنه پس من همش منتظر تلفن از طرف سفارت بودم ولی بهم زنگ نزدن و بارکدم دقیقا 4 هفته بعد از مصاحبه اومد توی سایت و چک امنیتی هم نخوردم
برای روز مصاحبه آفیسر فقط ازم پرسید همسرتم باهات میاد که من گفتم بله و کلا یک کلمه هم باهام آلمانی حرف نزد
کلا هیچ دروغی نگفتم توی این پروسه و به نظرم اونا این رو متوجه میشن
من قبلا دو بار برای ویزای شنگن رفته بودم سفارت که دفعه دوم آفیسر بهم گفته بود محل کارت هنوز فلان شرکته که من خیلی تعجب کردم و بعد فهمیدم همه چیز رو توی سیستمشون دارن
البته اینم بگم دفعه دومی که برای ویزای شنگن اقدام کرده بودم ریجکت شدم که این رو هم توی فرم توی قسمت مربوطه نوشته بودم
توی روز مصاحبه خیلی مهمه مدارکتون مرتب باشه من روز مصاحبه ام یکشنبه بود و من نفر اول بودم
با گیره کاغذ مدارک رو جدا کرده بودم و حسابی هم وسواس به خرج داده بودم
خیلی دوست داشتم اینا رو بنویسم چون خودم به خاطر معدل و مدرک زبان و غیره خیلی استرس داشتم و نا امید بودم امیدوارم تجربه من به شما کمک کرده باشه
براتون آرزوی موفقیت میکنم

هلفن، دانشنامه رایگان آلمان
____
‎تمام متون تجربیات و نتایج دوستان براساس تجربه و نظر شخصی افراد کانال و یا پرونده های هلفن پلاس است. به عنوان قانون یا اصل نباید در نظر گرفت

2019-06-28 07:31

نتایج

‏Accepted

1- ترم تحصیلی اقدام شده : winter 2019

2- مقطع اقدام شده : Master

3- مقطع تکراری : خیر

4 – رشته و دانشگاه اقدام شده:
TU Clausthal ✔ Informatik

5- نوع درخواست پذیرش: مشروط

6- دانشگاه مبدا :
صنعتی خاتم الانبیا – مهندسی کامپیوتر – نرم افزار

7- معدل لیسانس 12.07
۱۲ ترمه

8- مدرک زبان : ب1 (۷۶-۷۴-۷۰-۶۰) گوته

9- رزومه: یکسال و نیم سال سابقه کار مرتبط

10- سن: ۲۷

11- جنسیت : مرد

12 – میزان و موسسه بورس: X

13 – مدت زمان دریافت ویزا: ۲۹ روز

از روزی که زبان آلمانی رو شروع کردم، بخاطر معدل پایین و تعداد ترم بالا (که بخاطر مشکل با دو تن از اساتید (مثلا اساتید) استرس زیاد داشتم و اطرافیانم نیز خوشبین به ویزا گرفتن من نبودن.
ولی تو تموم مراحل مثبت فکر کردم و انگیزم و حفظ کردم. تمکن مالیم رو ارزی گرفتم که احساس میکنم خیلی گزینه بهتریه تا حساب های ریالی.
روز مصاحبه،نوبت من ساعت۸ بود، ولی من ساعت ۷ رفتم داخل سفارت و بعد از تحویل پاسپورت، پنج دقیقه بعد مصاحبم شروع شد. نفر قبلی مدارکش کامل نبود،خیلی خیلی بد باهاش رفتار شد،ولی مدارک من کامل و مرتب بود و مسوول اونجا هم رفتار خیلی محترمانه ای رو با من داشت. تقریبا ۴۵ دقیقه مصاحبه طول کشید و از تمام مدارک من از من سوال پرسید که ۷۰٪ سوال ها به زبان آلمانی پرسیده شد.
پیشنهاد من تو این مرحله خونسرد بودن و رفتار فوق العاده محترمانه با مسوول سفارت هست.
کامل و مرتب بودن مدارک که از همه مهمتر.
نهایتا مسوول اونجا سوال پرسید که چرا یک تایل زبان رو کم شدی؟ منم صادقانه جواب دادم چون سخت بود و ازم پرسید هنوز دارم زبان میخونم؟ گفتم بله. گفت مدرکی اوردی؟ گفتم فکر میکردم سفارت فقط مدارک گوته و اواس د قبول میکنه و میتونم به عنوان نقصی مدرک ارایه بدم که گفت نمیخواد و گفت حس میکنم با این معدل،این زبان کم باشه!
(پیشنهاد بعدی: مدارک اضافه همراه داشته باشید ولی بهشون ندید تا خودشون ازتون بخوان،چون ممکنه با اینکارتون وقتشون و بگیرید و باعث عصبانیتشون بشید)
نهایتا درحالی که انتظار ریجکتی رو میکشیدم و خوشبینانه اینکه با ارایه یک مدرک زبان بالاتر ویزا بهم بدن، بعد از ۲۹ روز شمارم تو پی دی اف سفارت اومد و بدون نیاز به هیچ مدرک اضافه تری،ویزای من و بهم دادن.

پیشنهاد آخر من هم به دوستان اینه که مدارکی که ارایه میدن،هم سطح هم باشن. مثلا من که معدلم پایینه،انگیزه نامه خیلی قوی و پیچیده شاید باعث ریجکتیم میشد یا قبولی از یه دانشگاه سطح بالا و یا برعکس، اگه شرایط خوبی دارین، با قبولی یک دانشگاه سطح پایین و… نرید.
مثبت فکر کنید و مطمن باشید اگه هدف و انگیزه داشته باشین،قطعا ویزاتون زودتر از چیزی که فکر میکنید،به دستتون میرسه،دقیقا مثل خودم.
موفق باشید.

هلفن، دانشنامه رایگان آلمان
__
‎تمام متون تجربیات و نتایج دوستان براساس تجربه و نظر شخصی افراد کانال و یا پرونده های هلفن پلاس است. به عنوان قانون یا اصل نباید در نظر گرفت

2019-07-04 09:30

اعلام برنده قرعه کشی بلیط رایگان کنسرت گروه بمرانی در‌ هامبورگ ویژه تیم هلفن:

2019-07-10 08:49

?تسهیلات جدید برای تردد مشمولان غایب خارج از کشور

?”اداره سرمایه انسانی سرباز” ستاد کل نیروهای مسلح از ارائه تسهیلاتی به مشمولان غایب خارج از کشور خبر داد.

?موسی کمالی به خبرگزاری ایسنا گفته: “برابر این تسهیلات مشمولان غایب سربازی مقیم خارج از کشور که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند، می‌توانند حداکثر سه ماه و برای دو بار در سال در کشور تردد کنند.”

?پیشتر باید سه سال از غیبت مشمول ایرانی مقیم خارج کشور می‌گذشت تا بتواند وارد کشور شود؛ اما بر اساس تسهیلات جدیدشرط زمان غیبت حذف شده است.

منبع : بی‌بی‌سی فارسی

2019-07-10 06:17

ماجرای یک مستند ساز (مرتبط با گزارش اخیر شبکه بی بی سی فارسی از وضعیت دانشجویان ایرانی در بوخوم!)

نظر من در خصوص گزارش بیشتر به این قضیه بر میگرده که چرا از ارگان و بانک هایی که خواست مصاحبه کنه رد کردن! به نظرم این تا حد زیادی ضعف یک گزارشگر یا خبرنگار رو نشون میده. اگر کسی بود که میتونست با مصاحبه نکردن اونا نتیجه رو به نفع خودش تموم کنه و به عبارت دیگه آبرویی برای اونا نمیذاشت اونا با درخواستش با یه حساب دو دوتا چهارتا به این میرسیدن که جواب دادن بهتر از فرار کردن هست!
ضعیف ترین بخش گزارش همین بود و مابقی مشکلاتی هست که ماها کم وبیش باهاش در ارتباطیم و هممون باهاش جنگیدیم و میجنگیم مثل هر شخصی تو دنیا که نمیخواد زندگی یکنواختی داشته باشه!
اما ماها این جامعه ایرانی منظورمه نیاز داریم به یک نفر یا گروه اسمشو بذاریم حق بگیر یا یک گزارشگری که وقتی درخواست میده طرف بدونه اگه به این شخص نه بگه انگار به چندین هزار نفر rechtsfähig نه گفته و باید یجورایی با این جماعت بجنگه تا آبروشو برگردونه یا حتی شاید به دعوای حقوقی برسه ترجیح میده مصاحبه کنه و مهمتر اینکه برای حلش تلاش کنه!
شما حق داری فارغ از هر ملیتی حساب بانکی داشته باشی! یه قانون بیار که این حق رو ازت بگیره! آیا اثبات شده شما به برنامه هسته ای که شامل تحریم هاست ارتباطی داری؟ مثل این میمونه که یک نفر سیاه پوست بره توی بانک و به خاطر رنگ پوستش براش این حق رو قایل نشن! از ملیت ایرانیمون پشیمون نیستیم اما مگه ما ملیت خودمون رو انتخاب کردیم که بخاطرش یک حق رو نسبت به بقیه از ما میگیرین؟!
الان داشتم با صاحبخونه ام در مورد پول zdf که بهش میگیم صحبت میکردم! در اصل ما پولی به این شبکه نمیدیم! این سیستم ZDF,ARD, Radio Deutschland چون شرکت قانونی و دارای حق هستن برای اینکه پولی اصطلاحا به جیب بزنن به یک سیستم rechtsunfähig به اسم Beitragsservice مسیولیت پول زور گرفتن دادن!دقت کنین این شرکت هیچ حقی نداره! اینو تو وبسایتشون هم میتونین بخونین خیلی ریز اون وسطا بهش اشاره جزیی شده! نامه میاد براتون ماهنونگ و… اما آلمان هم قانونش میگه چنین نامه ای باید در وهله اول یک Beamter با اسم و فامیل کامل و امضای درست(تاکید میکنم امضای درست نه صرفا یک خط کشیدن) و در مرحله دوم امضای یک richter زیرش باشه! اصلا به چه حقی اجازه داره بخواد بیاد تو خونه شخصی ببینه وضعیت اقتصادی و اموالش چطوره! حالا همین گزارشگر یک گزارش قبلا ضبط کرده دعوتتون میکنم برید ببینید! هیچ حقی گرفته و هیچ مطالبه گری نمیشه!فقط مستند سازی میشه! من هنوز هم برام سواله بر اساس کدوم قانون Datenschutz آوسلندربهورده یا بورگاآمت اسم و فامیل و آدرس منو به این شرکت داده! مگه من جایی رو امضا کردم که این حق رو بهشون بدم! (در کل این قانون ZDF رو به حکم دادگاه توبینگن به تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۱۵ ارجاع میدم)

این رو بهتون میگم قانون یاد بگیرین! اسم خارجی شما به هیچ عنوان نباید به کسی این اجازه رو بده که شمارو تعمه کنه!
هیچ قراردادری رو بدون خوندن امضا نکنین! پشت تلفن بیخودی Ja نگین! به کسی تو خیابون اجازه ندین بهتون دستور بده شما تو آلمان هستی پس باید آلمانی حرف بزنی! به شما اجازه اقامت داده شده پس حق زندگی به عنوان یک شهروند دارید که حداقل Grundgesetz آلمان و تمام قوانینی که از لفظ Jeder به معنی هر شخص استفاده شده متناسب با شماست. و مهمتر از همه یاتون نره از کجا اومدین و به کجا میخواین برید!

در آخر دعتتون میکنم به خوندن
Art. 3 Abs. 3 Grundrechte(GG für die Bundesrepublik Deutschland( :

Niemand darf wegen seines Geschlechtes, seiner Abstammung, seiner Rasse, seiner Sprache, seiner Heimat und Herkunft, seines Glaubens, seiner religiösen oder politischen Anschauungen benachteiligt oder bevorzugt werden. Niemand darf wegen seiner Behinderung benachteiligt werden.

هیچ شخصی نباید به خاطر جنسیت، نسب، نژاد، زبان، زادگاه، عقیده، دیدگاه مذهبی و یا
سیاسی خود مورد تبعیض قرار گیرد یا از مزیتی بهره مند گردد. هیچ کس نباید به خاطر معلولیتش مورد تبعیض واقع شود.

نویسنده

هانوفر جولای ۲۰۱۹

2019-07-16 05:04

هزینه ویزا سفارت

از ابتدای سال ۲۰۲۰ میزان مبلغ همراه دانشجو( سالیانه )از ۸۶۴۰ یورو به ۱۰۲۳۶ یورو افزایش پیدا خواهد کرد.

Ab dem 1. Januar 2020 erhöht sich der  angenommene jährliche Regelbedarf, der bei Visumbeantragung auf das Sperrkonto eingezahlt sein muss auf 10.236 Euro. Der erhöhte Betrag gilt für alle Visa-Anträge, die ab dem 1. September 2019 gestellt werden.

منبع : اداره مهاجرت آلمان

هلفن دانشنامه رایگان آلمان

2019-07-18 11:35

???
گروه تجربیات سفارت آلمان در تهران – هلفن

۱. هرگونه پرسش و پاسخی و ارسال نظر در این گروه ممنوع میباشد.
۲. فقط و فقط لطفا تجربیات خود را به فارسی از مصاحبه سفارت خود با چارچوب زیر ارسال کنید.
۳. نظرات شما در گروه توسط افراد مرتبط نیز دیده میشود!
۴. توهین به کارکنان سفارت ممنوع است.

⬇️⬇️⬇️

نتایج

نتیجه ویزا : قبول/رد
تاریخ ایمیل اول :
تاریخ مصاحبه :
نوع پذیرش و مقطع : مستقیم/مشروط به مدرک سطح …. – کالج/لیسانس/ارشد/دکترا
دانشگاه مقصد :
ترم تحصیلی اقدام شده:
مقطع مجدد : بله/خیر
سطح زبان :
آیا گپ تحصیلی داشتید (درصورت بله : آیا توجیه کردید؟) : بله/خیر
نقصی مدرک :
مدت زمان دریافت ویزا :
تجربیات و نظرات خود را بنویسید :

هلفن، دانشنامه رایگان آلمان
__
‎تمام متون تجربیات و نتایج دوستان براساس تجربه و نظر شخصی افراد کانال و یا پرونده های هلفن پلاس است. به عنوان قانون یا اصل نباید در نظر گرفت

〰️〰️〰️〰️〰️
لینک گروه تجربیات سفارت – هلفن :

〰️〰️〰️〰️〰️

لینک گروه پرسش و پاسخ هلفن در بیو کانال موجود میباشد.

2019-07-28 10:06

ایران

شما هم بدونین!

شرکت آلمانی Thyssenkrupp AG با حدود ۱۶۰ هزار کارمند و حجم معاملات حدود ۴۲ میلیارد یورو سالیانه واقع در شهر Essen از بزرگترین شرکت های صنعت فولاد(و موارد دیگر).

در سال هاى نخست دهه هفتاد ميلادى، كارخانجات عظيم فولادسازى كروپ آلمان كه مركز آن در شهر ”اسن” قرار داشت دستخوش بحران شديد مالى شد و مى رفت تا اعلام ورشكستگى كند. محمد رضا پهلوى آخرين شاه ايران، كه از يكسو با افزايش شديد بهاى نفت به منابع مالى سرشارى دست يافته بود و از سوى ديگر مناسبات اقتصادى و سياسى بسيار گرمى با آلمان برقرار كرده بود، با تزريق چند ميليارد مارك، اين واحد عظيم توليدى را از ورشكستگى نجات داد و به اين ترتيب دولت ايران صاحب نزديك به ۳۰ درصد سهام كروپ شد.

منبع : آرشیو دویچه‌وله

( شهر Essen جدیدا برای تضمین مالی دانشجو پول بلاک میکنه و قرارداد کار به جای پشتوانه مالی قبول نمیکنه. خیلی از دانشجوهای ایرانی مجبور به ترک این شهر شدن! )
بردیا

2019-07-28 12:20

? دانشجویان مشمول خارج از کشور که از معافیت تحصیلی استفاده می نمایند, پس از اتمام تحصیل , انصراف یا ترک تحصیل و یا اخراج از دانشگاه در صورت داشتن سه سال اقامت در خارج از کشور، می توانند مهر خروج ویژه مشمولان غایب خارج از کشور را بلافاصله پس از تاریخ ورود به غیبت دریافت نمایند.

? تاریخ ورود به غیبت باید توسط مراجع رسمی در ایران به سفارت اعلام گردد.

? پیش از این دانشجویان مشمول، به شرط گذشت سه سال از تاریخ ورود به غیبت می توانستند از مهر خروج ویژه مشمولان خارج از کشور استفاده نمایند که در قانون جدید این شرط حذف شده است.

? دانشجویان مشمول برای دریافت این مهر خروج بایستی اقدامات زیر را بترتیب انجام دهند:

۱- تایید مدرک فارغ التحصیلی، انصراف یا ترک تحصیل و یا اخراج توسط سفارت (از طریق سامانه تاک tak.mfa.ir)

۲- بروز رسانی وضیعت خود در” سامانه نشا” و تکمیل تعهدنامه و مدارک مورد نیاز توسط متقاضی و ارائه به وزارت علوم توسط بستگان در ایران

۳- مراجعه بستگان در ایران به وزارتین علوم و یا بهداشت( با توجه به رشته تحصیلی) جهت لغو معافیت تحصیلی.

3- ارائه گواهی لغو معافیت تحصیلی و ضبط وثیقه توسط بستگان به اداره امور اجتماعی وزارت امور خارجه در تهران جهت اعلام به سفارت.

4- پس از حصول اطمینان از ارسال نامه شروع غیبت از وزارت امور خارجه به این سفارت ، متقاضی می تواند با مراجعه حضوری و یا ارسال مدارک به سفارت نسبت به درخواست مهر خروج اقدام نمایند.

توجه: قبل از تاریخ شروع غیبت امکان دریافت مهر خروج ویژه مشمولان غایب خارج از کشور وجود ندارد.

2019-08-20 08:32

اطلاعاتی درخصوص درخواست ویزای ملی

از تاریخ اول اکتبر 2019 (برابر با 9/7/1398) باید همه‌ی مدارک مربوط به درخواست ویزای ملی را بهمراه ترجمه‌ی آنها به زبان آلمانی ارئه نمایید. لطفاً توجه داشته باشید که فقط درخواست‌هایی پذیرفته شده و مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت که مدارک مربوط به آنها بصورت کامل تحویل داده شده باشند.

روادید ملی همان روادید ورود برای اقامت بلندمدت با هدف و منظوری خاص می باشد (بیش از 3 ماه) که در قانون پیش بینی شده است. این نوع روادید معمولاً برای مدتی مشخص، در برخی موارد  خاص تا یک سال، صادر می گردد. بسته به هدف از اقامت، می بایست پس از ورود به آلمان، مجوز اقامت آلمان درخواست گردد.

سفارت آلمان در تهران

2019-08-23 03:21

نکاتی در ارتباط با ترجمه مدارک به آلمانی از تاریخ اول اکتبر ۲۰۱۹

۱. از تاریخ اول اکتبر ۲۰۱۹ بدین معنی که‌ تمام کسانی که از این تاریخ و بعد آن مصاحبه برای درخواست ویزای بلند مدت دارند و نه قبل از این تاریخ

۲. همه مدارک باید به زبان آلمانی باشند. تمامی مدارک مرتبط و قابل ارایه

۳. حتی کسانی که ترجمه و تایید کردند لازم است دوباره مسیر را طی کنند.( در صورتی که بند ۱ این متن شامل شما شود)

۴. سفارت این حق را دارد در صورت نقص مدرک اقدام به تشکیل پرونده نکند. تنها در صورتی اقدام به مصاحبه کنید که از صحت و کامل بودن مدارک خود اطمینان دارید

۴.الف) کنسل کردن وقت مصاحبه سفارت در کانال هلفن توضیح داده شده است. در صورت تصمیم انصراف از مصاحبه ، به موقع نسبت به کنسل کردن آن اقدام کنید تا شامل کمترین ضرر برای شما و هم کارکنان سفارت شود.

2019-08-25 08:37

faq تجربیات پرسش پاسخ

پرسش :
سلام
من شنيدم وقتي پاسپورت رو در المان تعويض ميكنيم، زمان ورود به ايران با اون پاسپورت، پليس گذرنامه پاسپورت رو موقتا توقيف ميكنه

و بعد از پليس گذرنامه بايد تحويل گرفت

كسي همچين تجربه اي داشته؟

يا بلعكس، كسي هست پاسپورت تعويض كرده باشه و بدون مشكل ايران رفته باشه؟

پاسخ اعضا :

بله احسان جان

منو بیچاره کردن.
البته من پاسپورتم گمشده بود و یکی دیگه سفارت فرانکفورت گرفتم. واسه عید که رفتم ایران، به محض ورود به فرودگاه اصفهان، گفت که برم اداره گذرنامه و یه مهر بزنم.

به همین نام و نشون که یه مهر دوساعته کاری نداره، گذاشتم ۴ روز قبل برگشتم این کار را کردم. حالا نگو اون *****ها چون گذرنامه مفقودی من توی کنسول فرانکفورت را هنوز باطل نکرده بودند و به من یه گذرنامه جدید داده بودن، دوتا پاسپورت بنام من توی سیستم ثبت بود.واسه همین پاسپورت جدیده را از من گرفت و منو ممنوع الخروج کردن و فرستادن دنبال کاغذبازی های اداری ایران و تشکیل پرونده و …

خلاصه ضمن اینکه پارتی پیدا کردم تا کارم جور بسه و ۲ میلیون پول دادم و یه بلیط برگشت دیگه گرفتم، ده روز بعد از روز برگشتم تونستم به آلمان برگردم و از زندگی عقب افتادم

خلاصه هرکی پاسپورتش را گم کرده یا عوض کرده،حتمن همون روز اول یه سری به اداره گذرنامه بزنه

تجربیات خود را برای ما ارسال کنید :

2019-09-02 12:55

تذکر بسیار مهم برای دریافت وقت مصاحبه روادید دانشجویی

آیا از زمان انتظار طولانی برای وقت مصاحبه روادید دانشجویی کلافه شده اید؟
سفارت آلمان در تهران قصد دارد فرصتی برای وقت مصاحبه سریعتر در اختیار دانشجویان دارای صلاحیت ویژه قرار دهد!
چگونه؟
1. لطفاً اطلاعات مربوط به سامانه رزرو وقت مربوط به بخش حقوقی-کنسولی و همچنین برگه راهنمای مربوطه را به دقت مطالعه نمائید!
2. سپس وقت رزرو شده قبلی خود را از طریق لینک مربوط به لغو وقت مصاحبه که درایمیل تأییدیه ثبت نام قبلی موجود است، لغو نمائید.
3. حال مجدداً ثبت نام نمائید.
 برای شرایطی که در ارتباط با شما صدق می کنند گزینه “بله” (JA) را علامت بزنید و برای آنهایی که صدق نمی کنند گزینه “خیر” (NEIN) را.
4. به طور مرتب ایمیل و پوشه اسپم (Spam) خود را ملاحظه و چک نمائید! در ابتدا یک تأییدیه ثبت نام دریافت خواهید نمود. سپس در اولین فرصت، اعلامیه وقت سفارت را برایتان ارسال خواهیم کرد.
5. پس از دریافت ایمیل اعلام وقت، حتماً بر روی لینک تأیید داخل ایمیل کلیک نمائید! در غیر این صورت وقت مصاحبه شما لغو خواهد شد! مسئولیت چک کردن ایمیل و پوشه اسپم آن بر عهده خود شما می باشد. به اشخاص ثالثی که قول هایی به شما می دهند و در قبالش از شما پول می گیرند، اعتماد نکنید!
توجه:
در صورتی که در ثبت نام مجدد یکی از شرایطی که در مورد شما صدق نمی کند را با “بله” پاسخ داده باشید تا بدین ترتیب وقت نزدیکتر و سریعتری بگیرید، اقدام شما جهت گرفتن وقت اصلاً لحاظ نخواهد شد. درخواست شما پذیرفته نخواهد شد و مجبور خواهید بود روند ثبت نام را مجدداً از ابتدا طی نمائید. بدین ترتیب جای خود را در فهرست انتظار از دست خواهید داد!
یک درخواست:
شما برای گرفتن وقت اقدام کرده اید، اما دیگر علاقه ای ندارید؟ لطفاً ثبت نام خود را از طریق لینک لغو وقت مصاحبه در ایمیل تأییدیه ثبت نام لغو نمائید. بدین ترتیب جا را باز خواهید کرد برای سایر دانشجویان و به ما کمک خواهید کرد تا بتوانیم درخواست های بیشتری دریافت و بررسی نمائیم.
نکته:
شما ایمیل تأییدیه ثبت نام اولیه خود را در اختیار ندارید و به این دلیل به لینک لغو وقت مصاحبه دسترسی ندارید؟ اگر شخص ثالثی از طریق ایمیل خودش ثبت نام شما را انجام داده است، از او درباره این ایمیل سؤال کنید. سفارت مسئولیتی در قبال اقدامات اشخاص ثالث بر عهده نمی گیرد.

سفارت آلمان

2019-09-07 11:41

وقت مصاحبه دانشجویی, افزایش مقدار هزینه تمکن مالی, افزایش هزینه بیمه درمانی,افزایش هزینه بازکردن حساب بلاک…

در سال‌های نخستین قرن بیستم طبیعی‌دان آمریکائی «ویلیام بیب» در حین مطالعات خود در جنگل‌های جزایر گویان با منظره‌ی عجیبی برخورد کرد. لشگر بزرگی از مورچه‌ها در پیرامون یک دایره‌ی بزرگ که محیطی در حدود ۴۰۰ متر داشت بی وقفه در حال حرکت بودند. آنان هر ۲ ساعت و نیم یک بار به دور این دایره می‌گشتند. این گردش آ‌ن‌قدر ادامه یافت که پس از ٢ روز اکثر آنها جان خود را از دست دادند. آن‌چه که بیب مشاهده کرده بود بیولوژیست‌های امروزی آن را «چرخِ عصّاری» می‌نامند. این دور باطل زمانی شکل می‌گیرد که گروهی از مورچه‌گان از «جمع» یا کولونی خود به دور می‌افتند. وقتی که چنین امری اتفاق می‌افتد آنان از یک قانون ساده پیروی می‌کنند. از مورچه‌ی جلوی خود تبعیت کن. نتیجه‌ی این امر شکل‌گیری چرخِ عصّاری است. این دور باطل زمانی می‌شکند که به طور تصادفی یکی از مورچه‌ها به دلیلی نامعلوم دایره را ترک می‌کند و مورچه‌ی بعدی به دنبال او به راه می‌افتد…
)اقتباس از کتاب تحقیقی خرد جمعی نوشته جیمز سورویس‌کی(

کاش زمان بیشتری در اختیار داشتم تا تمام توانی که از دستم بر می آمد را صرف حل بعضی ناحقی یا شاید ناکارآمدی های این مسیر میکردم! مثل اینکه من نامه اعتراضی(موجود در کانال انتهای پیام) اواخر ماه جولای (قبل از تغییر رویه وقت) در چنین بابی نوشته بودم اما به خاطر کشیدن ترمز از طرف اطرافیان و ضیق وقت مجبور به رها کردن شده بودم!
سیستم جدید وقت دهی سفارت آلمان از نظر شخصی من ناکارآمد است و باز به مشکل برخواهد خورد! کاش قبل از عمل اندکی هم آینده نگری میکردند و عکس العمل متقاضیان را بیشتر پیشبینی میکردند یا حتی شاید کمی فکر میکردند!
مشکل اساسی بزرگتر که هر روز اطرافیان پیشنهاد پیگیری را به من میکنند ماجرای افزایش هزینه است! این یک عمل بیجا از طرف اداره مهاجرت آلمان است اما باید به یاد داشته باشیم یا هیچ یا همه مسیول پیگیری این مسایل هستند. پیشنهاد من تغییر قانون نیست (روی کاغذ زمانبر و ناممکن هست) اما با کمک خرد جمعی فشار به نقاط مهم کمک کننده خواهد بود مثل نشر در روزنامه چرا که خیلی از آلمانی ها هم نمیدانند ما هیچ کمک دولتی دریافت نمیکنیم!

بردیا

2019-06-08 08:20

به روز رسانی وقت های جدید سفارت آلمان در تهران

2019-06-13 07:17

دوستان گرامی سلام

درخواست ویزا ریجکت شده شرایط خودم رو براتون می نویسم.
1 – من 34 ساله و متاهل هستم
2 – مدارک تحصیلی من لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه رازی کرمانشاه و کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش الگوریتم و محاسبات از دانشگاه تهران است. اما آنابین رشته ی مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی را ارائه کردم.
3 – مدرک زبان انگلیسی ندارم و آلمانی Goethe Zertifikat B1 با نمره میانگین 86 از 100 دارم
4 – تمکن مالی 4320 یورو ارائه کردم.
5 – 3 ایمیل درخواست مصاحبه اسکایپی رو در روز ملاقات به سفارت ارائه دادم که از شرکت های مطرحی مثل زیمنس و … بود.
6 – در تمام طول مدت مصاحبه سفارت فارسی صحبت شد و نقصی به من اعلام نشد.
7 – 7 سال سابقه کاری مرتبط با رشته ام دارم
در نامه ای که سفارت برای رد درخواست من ایمیل کرد نوشته شده :
Voraussetzungen des 18c Abs. 1 AufenthG liegen nicht vor. Die Plausibilität Ihres Antrages ist nicht gegeben. Sie verfügen nicht über einen anerkannten Hochschulabschluss. Ausreichend Deutsch-/Englischkenntnisse wurden nicht nachgewiesen. Es ist daher unklar, wei Sie ohne Sprachkenntnisse in Deutschland arbeiten möchte. …
به این ترتیب مدرک تحصیلی من برای سفارت تایید نشده محسوب می شه (احتمالاً به دلیل عدم تطابق دقیق با آنابین) و زبان آلمانی من کافی تشخیص داده نشده .
در پایان هم نوشته شده که :
Die Botschaft stellt Ihnen anheim, einen erneuten Visumantrag zu stellen , sobald und soweit sich die Sachlage geändert hat.
که به این معنی هست که سفارت این حق را برای شما محفوظ می دارد که بعد از تغییر شرایط درخواست مجددی مطرح کنید.
در ادامه چند سوال دارم که اگر اطلاع داشته باشید متشکر می شم راهنمایی کنید :
1 – من تا شهریور مدرک B2 می گیرم و احتمالاً تا همون موقع مدارک زاب بدستم خواهد رسید . آیا اگر این دو مدرک رو من مهیا بکنم و روی این نامه ریجکت اعتراض کنم برای اعتراض همین کافی هست ؟ احتمالاً چقدر شانس موفقیت هست ؟
2 – آیا عبارت Sie verfügen nicht über einen anerkannten Hochschulabschluss به این معنی هست که مدرک من حتماً باید تایید زاب بشه ؟ اگر مشکل از تایید زاب بوده چرا به جای رد به من نقص مدرک اعلام نشده ؟
2 – در سایت سفارت نوشته شده که 1 سال مهلت اعتراض وجود دارد این در مورد من هم صدق می کنه ؟
3 – آیا من می تونم مجدد وقت بگیرم و همزمان هم به این حکم اعتراض کنم تداخلی پیش نمیاد مثلاً بگن چون وقت مجدد گرفتی اعتراض ات قبول نیس ؟ همچنین من می خوام در مهر ماه که همه ی مدارک به دستم برسه اعتراض کنم دیر نیست ؟
4 – آیا داشتن IELTS با نمره بین 6-7 کمکی خواهد کرد ؟ (با توجه به گفته شدن عبارت Englischkenntnisse) من قابلیت این رو دارم که با کمی تمرین یه IELTS مناسب هم بگیرم .
ببخشید که زیاد شد باز هم از کسانی که وقت میذارن و می خونن و پاسخ می دن پیشاپیش بسیار متشکرم .

2019-06-13 05:08

عمران
معمارى

در سايت زير بيش از ٥٠٠٠ نقشه مختلف بهمراه جزئيات اجراء – اتصالات – اصطلاحات جداول اجرايى و طراحى به زبان آلمانى به صورت عکس و فایل بندى هاى اتوکد وجود دارد.

2019-06-20 05:17

تجربه موفق
رشته: الکترونیک
زبان انگلیسی: مسلط
زبان آلمانی: صفر
ممنونم از همه دوستان، بخصوص تشکیل دهنده های این گروه و ادمین های عزیز که واقعا لطف بزرگی در حق ما تازه واردها میکنن بدون منت.
تجاربم: کار کردن با همه تکنیک های کنترل کیفیت مدرن، سابقه مدیرکیفیت برتر کشوری، اشنایی با استانداردهای آلمانی صنعت خودمون، سابقه مدیرت تولید، مدیر طراحی و مهندسی. شرکت تو نمایشگاه های بین المللی از جمله آلمان.
وقتی تجربه 10 سالمو کنار مدارکم گذاشتم و با توجه به سریع حاضر شدن ویزام (15 روز) به خودم گفتم مسعود آلمان منتظر توعه.

با آخرین یا یکی از آخرین پروازای ژرمانیای خدابیامرز رسیدم اینجا…بعد یه چرت کوتاه تا صبح تو اون شب برفی اول صبح استارت زدم اپلای کردن رو و منتظر فرش قرمزهایی بودم که برام قرار بود پهن بشه.
 هر روز بیشمار اپلای میکردم..آلمان پر از فرصت برای کنترل کیفیت و مطابق با تخصص های من بود و من خوشحال بودم که این همه موقعیت شغلی هست.
2 ماه گذشت. حتی یک تماس هم باهام نشد. شوکه شده بودم و گیج. همه تصوراتم توهم بود و توهم. کار پیدا کردن با زبان انگلیسی در آلمان برای کنترل کیفیت فقط یه توهم بود که 2 ماه طول کشید که درکش کنم. وقتی برخورد مردم شرق آلمان( جایی که ساکن شدم) رو نسبت به زبان انگلیسی دیدم، فهمیدم که راه رو کامل اشتباه رفتم. تو شرق که من تجربم دیگه الان رسیده به 6 ماه، انگلیسی حرف زدن همونقدر عجیبه که یکی تو ایران بخواد با شما انگلیسی صحبت کنه(این تجربه منه لااقل).
چمدونم رو بستم و بلیط برگشتم رو رزرو کردم. فهمیدم فایده ای نداره. ولی واقعا نباید اینجوری تموم میشد. کم تلاش نکرده بودم و حرص نخورده بودم تا اینجاشم.
روزای اخر یه کاریابی بهم زنگ زد و گفت حضوری بیا. خوشحال شدم. رفتم. منشی ویزام رو دید و گفت تو که اجازه کار نداری. Pdf معروف گروه رو نشونش دادم. متوجه نشد. رئیسش اومد و دید و اونم همینو گفت. من حدس زدم که اینو میگن چون آلمانی حرف میزدن و منم هاج و واج نگاشون میکردم. اصرار من به انگلیسی حرف زدن و اونا به آلمانی، باعث شد عصبانی بشه و صداشو ببره بالا. منم نمیتونستم جواب بدم ولی فهمیدم که میگه با این نوع ویزا کار نمیکنه.( تو این 6 ماه این تنها و تنها برخورد غیرمحترمانه بود که تجربه کردم و غیر از اون فقط احترام بوده و احترام). اومدم بیرون و تو مسیر که پیاده رفتم خونه به تمام مسئولین لشگری و کشوری خودمون و اینجا و زمین و زمان و هر کسی که به ذهنم میومد (مثل آل پاچینو که تو فیلم مخمصه آخرش رابرت دنیرو رو کشت. صرفا جهت فان) بد و بیراه میگفتم. واقعا گلوله آتیش شده بودم. ولی میدونستم که مقصر فقط و فقط خودمم. رسیدم خونه و وقتی دوستم با دیدن من بهم یاداوری کرد خیلی چیزارو، همه چیز واسم Reset شد. موندم. من خودمو میشناختم..فقط لازم بود بتونم قانع کنم شرکت هارو بهم فرصت ارائه خودم در مصاحبه بدن.
تمام اکانت هایی که هر جا داشتم برای کاریابی رو پاک کردم. اپلای رو متوقف کردم. با توجه به وقت کمم کلاس رفتن فایده ای نداشت. به لطف این گروه با تاندم پارتنر Tp آشنا شدم که بعدها تجربم رو تو گروه گذاشتم البته. 5 نفر پیدا کردم و هر روز با یک نفر..کل هفته. غیر از زمان خواب و  TP، بقیه زمانمو تو کتابخونه و زبان خوندن گذروندم. حدود 10 صفحه چیزایی که لازم بود پشت تلفن و 5 دقیقه اول مصاحبه بگم رو نوشتم و از پارتنر هام میخواستم اونارو باهام تمرین کنم. 2 ماه هر روز این 10 صفحه رو تمرین میکردم. جوری که دیگه کاملا مسلط شدم.
روزمه و کاورلترم رو کلا عوض کردم به کمک TP هام و کمک بعضی دوستان این گروه که ممنونشونم.
نیاز به تمرین واقعی داشتم. برای تمامی کارهای شرکت کاریابی Ferchau اپلای کردم تو همه شهراش. یک هفته حدودا هر روز تماس داشتم ازشون و سعی میکردم تمرین کنم چیزایی که یاد گرفتم رو. حتی اونا میخواستن جاهایی که من متوجه نمیشدم انگلیسی صحبت کنن من اصرار میکردم آلمانی. صداهاشونو ضبط میکردم و میبردم به Tp هام میدادم و میگفتم اشتباهاتم رو بگن.
دیگه آماده شده بودم. میتونستم از پس تماس تلفنی و اولای مصاحبه بربیام. از سایت wlw (به لطف دوستان) تمام شرکت های آلمانی که محصولی رو تولید میکردن که ما تو ایران تولید میکردیم پیدا کردم. حدود 80 تا شد. یه روز یک شنبه از صبح تا شب واسه همشون یه ایمیل حاضر کردم و 8 صبح دوشنبه فرستادم و تو متن ایمیل نوشتم که من میتونم با توجه به تجربم در صنعت مشابه شما در کشورم در زمینه های مختلف ، کنترل کیفیت، تولید و مهندسی کمکتون کنم. از این 80 تا تقریبا 60 درصدشون اصلا درخواست نیرو نداشتن تو سایتشون.
هزاران بار شکر که تو هفته اول 7 تا مصاحبه گرفتم و جالبیش این بود که 5 تاشون اصلا آگهی شغلی نداشتن. به سختی همشون رو رفتم.شمال و جنوب و غرب. از قطار با چنج های زیاد استفاده میکردم.

که مجبور نشم پول ه

2019-06-20 05:17

تل بدم.
اول مصاحبه هام صادقانه شرا

یط زبان آلمانیم رو بهشون توضیح میدادم و میگفتم که حدود 2 ماهه آلمانی میخونم ولی حدود 15 ساعت در روز و …خداروشکر حالا دیگه نقطعه ضعفم تبدیل شده بود به چیزی که به اونا ارادم رو نشون میداد و بخاطر همین قبولم میکردن با این سطح زبان. 5 تاشون قرارداد دادن بهم. یکیشون که بهتر بود رو بردم اوسلندا و بازم با فشار بیشتری شروع کردم به اپلای. 4 تا مصاحبه دیگه گرفتم که همشو رفتم و 2 تاش قرارداد دادن و دوتای دیگه ایمیل دادن که سطح زبانت مارو قانع نکرده.
روز گذشته که اوسلندر زنگ زد بیا اجازه کارت اومده دیگه اپلای کردن رو خاتمه دادم.
الان که تو اخرای ویزام هستم خداروشکر میکنم که اجازه کارم اومد. چون من دقیقا تو مرز رفتن و موندن بودم. بازم تشکر میکنم از همه دوستان این گروه.مرسی که هستین.
راجب اوسلندا و دردسرهایی که دوستان دارن باهاش باید بگم که من شهر کوچیکی ملده کردم، جوری که کارمند اوسلنداش منو میبینه خوشحال میشه که ارباب رجوع داره. من فقط بهش قبلش زنگ میزنم میگم دارم میام.
ببخشید که خیلی طولانی شد. فقط این جمله رو بگم که بدون دانش سطح زبان B2 برای رشته های فنی مثل من اومدن به آلمان اشتباه بزرگیه.
مرسی

2019-06-25 06:14

Sina:
تجربه
ویزا
مدیریت بازرگانی
کارشناسی

*اول از ھر چیز خیلی ممنونم از ادمین ھای گروہ لطف بزرگی کردند

درخواست وقت مصاحبه : 5 آپریل2018
تاریخ مصاحبه : 26 می2019
تاریخ دریافت ایمیل قبولی : 25 جون2019
تاریخ اعلامی برای مراجعه به سفارت: 1 جولای2019
سن 32 سال متاهل با یه فرزند
من لیسانس مدیریت بازرگانی،کارمند بخش پشتیبانی یه بانک خصوصى با 7 سال سابقه هستم
سطح زبان آلمانی صفر
سطح زبان انگلیسی ب1
زاب نداشتم و فقط آنابین ارائه داده بودم
رزومه خیلی تاپی نداشتم فقط بعد سربازی اومدم بانک کار میکنم
تمكن مالیم 270 میلیون تومان روز مصاحبه ارائه داده بودم
رزرو یک هفته هتل تو دوسلدورف داشتم
نکات مثبتی که فک میکنم داشتم:
تو انگیزه نامه کامل توضیح دادم چرا میخوام برم آلمان و اگه کار پیدا نکنم برمیگردم ایران(به انگلیسی)
چندتا ویزای شینگن قبلی داشتم اونا هم داده بودم
جاب سرچ هم زیاد داشتم که نشون میداد تو پوزیشن من تو آلمان کار زیاد هست
چندتاهم سایت سرچ کرده بودم که نشون میداد برم اونجا میخوام یه اتاق اجاره کنم
همه برنامه هام از روزی برسم رو تو انگیزه نامه نوشته بودم
در مورد زبان آلمانی هم نوشتم 3 ماه تو ایران وقت دارم برم زبان رو شروع کنم ، 6 ماه هم تو المان میرم موسسه زبان و اونجا هم ادامه میدم
فک نمیکردم با رشته من و بدون دونستن آلمانی شانسی داشته باشم ولی با قدرت رفتم و گفتم من شانسمو امتحان میکنم
ادمین ھا و بچه های گروه و کانال با اطلاع رسانیشون کمک بزرگی بهم کردند و من یه هفته به مصاحبه با اینجا آشنا شدم و کلی اطلاعات رو از اینجا کسب کردم
در آخر هم به افکار منفی بعضی ها گوش ندید و خودتون مسیرتون رو انتخاب کنید

2019-06-30 09:16

پر کردن فرم زاب

2019-07-05 01:36

?‍??‍???کانال مهاجرت از طریق کار به آلمان به شما کمک می کند که مسیر مهاجرت خودتان به آلمان را صحیح انتخاب کنید و قدم به قدم با تجربیات دوستان قدیمی آشنا شوید.
با هشتک
ویزا
و یا فایل راهنمایی پین شده در بالای کانال کل مسیر و اقداماتی را که می بایست برای گرفتن ویزا انجام دهید مطالعه کنید.
تجربیات نوشته شده در کانال به شما مسیر بهتری در انتخاب هدفتان میدهد .

2019-07-05 01:36

⛔️ در صورتی که درخواست ویزای جاب سیکر شما رد شده است و ایمیل رد درخواست دریافت نموده اید، برای جمع بندی دلایل رد درخواست شما و به اشتراک گذاری نظرات در این زمینه می توانید از طریق ارسال تصویر ایمیل رد درخواست به خانم سپیده در گروه ” تلاش دوباره” عضو شوید.

2019-07-09 04:34

تجربه ناموفق
تجربه تلخ
مصاحبه
تاييد ايميل دوم

❌اين تجربه ى ارسالى يكى از اعضاى گروه است❌

پس از دريافت ايميل دوم، فراموش كردند كه در مدت هفت روز اون رو تاييد كنند. پس از چند نامه نگارى و مراجعه حضورى به سفارت، متاسفانه نتونستند وقت مجدد براى مصاحبه بگيرند و سفارت به صورت شفاف ايميلى بهشون زده كه امكان وقت مصاحبه وجود نداره و مجددا ثبت نام بايد صورت بگيره.
تنها امكان، گرفتن قرارداد و وقت اضطرارى عنوان شده است.

❌❌ پس از دريافت ايميل دوم، حداكثر يكهفته فرصت داريد از طريق Bestätigt link آن را تاييد كنيد. وگرنه وقت شما كنسل ميشود. ❌❌

پاسخ سفارت به ايميل درخواست ايشان :

Sie haben Ihren Termin nicht rückbestätigt. Auf das Erfordernis der Rückbestätigung wird in der Terminbestätigungsemail und auf der Website der Botschaft hingewiesen. Sie muss innerhalb von 7 Tagen nach Erhalt der Terminmail stattfinden, ansonsten wird der Termin storniert. Dies ist nötig, um eine höchstmögliche Auslastung der Annahmeschalter sicherzustellen und geschieht im Interesse aller wartenden Antragsteller.

Sondertermine sind derzeit nur möglich, wenn ein Arbeitsvertrag und die Vorabzustimmung der Bundesagentur für Arbeit vorgelegt werden.

Die Botschaft bedauert, Ihnen keine günstigere Mitteilung machen zu können. Bitte registrieren Sie sich erneut für einen Termin.

 

پرداخت هزینه زاب

2019-07-09 04:35

تجربه موفق اعتراض

مصاحبه ۲۰۱۹/۳/۱۷
ریجکت ۲۰۱۹/۴/۱۹
ارسال ایمیل اعتراض ۲۰۱۹/۶/۲۶
تایید دریافت اعتراض ۲۰۱۹/۶/۲۷
تاریخ تماس سفارت۲۰۱۹/۷/۹
تاریخ مراجعه برای دریافت ویزا ۲۰۱۹/۷/۲۱
لیسانس برق-الکترونیک
۱۰ سال سابقه مرتبط
زبان آلمانی ب۱.۱
زب

دلیل ریجکت : عدم آشنایی+زبان
اعتراض : متن یک صفحه ای در چهار پاراگراف
پیوست مستندات ایمیل: مدرک گذراندن دوره زبان آلمانی ب۱.۱ از آموزشگاه معمولی(البته قبلا به سفارت داده بودم)+پی دی اف بوربونگ های سایت استپ استون به ۱۰۲ شرکت از سال ۲۰۱۷+پیشنهاد کار و قرار مصاحبه حضوری از دو شرکت
نامه به این شکل نوشتم که اول متن رو به فارسی نوشتم بعد به انگلیسی در گوگل ترجمه کردم کمی متن انگلیسی رو ادیت کردم و مجدد انگلیسی رو به آلمانی ترنسلیت کردم و در حد سواد خودم متن آلمانی رو ادیت کردم

توضیح اینکه: هر موردی رو که فکر میکنید در انگیزه نامه قبلی ننوشتید رو بنویسید و برای هر پاراگرافی که مینویسید یک مستند در پیوست ارایه کنید

*اگر سوالی بود در گروه(که همه دوستان ببینند) در خدمتم
تا بتونم کمک کوچکی به دوستان کنم

2019-07-09 08:20

گزارش بامداد اسماعیلی از مشکلات مهاجرت تحصیلی

2019-07-28 09:15

تجربه

رشته تحصیلی، عنوان شغلی، سابقه کاری، سطح زبان انگلیسی و المانی، تاریخ ورود به المان، زمان کار پیدا کردن، تعداد اپلای‌های کاری، تعداد دعوت به مصاحبه، تعداد قرارداد و خیلی جزئیات دیگه‌ای که بدردتون نمیخوره رو ازش میگذرم و سعی میکنم یکسری از نکات و باید و نبایدهایی که خودم تجربه کردم یا از تجربه و کمک یکسری دوستان دیگه استفاده کردم رو بنویسم.

لطفا توجه کنید که تمام نکاتی که میگم کاملا تجربه و نظر شخصیمِ ممکنه خیلی‌ها نظرشون متفاوت باشه و….

قبل ورو به المان:

۱- تو هر مرحله‌ای که هستید و هرچند ماه که وقت دارید تا جایی که میتونید زبان المانیتون رو بهتر کنید ( حتی به نظر من اگه شده چند ماه دیرتر بیاید اما در حدی باشید که بتونید به المانی از پس مصاحبه تخصصی و عمومی بربیاید) ( وقتی وارد المان میشید خیلی‌خیلی سختِ بشه زبان المانی یاد گرفت یا اینکه بهترش کرد )

۲- حتما حتما چند ماه قبل از ورودتون به المان انقدری رزومه بفرستید و مصاحبه داشته باشید که تو رزومه فرستادن و نحوه مصاحبه دادن ایراداتون برطرف شه و حرفه‌ای بشید. ( تو المان باید بابت همین تجربه کلی زمان و پول از دست بدید و ممکنه به قیمت عدم موفقیتتون تموم شه)

۳- اگه تو زمینه کاریتون نیاز هست دوره‌ای ببنید یا یه تخصصی هست که اینجا باید بلد باشید قبل اومد بگذرونید ( این که چه تخصصی کم دارید رو موقعی که به اندازه کافی رزومه فرستادید و مصاحبه شدید میتونید بفهمید )

۴- لباس، کفش و کیف مناسب برای مصاحبه ( تو هر فصلی که اون شش ماه المان هستید ) رو بیارید

بعد ورود به المان:

۱- سعی کنید همون اول جایی رو برای ملده پیدا کنید چون قدم اول برای اجازه کار ملده‌ست و عملا بدون ملده شما هویتی ندارید. تو المان کارها خیلی کند پیش میره و اگه ملده رو بذارید برای وقتی که کار پیدا کردید به مشکل زمان برمیخورید ( سعی کنید شهر ورود رو اگاهانه انتخاب کنید که نخواید برای پیدا کردن کار به شهر دیگه جا‌به‌جا بشید ) ( مهاجر کاری تو المان خیلی زیاده و به دلیل حجم زیاد پرونده و تنبلی ذاتی المانی‌ها مدارک خیلی کند جا‌به‌جا میشه پس سعی کنید همون شهری که میخواید ساکن بشید رو قبل اومدن به سفارت معرفی کنید که درگیر جا‌به‌جایی مدارک نشید!! )

۲- شرایط و توانایی های خودتون رو با شخص دیگه‌ای مقایسه نکنید تا نه دچار توهم بشید نه سرخوردگی ( مثبت: ممکنه یکی نخبه باشه، یکی حرفه‌ای، یکی خوش‌شانش، حتی طرف اینجا اشنا داره و هزارتا دلیل دیگه که ما نمیدونیم!!! منفی: ممکنه دروغ بگه، دچار جو خاصی باشه، بزرگ نمایی کنه و….)
با خودتون رو راست باشید تو نقات ضعف و قدرت، سطح زبان و از همه مهمتر تخصص. اونوقت تازه میتونید بفهمید چه شرکتی با چه حقوقی با چه موقعیتی میتونید کار پیدا کنید و وقتتون تلف نمیشه
مثال: ممکنه تخصص و سابقه کاری شما در مقایسه با رقیب‌های شما ( ایرانی، هندی، کره‌ای و خیلی کشورهای دیگه!! ) متوسط یا سطح پایین باشه اونوقت شما باید این ضعف رو بتونید تو مصاحبه بپوشونید وگرنه محکوم به شکست هستید!!!
یا اینکه ممکنه خیلی سابقه کاری و تخصص خوبی دارید اما اعتماد به نفس کافی ندارید و خودتون رو تو مصاحبه‌ها دست پایین میگیرد!!!

۳- با اینکه خیلی سختِ اما از همون اول شروع کنید سطح زبان المانیتون هرچی که هست بهتر کنید چون بعد چند ماه اگه کار پیدا نکردید و مشکل زبان المانی یکی از دلایل کار پیدا نکردنتون بود دیگه خیلی سخت میشه کارتون!!!

نکات ارسال رزومه:

۱- رزومه شسته‌رفته و مرتب

استاندار رزومه خوب رو رعایت کنید. عکس مناسب، ترتیب نوشتن مطالب و…
– عنوان شغلی و ریز مسئولیت‌هایی که انجام دادید باید با شغلی که سرچ میکنید همخوانی داشته باشه
– سعی کنید ریز مسئولیت‌هاتون رو خیلی خوب و دقیق بنویسید چون خیلی دقت میکنن شما چیکار کردید تو شرکت قبلیتون. کلی و تیتر وار ننویسید. همه چی رو حتی اگه به نظر بی‌ارزش میاد بنویسید ( مثال: ممکنه داکیومنت سازی از نظر شما کار خاصی نباشه اما اونا دنبال کسی باشن که قبلا تجربه این کار رو داشته!!! )
– تو قسمت مهارت ها سعی کنید هرچی مربوط به رشته تخصصی‌تون بلدید رو بنویسید ( میتونید تو اگهی‌های شغلی ببینید برای رشته شما چه مهارتهایی لازمِ )
– بهتره یکسری دوره تو زمینه تخصصی خودتون گذرونده باشید و certificate گرفته باشید مخصوصا بین‌المللی اگه نه حداقل یکسری دورهای ضروری رو بنویسید self study کردید یا اموزشگاه خصوصی خوندید
– تو قسمت علایقتون سعی کنید چیزایی رو بنویسید که ممکنه تو شغل ایندتون بدرد بخوره ( مثلا علاقه به سفر کردن، خیلی از اگهی‌ها مینویسند کسی رو میخوایم که بتونه مدام به شهرها یا کشورهای دیگه مسافرت کنه!!! )

۲- سرچ درست عنوان شغلی

مثال: ممکنه شما عنوان شغلی رو senior سرچ میکنید اما رزومه و تخصص و سابقه کاری شما شما اندازه این عنوان شغلی قدرتمند نی

2019-07-28 09:15

ست پس میتونید یه سطح پایینتر

سرچ کنید

۳- سعی کنید اول رو شهر خودتون برای ارسال رزومه تمرکز کنید بعد شهرهای دیگه چون پیدا کردن خونه تو المان خیلی سختِ و شرکتها از این موضوع واهمه دارن که نیروشون بعد قرارداد نتونه خونه پیدا کنه و براشون دردسر شه، بنابراین تا جایی که امکان داره سعی میکنن از شهر محل شرکت یا شهرهای نزدیک نیرو بگیرن

۴- از سایت‌های مختلف برای ارسال رزومه استفاده کنید مثل لینکدین، زینگ، استپ استون، ایندید و ….

۵- اگه فقط زبان انگلیسی بلدید سعی کنید اون اگهی‌ها که انگلیسی هستن رو تو اولویت ارسال رزومه قرار بدید اما در نظر داشته باشید اینجا المانِ و ممکنه خیلی از شرکتهای انگلیسی زبان هم اگهی‌شون رو المانی بزنن پی دلیل نمیشه چون اگهی به زبان المانیِ پس کارمند انگلیسی زبان نمیخوان!!!!

۶- حتما هم رزومه انگلیسی هم المانی داشته باشید حتی اگه المانی بلد نیستید.
اداری یا قسمت مسئول بررسی اولیه رزومه ممکنه اصلا انگلیسی بلد نباشه و خیلی راحت رزومه شما رو نگاه هم نکنه، پس شانس‌تون رو کمرنگ نکنید!!!
( اگه کسی رو ندارید المانی کنه رزومه‌تون رو بزنید گوگل ترنسلیت )

نکات مصاحبه:

۱- به زبان انگلیسی و المانی ( اگه المانی حتی یکم بلدید) یه بیوگرافی کامل از خودتون تهیه کنید و سعی کنید بهش مسلط بشید و بتونید خودتون رو خیلی خوب معرفی کنید

– این قسمت از مصاحبه به اندازه سوال و جواب‌های فنی مهم، انقدری باید جزئیات رو خوب بگید که دیگه سوالی از داخل رزومه براشون نمونه و نخوان از سابقه کاری، تحصیل، دوره، چرا اومدید المان و … بپرسن.
– وقتی خیلی مسلط به زبان انگلیسی یا المانی خودتون رو معرفی میکنید به اونا این دید رو میده که زبانتون خوبه
– چون از قبل متن رو اماده کردید مسلما از نظر گرامری و تلفظ و… کمتر جملات رو اشتباه میگید و این باعث میشه مصاحبه کننده درست و کامل منظور شما رو بفهمه ( تو استرس و شرایط ممکنه درست نشه به زبان غیرمادری صحبت کرد یا اینکه خیلی چیزا به ذهنتون نرسه )
۲- اگه فقط زبان انگلیسی بلدید در حد یه معرفی کوتاه و چند تا سوال و جواب اولیه سعی کنید المانی رو حفظ کنید. بعضی از شرکتها همینکه یکم هم بلد باشید براشون مهمِ و ممکنه همون اول چند تا جمله المانی باهاتون حرف بزنن بعدا انگلیسی ادامه بدن و اگه بلد نباشید اون موقعیت رو به سادگی از دست میدید

۳- خیلی از شرکتهایی که به مصاحبه حضوری دعوت میکنن تو ایمیل مینویسن که ایا هزینه‌های مصاحبه رو پوشش میدن یا نه، اگه ننوشتن حتما بپرسید، چون هزینه‌ حمل و نقل تو المان گرونِ ( همیشه مصاحبه حضوری به این معنی نیست که اونا شما رو پسندیدن و این مرحله اخر و ….!!! خیلی از شرکتها تمام مصاحبه‌هاشوت بصورت حضوریِ و اصلا مصاحبه تلفنی یا اسکایپی ندارن )

صحبت پایانی:

اینکه یکی قبل اومد کار پیدا میکنه، یکی ماه اول، یکی ماه اخر، یکی هم شاید هیچوقت بیشتر از اینکه به دانش، تخصص، زرنگی، زبان یا هر چیز دیگه‌ای بستگی داشته باشه، به پشتکار و تلاش شما بستگی داره، به اینکه چقدر از اشتباهاتتون درس میگیرید و هر روز بهتر و کم اشتباه تر از از دیروز هستید.

هیچ موفقیتی شانسی نیست

2019-08-03 07:01

تجربه موفق
رشته: کارشناسی ارشد معماری کامپیوتر
زبان انگلیسی: مسلط
زبان آلمانی: A1
سمت:
Computer Network and Security Engineer
با سلام خدمت همه دوستان عزیز. منم مثل بقیه اعضا اول میخواستم از ادمین های محترم گروه تشکر کنم که خالصانه و از روی محبت به من و امثال من که تازه وارد آلمان شدن کمک کردن. امیدوارم روزی بتونم تمامی زحمات سروران گرامی رو جبران کنم.
بنده کارمند رسمی وزارت نفت و در پارس جنوبی مشغول به کار بودم. بیش از 8 سال به عنوان کارشناس شبکه اونجا کار میکردم. تو این مدت سعی کردم تا حدودی تخصص خودم رو تو این زمینه کاری بالا ببرم. با کمک خدا تونستم چندتا از مدارک بین المللی سیسکو رو در دبی امتحان بدم و بگیرم ( CCNA R&S و CCDA و CCDP ). از اونجا که شرکت بزرگ بود و پروژه های زیادی راه اندازی میشد با کمک همکارام تونستم توی پیاده سازی پروژه های مهم ای نظیر مجازی سازی مرکز داده با استفاده از VMware، پیاده سازی Cisco ISE ، پیاده سازی QOS، Multicasting و مشاوره در پیاده سازی Unified Data center مشارکت کنم و اطلاعات مهم ی رو کسب کنم که اینجا خیلی به درد خورد.

من 17 فوریه وارد آلمان شدم. از توی ایران با بانک DVB در فرانکفورت مصاحبه هارو به صورت video call پیش بردم و هفته بعد از ورود به آلمان به مصاحبه حضوری دعوت شدم. مصاحبه رو با موفقیت پشت سر گذاشتم و منتهی بنده رو به دلیل طول کشیدن پروسه دریافت مجوز کار رد کردند و گفتند ما بیشتر از 5 روز واسه شروع به کار نمیتونیم منتظر بمونیم. چند هفته بعد از آون از طرف شرکت Fortinet در فرانکفورت موفق شدم که مصاحبه Skype بگیرم که بعد از گذراندن موفق مصاحبه گفت پروسه استخدام ایرانی برای شرکت ما خیلی سخت هست و با اقامت ایران نمیشه واسه شما کاری کرد. بعد از آون ها چندین تا موفقیت تونستم پیدا کنم که همه شون زبان آلمانی در حد B2 میخواستن و در نتیجه بنده رد شدم. حدود یک ماه بعد با شرکت Mytaxi در هامبورگ تونستم مصاحبه کار بگیرم. مرحله اول مصاحبه رو که به صورت video call بود رد کردم و در مرحله دوم با مدیر شبکه شرکت سر مفاهیم ITIL و نوع پیاده سازی اش و تجربه ای که در آون زمینه داشتم رد شدم. به خاطر بیکاری و بالا بودن هزینه های زندگی در فرانکفورت تصمیم گرفتم به لایپزیگ بیام که پولی که آورده بودم رو بتونم بیشتر پس انداز کنم که به نظرم اشتباه بزرگی بود چرا که فرصت های کاری که به من پیشنهاد میشد در Linkedin و Xing عملا نصف و شاید کمتر هم شد. آون زمان تصمیم گرفتم تمام Recruiter ها و نیروهای منابع انسانی شرکت های IT ی آلمان رو توی آون دوتا سایت پیدا کنم. دوتا نامه نوشتم یکی واسه درخواست و دیگری بعد از قبول درخواست از طرف اونا که کلیه مدارک و سابقه کار و کاور لتر رو تحت یک فایل و قالب PDF واسشون میفرستادم. این کار خیلی کمک ام کرد و در حدود یک ماه و نیم به اتمام ویزام تونستم یک مصاحبه دیگه بگیرم. حدود 5 تا مصاحبه video call با آون شرکت رو از کارشناس منابع انسانی گرفته تا شبکه و مجازی سازی و مدیر IT رو گذروندم. و در مرحله آخر حضوری برای مصاحبه آخر به شرکت دعوت شدم و بعد از یک هفته واسم قرارداد رو فرستادن.
من کار رو زمانی گرفتم که 3 هفته به اتمام ویزام مونده بود کل پولی که داشتم 300 یورو بود. تو این مدت خیلی زیاد نا امید شدم و بارها میخواستم برگردم سرکار خودم و همه چیز رو تمام کنم. با وجود اینکه متاهل هم بودم. پیغام های مثبت این گروه رو که میخوندم همیشه واسه یک شروع تازه به من کمک میکرد. خیلی کلیپ های نحوه دادن مصاحبه و پیدا کردن موقعیت های شغلی در آلمان رو در YouTube سرچ می کردم و نگاه میکردم که واقعا بهم کمک فراوانی کرد. نوشتن رزومه به استایل آلمانی(نه صرفا زبان آلمانی با وجود اینکه خیلی مهم هست) خیلی بهم کمک کرد.

در آخر میخواستم بگم که این راه واقعا سخت هست و از صمیم قلب از خدا میخوام که تمامی هم وطنان عزیزم که با امید فراوان از کار و زندگی در ایران دست میکشند و با هزار امید وارد این سرزمین میشن بهترین ها نصیبشون بشه و همیشه بهترین ها واسه همه مون اتفاق بیافته.
یکبار دیگه از تمام ادمین های گروه تشکر میکنم و آرزوی موفقیت و سلامتی بیشتر رو براشون دارم که به من و امثال من از صمیم قلب کمک کردند.
موفق و سربلند باشید همواره

2019-08-09 05:16

مدارک
تمکن
سفارت
اینترویو
تغييرات
چك ليست
چك ليست_ويزاى_جستجوى_كار

در آپديت جديد مدارك مورد نياز براى ارائه به سفارت آلمان در روز مصاحبه ويزاى جستجوى كار، شاهد تغييراتى هستيم كه در ذيل به آنها اشاره ميكنيم.
همه متقاضيان دقت داشته باشند همواره قبل از تاريخ مصاحبه، به روزترين تغييرات را در سايت سفارت آلمان بررسى كنند.

موارد تغيير يافته در مدارك مورد نياز (چك ليست) ويزاى جستجوى كار:

١- مبلغ تمكن از ٤٣٢٠ يورو به ٥١١٨ يورو تغيير كرده است. ( از ابتداى سپتامبر ٢٠١٩)
٢- ترجمه شناسنامه از حالت “در صورت وجود تغييرات” خارج شده و اجبارى شده است. ترجمه شناسنامه بايستى در كنار آخرين مدرك تحصيلى، به تاييد بخش تاييد مدارك سفارت آلمان نيز برسد.

٣- در ابتداى چك ليست جمله ى ” امكان پيوست اعضاى خانواده براى رواديد جستجوى كار ميسر نميباشد” اضافه شده است. اين موضوع قبل تر هم وجود داشته است و نشان ميدهد شخص متقاضى براى داشتن پيوست ميبايست ابتدا مراحل تبديل اين ويزا به اقامت كارى را طى كرده باشد. براى توضيحات بيشتر لينك زير را مطالعه كنيد :

٤- عنوان رشته تحصيلى شما ميبايستى “دقيقا” منطبق با عنوان ذكر شده در سايت آنابين باشد. به اين معنى كه رشته، گرايش يا پسوند خاصى اگر در عنوان مدرك تحصيلى متقاضى وجود دارد، ميبايستى دقيقا همان اسامى در سايت موجود باشد. در غير اين صورت داشتن مدرك
زب
ZAB
اجبارى ست.
٥- ترتيب و چيدمان مدارك تغيير كرده است. لطفا همه متقاضيان قبل از روز مصاحبه، مدارك خود را در دو دسته اصل و كپى؛ مطابق با چك ليست جديد آماده كنند.
٦- زمان بررسى پرونده متقاضى در بیشتر موارد به ٨ تا ١٠ هفته افزايش پيدا كرده است. قابل توجه همه دوستان اينكه به پيگيرى هاى زير ٨ هفته ترتيب اثرى داده نخواهد شد.

2019-08-09 08:55

pinned the message

2019-08-09 07:35

تجربه موفق
مهندسی مکانیک
تجربه قرار داد : مهندسی مکانیک ( طراحی سیستم های تهویه مطبوع و موتورخانه برج های مسکونی ، مراکز تجاری)

من حدود ۸ سال در این زمینه در ایران کار کردم و ناظر نظام مهندسی و ناظر اداره گاز در تهران بودم. پس از دریافت ویزا با سطح زبان A2 وارد آلمان شدم. تقریبا بعد از ۵۰ روز قرار داد گرفتم و با تحویل به اداره مهاجرت جهت دریافت اجازه کار به من گفتن تا حدود ۴ هفته دیگر جواب می دهند .وقتی اینو شنیدم با خودم گفتم برم ایران و برگردم‌ ۱ ماه رفتم ایران و برگشتم به اداره مهاجرت مراجعه کردم گفتن مدارک شما گم شده و دوباره درخواست بدین. دوباره درخواست دادم و بعد از ۱۰ روز اعلام کردن بدلیل حقوق پایین جواب اداره کار منفی است ، به پیشنهاد یکی از دوستان . رزومه خودم رو از لحاظ فرمت نوشتاری اصلاح کردم و مجدد شروع به کاریابی کردم. بعد از این اصلاح تعداد تماس های تلفنی بیشتر شد و تعداد مصاحبه های که رفتم هم بیشتر شد ، من تونستم با مدارک مثبته که نشون میداد با چندتا شرکت بزرگ مصاحبه کردم و منتظر جوابم هستم ویزام رو تمدید کنم، ۳ تا مصاحبه رو بخاطر سطح زبان پایین رد شدم . مصاحبه ای منجر به قرار داد در ماه هفتم شد، دلیل رو میتونم این بگم : تجربه کار با نرم افزارهای به روز مهندسی و شناخت سیستم های مدرن تاسیساتی که تا چند سال پیش در ایران بسیار رایج و پر کاربرد بود.
توصیه من به عزیزان اینه که برای زبان خیلی وقت بزارن تا راحت و در زمان کوتاه کار مناسب پیدا کنن. سطج مناسب زبان آلمانی برای رشته های مثل رشته من برا ی بیان توانایی های شخصی به کارفرما حداقل B1 است( نظر شخصی )

2019-08-14 12:50

به روز رسانى وقت انتظار سفارت آلمان – آگوست ٢٠١٩

2019-08-15 04:51

❌ تجربه ارسالى از اعضاء ❌

تجربه دعوتنامه
تجربه ویزا سیکر

تاريخ مصاحبه : ٢٣ جوون ٢٠١٩
تاريخ ايميل ويزا ١٥ آگوست ٢٠١٩
زمان انتظار : حدود دوماه
سن : ٣٦ سال
رشته تحصيلى : مهندسى عمران
سابقه كار : ٦ سال مرتبط، ٣/٥ سال غير مرتبط
مدارك مكاتبه ارائه شده به سفارت: ٢ ايميل دعوت به مصاحبه حضورى، دو ايميل در دست بررسى و يك ايميل كه به مرحله اعلام حقوق درخواستى رسيده بود.
مدرك زبان: گواهى شركت در سطح B2 از آموزشگاه. مدرك ايلتس انگليسى
و زب رو هم داشتم.
سابقه كار: گواهى شركتى از دو پروژه اى كه كامل كار كرده بودم ارائه دادم و دوسال اخير هم از محل كار فعليم كه شركت نظارت و اجرا هستيم
تمكن مالى : دعوتنامه رسمى از اقوام ساكن آلمان.
انگيزه نامه رو مطابق با موارد خواسته شده در چك ليست و با كمك ادمين هاى عزيز همين گروه نگارش كردم. بيش از ١٣ روز براش زمان گذاشتم. ابتدا فارسى نوشتم. بعد موارد اضافه رو با راهنمايى دوستان حذف كردم و در انتها با سطح دانش آلمانى خودم نگارش كردم. از فرمت هاى استاندارد در سايت هاى معروف آلمانى كمك گرفتم.
رزومه رو از فرمت سايت Lebenslauf.de استفاده كردم و منطبق بر فرمت هاى رزومه هاى مهندسى سازه و عمران، انجام دادم.

روز مصاحبه مداركم كامل بود. بدون كوچكترين مشكل و بر اساس چيدمان سايت سفارت. مصاحبه كاملا به فارسى انجام شد. نكته اى كه به توصيه دوستان قديمى تر انجام دادم اين بود كه از صفحه اول سايت شركت هايى كه مكاتبه ارائه دادم پرينت گرفتم. هم باعث ميشد مكاتباتم از هم تفكيك بشه هم نشون ميداد كه براى پروسه كاريابى وقت گذاشتم و مستقيما با شركت ها مذاكره داشتم. به دوستان توصيه ميكنم حتما اينكار حرفه اى رو انجام بدهند.

بعد از يكماه از زمان مصاحبه از سفارت باهام تماس گرفتند و در خصوص دعوت نامه رسمى ايراد گرفتند.
خانمى كه تماس گرفت بهم گفت كنسول دعوتنامه رو بدليل يك تيك كه نخورده قبول نكردند و بهم ده روز فرصت دادند كه مجدد از اداره مهاجرت شهر ورودم و توسط اقوامم گرفته بشه و اصل مدرك در صندوق انداخته بشه. دوستانى كه بجاى تمكن مالى، دعوتنامه رسمى از اقوام يا آشنايانشون به سفارت ارائه ميدند دقت كنيد كه در دعوتنامه و در قسمت اثبات تمكن مالى فرد دعوت كننده، حتما گزينه nachgewiesen تيك خورده باشه. در غير اين صورت تمكن شخص دعوت كننده مورد تاييد سفارت نيست.
بعد از رفع نقص، دقيقا دوازده روز گذشت و ايميل ويزا رو دريافت كردم.

از همه دوستانى كه در اين راه بهم كمك كردند و از ادمين هاى عزيز گروه كمال تشكر رو دارم.
و يك توصيه هم به دوستان عمران و هم رشته اى خودم ميكنم. حتما در كنار زبان و حداقل تا سطح B2 ، روى لغات تخصصى نقشه ها و اجراء كار كنيد تا بتونيد بهتر در مصاحبه ها از رزومه تون دفاع كنيد. در رشته ما واقعا تسلط به زبان تخصصى و لغات تخصصى رمز موفقيت در آلمان خواهد بود.

به اميد موفقيت همه دوستانى كه براى هدف شون تلاش ميكنند.

2019-08-16 09:04

?
????گروه حیات خلوت به مسائل و موارد داخل آلمان تمرکز دارد. اگر در آلمان هستید و یا در شرف ورود به آلمان، با ارسال تصویر ویزا و یا ایمیل دریافت ویزا به اکانت زیر به گروه حیات خلوت اضافه خواهید شد.
❌درخواستهایی که در آن عکس و یا اسکرین شات ایمیل دعوت به دریافت ویزا وجود نداشته باشد و فقط حاوی جمله “لطفا من را به گروه اضافه کنید” هیچ ترتیب اثری داده نمی شود.

❌ در صورتی که برای ویزا درخواست داده اید و هنوز ایمیل دعوت به دریافت ویزا را دریافت نکرده اید به هیچ عنوان پیام ندهید.

نکته مهم: در گروه حیات خلوت هر گونه پرسش و پاسخ در خصوص ویزا و پروسه سفارت ممنوع است و در صورت مطرح شدن شخص محدود می شود.
?در ضمن قبل از پیام در ستینگ تلگرام ، تنظیمات دسترسی اضافه کردن به گروه را باز کنید.
⬇️⬇️

2019-08-17 06:31

Ehsan:
تجربه موفق (بخش اول)

با درود فراوان به دوستان جاب سیکر و تشکر فراوان از دوستانی که خالصانه تو این گروه با نظراتشون به دیگران کمک فکری و انگیزه میدن. اما بریم سراغ تجربه من:
من به توصیه یکی از همکاران که از ایران تونسته بود جاب افر بگیره برای ویزای جستجوی کار المان اقدام کردم ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ توی سایت رجیستر کردم. خیلی روی المان جدی نبودم یعنی بهتر بگم هنوز از لحاظ روحی روانی اماده مهاجرت نبودم. بارها تصمیم گرفته بودم و در همون مراحل اولیه با شناختی که از خودم و روحیاتم داشتم منصرف میشدم. تمرکزم روی یک برنامه ی خاص استانی کانادا بود که تقریبا از بقیه موارد راحت تر بود اما درست در لحظاتی که همه چیز رو اماده کرده بودیم و منتظر بودیم سایت باز بشه متاسفانه (یا شاید الان بگم خوشبختانه) کل سیستم تغییر اساسی کرد و دیگه از اواسط تابستون پارسال برای المان مصمم تر شدم. خصوصا با وخیم تر شدن شرایط اقتصادی . این بار انگیزه های قوی تری داشتم مخصوصا دخترم و اینده ش. شروع کردم اهسته به خیال خودم سلف استادی المانی بخونم که با یک خوداموز بود و اصلا خوب نبود بیشتر وقتم رو گرفت. هزینه کردن برای کلاس المانی، برای جایی که ایا بشه ایا نشه و این جور فکرای مبهم که مثلا اگه نشه به چه دردم میخوره این زبان و … خلاصه باعث شد تا قبل ایمیل مصاحبه جدی نگیرمش.
مصاحبه م اخرای دسامبر ۲۰۱۸ بود یعنی حدودا یک سال طول کشید و سعی کردم همه مدارک رو مرتب و کامل تحویل بدم. منتظر بودم که مثل دوستای دیگه م حدودا سه هفته ای جوابم بیاد. اما نیومد که نیومد خودم رو دلداری میدادم که به خاطر تعطیلات ژانویه ست و ظاهرا فکر کنم حدسم درست بوده. خلاصه بعد از ۵۰ روز زنگ زدن و گفتن ویزام حاضره. تو این مدت از مصاحبه تا ویزا سعی کردم فشرده خصوصی المانی بخونم و تا وسط A2.1 رسیدم و دیگه فرصتی نبود. برای ۱۸ اسفند بلیط گرفتم به مقصد هانوفر. چون خواهرم اونجا ساکن بود و این واقعا نعمت بزرگی بود یه دلگرمیه خوب. یه هفته قبل رفتن ،خواهرم از نمایشگاه کار هانوفر برام کلی کارت جمع کرده بود و گفت خیلی دنبال نیرو هستن. منم برای چند تاشون اپلای کردم. اوه راستی یادم رفت بگم چی خوندم و کارم چی بود. من مهندسی الکترونیک خونده بودم ولی خوشبختانه شانس باهام یار بود که وارد زمینه ایتی شدم البته در حوزه تلکام. تو ایرانسل ،هوواوی اریکسون ، مبین نت و همراه اول مجموعا ۱۰ سال سابقه کار داشتم. بیشتر در حوزه نگهداری سیستم ها و اپلیکیشن . مهارت اصلیم بیشتر لینوکس بود و چیزای دیگه خیلی جسته گریخته کار کرده بودم. فیلد موبایل و تلکام خوبی ها و بدی های خودش رو داره. حقوق های خوب ولی در کنارش پر از استرس و حجم عظیم کاربر . مثلا اخرین سیستمی که روش کار میکردم ۶۰ میلیون مشترک همراه اول روش بود و بخش حساسی از بیزینس بود.
قبل رفتن یکی دو تا مصاحبه جور شد که درجا به خاطر زبان المانی ریجکت شدم و اونجا بود فهمیدم چه کار سختی پیش روم دارم.
خلاصه راهی شدم هنوز تصور نداشتم این دوری چه قدر سخت خواهد بود ولی هر چه بود میدونستم قطعا خارج از توان منه. منی که سابقه نداشت بیشتر از یکی دو روز دخترم رو نبینم حالا چجوری میخوام … ضمنا بگم من حتی دانشگاه هم تهران بودم و کلا هیچ وقت تنها نبودم و اصلا عادت نداشتم حالا در استانه ۳۷ سالگی باید برم سراغ یه چالش جدی.
به سمت فرودگاه بنیانگذار تمام پلیدی ها و پلشتی ها ، همش فکر میکردم کی میشه دوباره ببینم کشورم رو. حالا هر روز به در و دیوار فحش و بد و بیراه میدیم دم رفتن خاک دامنگیر لعنتیش داره کار خودشو میکنه.
خواهرم و دامادمون فرودگاه هانوفر اومدن استقبالم.واقعا لحظه ی خوبیه که حداقل میدونی یکی اونجا منتظرته. بماند که یه چمدونم نرسید و بعد از پرس و جو مجبور شدم دل بکنم و برم به این امید که خودشون بیارن(طبق صحبت های شوهر خواهرم و تجربه های مشابه) و همینم شد و چند ساعت بعد از طرف ترکیش یه ماشین اومد و چمدونم رو اورد ?
[ ] هنوز گیج بودم و نمیدونستم من کجام اینجا کجاست. شانس بعدیه من بهم رو زد. خواهرم در تماس با یه همکارش تو همون هانوفر فهمید که ایشون یه خونه داره برای اجاره. رفتیم و دیدیم و جای خیلی خوبی از مرکز شهر بود و با قیمت خیلی مناسب. خوب همه چی فعلا خوب پیش میرفت اما فکر و ذکرم تو حال و هوای عید تو ایران بود.

تجربه موفق (بخش دوم)
خوب حالا همه چی نسبتا مهیا بود که کم کم شروع کنم برای اپلای. نه اینکه عجله نداشته باشما گیج و گنگ بودم کلا . تو همون هفته اول یه مصاحبه تصویری اوکی شد و پیش خودم گفتم ایول همه چی الکی الکی داره ردیف میشه مثل خونه که معضلیه ولی خدارو شکر برای من راحت پیدا شد البته فقط برای یک ماه و نیم قرار بود اون خونه باشم. ۱۴ فروردین بود که یکی از همکاران قدیمم به من ملحق شد و من که عجیب به هم ریخته بودم باعث شد حداقل از تنهایی در بیام. اونم چه کسی بهتر از یه

2019-08-17 06:31

دوست پرتلاش و هم رشته با شرایط کاملا برابر. خلاصه سعی میکردیم تو هر شرایطی به هم روحیه بدیم . موج ریجکتی ها بود که میومد و حتی به مصاحبه تلفنی هم نمیرسید. باعث شد تازه به فکر رزومه های کذاییمون بیفتیم. تقریبا دو روز کامل وقت گذاشتیم و سعی کردیم یه چیزی منطبق با مارکت المان درست کنیم. یعنی مختصر و مفید و البته چشم نواز . فهمیدیم چقدر رزومه مون افتضاح بوده. خیلی خوبه که یه نفر دیگه رزومه تون رو ببینه و ایراداتش رو بگه. چیزهایی که فکرشو نمیکنید ممکنه خیلی فاحش باشن از دید یه نفر دیگه.
حالا یه کم بازخوردا بهتر شد ولی کماکان ریجکتی بود و ریجکتی و هر از چندگاهی تماس های اولیه. ما جفتمون تقریبا سیستم ادمین بودیم ولی هم دوست داشتیم برای DevOps اپلای کنیم هم اینکه سیستم ادمین به اون معنا که ما تو ایران کار کرده بودیم اینجا نبود و کلی skill های دیگه لازم داشت. مرحله ی بعد که شاید ریسکی هم بود این بود که اپلای کردن رو به شدت کم کردیم چند تا کورس انلاین خریدیم و شروع کردیم با هم دیدن و پیاده کردن. تا کلیپ شروع میشد یه ساعت بعد تو رزوممون اضافه میکردیم ??
کار به جایی رسید که خودمون هم با دیدن رزوممون وحشت میکردیم یا به قولی می گرخیدیم ??
ولی همین کار ریسکی باعث شد خیلی خیلی تماس ها زیاد بشه کلی ریکوروتر تو لینکدین پیام میدادن هر روز و خلاصه بارقه های امید زنده شد. انواع و اقسام مصاحبه ها رو دیدیم .از تست هوش تا کلی تسک های دیگه.
اما مشکل این بود ما فقط این کورس ها رو گذرونده بودیم ولی تجربه عملی نداشتیم و این باعث میشد تو مصاحبه های بعدی ریجکت شیم. امازون، کوبرنیتس، داکر، انسیبل، گیت ، جنکینز، و صد تا چیز دیگه که ظاهرا تمومی هم نداشت.
اما شاید مهمترین قسمت حرفام که طولانی هم شد و به بزرگی خودتون میبخشید اینجاست?
مصاحبه هایی که به تسک میرسه رو به شدت جدی بگیرید. میدونید چرا ؟ اولا وقت کافی دارید و بدون استرس جلسه مصاحبه میتونید روش کار کنید. دوما مشکلات زبان و این ها هم اگه داشته باشید تو حاشیه میره و سوم اینکه این تسک ها به شخصه باعث شد چیزایی که خوندم فقط تئوری حالا برام یه تجربه عملی هم بشه. خلاصه از همین طریق هم خونه ایم درست در استانه تحویل دادن خونه و اواره شدنمون( پیدا کردن کار خودش کم چیزیه خونه هم قوز بالاقوز میشه) کار پیدا کرد و لطف کرد و هتلی که یک ماه شرکت براش گرفته بود تو برلین من رو هم دعوت کرد. خلاصه اینکه دو تا دیگه از همکارای سابق هم که برلین بودن و تقریبا همه مشابه و همزمان اونها هم تو برلین کار پیدا کردن و علی موند و حوضش ??
سرتونو درد نیارم خلاصه یکی از این صد ها مصاحبه که البته به تسک رسیده بود با موفقیت انجام شد و برام قرارداد فرستادن. چقدر دور بود برام ولی شد . شبایی که توی این پیج میومدم و میخوندم کسایی که مشابه من بودن شرایطشون رو میخوندم و دوباره امید میگرفتم. شاید صد بار نا امید شدم تا استانه برگشت رفتم استرس وحشتناک و افسردگی دوری هم بماند ولی بهم اثبات شد خواستن توانستن است. ضمنا از دیگر راه های انگیزه گرفتن اینه که شبا اخبار من و تو رو ببینید انقدر سیاهی های جامعه رو میگه که پشیمون میشید از برگشت ?
الانم چالش های جدید پیش رومه و دیگه فهمیدم ادمی که مهاجرت کنه حالا حالا دغدغه داره. من قراردادم ریموت هست فعلا دو هفته ایه میرم شرکت ولی بعدش یا باید خونه بمونم که تصورش برام سخته یا برم یکی از شعبه های دیگه ی شرکت مثلا کلن و اونجوری باید قراردادم عوض شه و … خلاصه که فکر و خیالات کماکان همراهمه ولی به امید روزای بهتر برای همگیمون و رسیدن به ارامشی که مردمان اینجا دارن و براش ارزش قائلن . شاید ما هم باید نوع نگاهمون رو به زندگی تغییر بدیم. ارزوی اخرم هم روزای بهتر برای سرزمین مادریمونه اینجا روزی نیست که از ایران تماس نداشته باشم از دور و اشنا . یه مرکز مشاوره راه انداختم ?و ناراضی هم نیستم به قول خواهرم زنجیره ی مهربانی رو ادامه بدیم و قطع نکنیم. باز هم سپاس از همه کسایی که بدون منت و چشمداشت راهنمایی میکنن و تجربه هاشون رو به اشتراک میذارن
. خوب و خوش باشید ایام به کام ❤❤

2019-08-19 07:19

سوالات پر تکرار

‼️قبل از پرسیدن هر سوالی در گروہ ، میبایستی فایل PDF با نام راهنمای جامع مهاجرت که در مدیا گروه موجوده و همچنین با هشتگ شروع
هم قابل دسترسیه رو خونده باشم

✅مدرک زبان لازمه!؟
?دانش زبان لازمه.یعنی بتونید ارتباط تخصصی و عمومی رو در محل کارتون برقرار کنید.

✅مدرک زبان تا چه اندازه باشه کافیه!؟سفارت چجوری میفهمه من چقدر زبان بلدم پس؟ گواهی شرکت در کلاس و پایان دوره موسسات قابل قبوله!؟
?تا پایانB1 واقعی حداقل ترین مقدار ممکنه که باید آلمانی بلد باشید.
افیسر ممکنه رندوم ازتون سوال کنه. گواهی همه موسسات از همه شهرها هم قابل قبوله

✅مدرک زبان_انگلیسی ایلتس عالی دارم میتونم باهاش کار پیدا کنم؟
?بجز رشته نرم افزار و کامپیوتر بقیه دانش زبان آلمانی لازم دارن. انگلیسی هم به کارشون نمیاد

✅این ویزا محدودیت سنی داره!؟
?نه

✅هم وقت ویزای تحصیلی گرفتم هم وقت ویزای جستجوی کار مشکلی داره!؟
?بله مشکل داره. تا روز مصاحبه یکی اشو باید کنسل کنید هر کدومشون زودتر رسید اون یکیو کنسل میکنید. نمیتونید دوتا درخواست ویزای اقامت بالای ۹۰ روز داشته باشید. وگرنه سفارت میتونه این برداشت رو کنه که شما میخواید به هر روشی که شده برید و ریجکتتون کنه

✅ریز نمرات رو به تایید سفارت برسونم!؟
?نه. لازم نیست

✅برای گرفتن زاب هیچی نمیدونم چیکار کنم!؟
?فایل راهنما رو بخون. رشته و دانشگاه و گرایشتون حتما عینا و واو به واو باید تو سایت آنابین باشه. در هر حالتی غیر از این امکان نقصی خوردنتون زیاده

✅زاب چقدر طول میکشه!؟
?۴ تا ۶ ماه برای افراد عادی. اگر هم قرارداد با یک شرکت آلمانی داشته باشید با مکاتبه از طریق اون شرکت با زاب زیر یکماه

✅نقص مدرک داشته باشم سفارت ریجکت میکنه!؟
?نه. بهت فرصت میده بری بیاریش

✅اگر زمانم تموم شده بود و نتونستم نقص مدرک ام رو رفع کنم چی میشه؟
?به سفارت پیغام میدی. معمولا قبول
میکنه

✅نقص مدرک امو میخوام برطرف کنم. چیکار کنم!؟
?با ذکر بارکد نامبری که روز مصاحبه رو برگه بهتون دادن و یا کپی اون برگه، مدارکتون رو به سفارت ایمیل میکنید یا میزارید تو پاکت میندازید تو صندوق دم سفارت

✅فاصله ایمیل اول و ایمیل دوم چقدره!؟ از روزی که وقت میگیرم تا روزی که مصاحبه میشم چقدر طول میکشه!؟
?تقریبا ۱۳ تا ۱۴ ماه

✅سفارت وقت اضطراری هم‌میده!؟
?اگر قرارداد کاری داشته باشید. بله. خودتون و شرکت باید با سفارت مکاتبه میکنید امکانش زیاده

✅انگیزه نامه رو چجوری بنویسم!؟
?تو سایت سفارت نوشته شده چی بنویسید.

✅نمونه انگیزه نامه دارید!؟
?نه. از کسی هم نگیر خودت تنهای تنها باید بنویسی. با دانش زبان انگلیسی یا آلمانی خودت. بعد بده یه ادم وارد تصحیحش کنه. سفارت حس کپی کنه امکان ریجکت هست

✅تمکن مالی به نرخ آزاده یا دولتی!؟
?ملاک سفارت نرخ آزاد هست. ولی بانک فقط به نرخ دولتی میزنه. بنابراین شما باید به نرخ ازاد برای سفارت حساب کنید. بعد مصاحبه هم برو حسابو خالی کن

✅بازار کار: چجوری بفهمم رشته و سابقه کارم مناسب بازار کار آلمانه!؟
?میری سایت stepstone سرچ میکنی تخصص اتو. ببین چقدر شبیه نیازمندی هاشون هستی خودت میفهمی

✅برای سابقه کار بیمه ببرم یا گواهی کار از محل کارم!؟
?هردوش مورد قبوله سفارته. گواهی انگلیسی کار از شرکت بهترین روشه. چون هم نیاز به ترجمه نیست هم پوزیشن اتون توش معلومه

✅سابقه کارم با مدرک تحصیلی ام ارتباط نداره. مشکلی پیش میاد!؟
?پیش میاد. اداره مهاجرت در آلمان اجازه کار براتون صادر نمیکنه

✅دسته اول مدارک چیه؟ دسته دوم چیه!؟
?باید یه سری مدرک حاضر کنی برای روز مصاحبه. تمام اونا میشه دسته اول. از همشون یه کپی بگیر اسمشون میشه دسته دوم. فقط جاهایی که امضا لازم داره رو اصل امضاتو بزن در هر دو دسته. اصل هیچ مدرکی رو هم به سفارت نمیدی چون بهت پس نمیده

✅سفارت گفته بیا ویزات حاضره چقدر فرصت تعویق ویزا رو دارم؟ سفارت تا چقدر قبول میکنه!؟
?حداکثر سه ماه

✅نحوه سرچ کردن تو گروه:
?میری اون بالا رو اسم گروه کلیک میکنی ایکون سرچ میاد. اونو که زدی تو اون تب باز شده هرچی دوست داشتی تایپ میکنی تا بیاد
اگر نیومد یا VPNات ضعیفه یا سرعتت. تلاش کن و صبر. میاد.
تلگرام سه جور سرچ داره
۱- بر اساس کلمه
۲- بر اساس فرستنده پیام ها
۳- بر اساس بازه زمانی
که وقتی سرچ رو بزنید ایکون هاش باز میشه و میتونید از اونجا به یکی از این
سه طریق جستجو کنید

?اگر سوالتون جزو‌ سوال های بالا نبود لیست بقیه سوالات پر تکرار
اینجا است

?با تشکر از آقای رنجبران بابت ارسال این متن۔

2019-08-20 09:21

‼️‼️ اطلاعاتی درخصوص درخواست ویزای ملی‼️‼️
از تاریخ اول اکتبر 2019 (برابر با 9/7/1398) باید همه‌ی مدارک مربوط به درخواست ویزای ملی را بهمراه ترجمه‌ی آنها به زبان آلمانی ارئه نمایید.
لطفاً توجه داشته باشید که فقط درخواست‌هایی پذیرفته شده و مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت که مدارک مربوط به آنها بصورت کامل تحویل داده شده باشند.

2019-08-22 01:08

تجربه قرارداد
? رشته: مهندسی پزشکی
? تخصص: مهندس تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی
Medizintechnik ingenieur
➕ سابقه کار: 7سال
➕ زبان :B1 آلمانی
❕تاریخ ورود: ژانویه 2019
⚪️ تعداد اپلای: 1.124 ایمیل
? مصاحبه تلفنی: 11
☑️مصاحبه حضوری: 3
? تغییر رزومه 8 بار
?وبسایت: stepstone-indeed-munster-wlw
❗️قرارداد: جولای 2019
❗️اجازه کار: آگوست 2019
✅ دوستان میخواستم بگم تا آخرین لحظه اصلا امیدتون رو از دست ندین ?
استاندارد بودن Lebenslauf و Anschreiben خیلی مهمه.
یه موضوع مهمی که هست تو تخصص رشته ی مهندسی پزشکی اینه که اگه مدرک استاندارد (MPG, MPBetreibV, RÖV) اروپا(آلمان) در حوزه ی مهندسی پزشکی داشته باشید خیلی میتونه کمکتون کنه.و شانستون 30 درصد بیشتر میشه.
⚠️ من با اینکه رشته و دانشگاهم تو آنابین بود و ویزا هم گرفتم، اما تو آلمان موقع قرارداد از من زاب خواستن.

با آرزوی موفقیت برای همه ی شما ?

2019-09-02 07:17

تجربه ویزا
تجربه مصاحبه
ایمیل اول: ۱۹ خرداد ۹۷
ایمیل دوم: ۱۰ تیر ۹۸
مصاحبه: ۱۳ مرداد ۹۸
ایمیل تایید ویزا: ۱۰ شهریور ۹۸
اول از همه تشکر از ادمین ها دوستان‌ محترم. واقعا کاری که ادمین ها بابت ایجاد این گروه و اداره اون انجام می دن، قابل ستایش.
اما تجربه من که شاید به درد خیلی ها بخوره:
قسمت اول: متاسفانه من با یک شرکت مهاجرتی (یا به زبان ساده تر، کلاهبرداری) که از همه هم‌ معروف تر بود، قرارداد بستم با مبلغ ۲۳ میلیون تومان.
و ۱۲ تومن هم دادم. وقت سفارت من رو اون ها گرفتن.
بعد ها که از طریق گروه دانشجویی با این گروه آشنا شدم، هر روز به خودم لعنت می فرستادم.
چون اگر واقعا این کار رو نمی تونیم خودمون انجام بدیم، به نظرم هیچ شانسی برای بقا ? در آلمان نخواهیم داشت.
چند ماه بعد، با راهنمایی یکی از دوستان ( فکر کنم آقا فرید) تصمیم گرفتم به سفارت ایمیل بزنم و موضوع رو بگم.
یک ایمیل خیلی کامل به زبان انگلیسی با همه ی اطلاعات مورد نیاز برای سفارت فرستادم و موضوع رو گفتم و خواستم که ایمیل اول و دوم برای ایمیل خودم بیاد. وگرنه اون شرکت از من کلی پول میگیره.
با کمال تعجب در کمتر از دو روز از سفارت ایمیل اول رو روی ایمیل خودم گرفتم.
یک مقدار می ترسیدم که ایمیل دوم برای اون شرکت کلاه برداری هم ارسال بشه، و اگر پول بهشون ندم، وقتم رو کنسل بکنن، که خدا رو شکر اون جور نشد.
تو این مدت از اون شرکت مدام زنگ‌ می زدن که کارهای شما(? دقیقا کدوم کارها من نمی دونم) با قدرت داره انجام میشه، پول رو بدید که متوقف نشه.
من هم هیچی بهشون نمی گفتم.
دوستان واقعا” بیسوادن و از این ویزا “هیچ چیزی” نمی دونن.
قسمت دوم: رشته ی من مهندسی الکترونیک و ناپیوسته بود. اما ریسک نکردم و زاب رو با استفاده از اطلاعات فایل راهنما و وبسایت خود زاب گرفتم. به نظرم حتما برای زاب اقدام کنید.

قسمت سوم: آماده کردن مدارک برای من یک ماهی طول کشید. که اکثر این وقت رو رزومه و انگیزه نامه گرفت.
برای انگیزه نامه من یه لیست سوالات از روی خود فایل سفارت و تجربه ی بچه های گروه، تهیه کردم. بعد شروع کردم به نوشتن و جواب دادن به این سوالات. که ۶ صفحه دستنویس شد به زبان انگلیسی. بعد ویرایش کردم تا جایی که یک و نیم صفحه شد.

هیچ مکاتبه ای با شرکت های آلمانی نداشتم و بابت این موضوع هم خیلی استرس داشتم ولی انقدر سعی کردم مدارکم کامل باشه که نشه ازش ایراد گرفت.

من ۴، ۵ تا ویزای شنگن و ۶،۷ تا سرتیفیکیت خوب از دوره های آموزشی تو اروپا هم داشتم که اون ها رو هم آخر مدارکم اضافه کردم. البته آخرین ویزای شنگنم هنوز اعتبار زمانی زیادی هم داشت.

مدرک لیسانس رو تایید سفارت گرفتم ولی شناسنامه رو تایید نکردم و تو مدارکم نذاشتم. آفیسر هم چیزی نگفت.

هتل رو بدون کارت اعتباری برای چهل روز بعد از مصاحبه و به مدت ده روز رزرو کردم.
مدارکم رو مرتب توی دو دسته تهیه کردم و از هر چیزی که توی دسته اول بود، عینا تو دسته ی دوم هم گذاشتم.
یادتون باشه منگنه اصلا نزنید.
از صفحه ای که مهر تایید سفارت روی مدرک لیسانس هست هم تو دسته ی دوم کپی بذارید من نداشتم و افیسر بهم گفت برو کپی کن که ۳۰ ثانیه ای انجام شد. البته اگه شلوغ باشه، خیلی طول میکشه حواستون باشه.
امضاتون هم توی هر دو دسته باید اصلی باشه
قسمت چهارم: مصاحبه من تقریبا ۱۰ دقیقه طول کشید.
آفیسر یه خانم خیلی جوون و لاغر. قبل از من یکی بود بهش گفت انگلیسی بلدی گفت نه. پرسید آلمانی بلدی گفت یه ذره ?
ازش به المانی پرسید که چرا آلمان؟ نتونست درست جواب بده. آفیسر هم با عصبانیت بهش گفت که چرا آلمانی یاد نگرفتی؟ گفت آلمانی میفهمم ولی نمیتونم جواب بدم. بعد گفت چون شاغل بودم خیلی وقت خوندن نداشتم. آفیسر هم گفت که پس نباید با جواب ریجکت سفارت شوکه بشی. یه نفر دیگه رفت که مدارکش به ترتیب نبود و باز آفیسر عصبانی شد و گفت مدارکتو ببر مرتب کن و بیار. این وظیفه من نیست.
یه آقایی هم بغل من بود که گفت من دو سال پیش این ویزا رو گرفتم ولی نتونستم برم. دوباره میخواست درخواست بده. از من سوال کرد که فرم تفاضای ویزا رو تو دسته ی دوم هم باید بزاری؟??
نوبت من شد با اعصاب خراب افیسر. فارسی، آلمانی و انگلیسی سوال کرد. انگلیسی چند کلمه صحبت کردم گفت دیگه ادامه نده. من مدرک آلمانی و انگلیسی نداشتم ولی گواهی شرکت در کلاس ارایه داده بودم برای همین هم بیشتر آلمانی صحبت کرد. آلمانی تقریبا B2 و انگلیسی C1.
یه شوخی هم با من طی مصاحبه کرد که معلوم بود از مدارک راضی بود.
قسمت پنجم: روز یک سپتامبر ایمیل اومد که ویزا تایید شده.
یه نکته بگم که کار تازه از الان شروع میشه. شک نکنید.
با آرزوی موفقیت برای همه ی دوستان و ادمین های عزیز

2019-09-08 09:15

? بازدید سرزده مرکل از رستوران ایرانی در شهر کمنیتس که چند ماه پیش نازی ها به آن حمله کردند.

مسعود هاشمی صاحب رستوران که خود نیز بر اثر این حمله مجروح شده بود، از سوی مرکل دلجویی شد.

گزارش بامداد اسماعیلی از این دیدار را در لینک زیر ببینید:

2019-08-02 06:48

⁠⁠⁣⁣⁣⁣⁣? هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان دکتری در آمریکا چگونه تامین می شود؟

?در مورد قدرت خرید دانشجویان دکتری در آمریکا نوشتیم و اینکه اگر دانشجو حمایت مالی دانشگاه را داشته باشد، شرایط زندگیش بد نیست. جزییات در آدرس زیر:
t.me/b00mrang/1394
?اما چند درصد دانشجویان دکتری از حمایت مالی دانشگاه برخوردارند؟ جواب را می توان در گزارش NSF یافت. در این گزارش منبع مالی دانشجویان دکتری به پنج گروه تقسیم شده:
۱) دریافت حقوق در ازای کمک استادی (TA)
۲) دریافت حقوق در ازای کار تحقیقاتی (RA)
۳) فلوشیپ یا گرنت
۴) هزینه شخصی (وام دانشجویی و غیره)
۵) سایر منابع

?گزارش NSF نشان می دهد ۸۰ درصد دانشجویان دکتری با حمایت مالی دانشگاه (فلوشیپ، TA، RA) تحصیل می کنند. براساس تفکیک رشته ها (تصویر زیر) کمترین حمایت مالی در رشته آموزش، تعلیم و تربیت است که اتفاقا کمترین دانشجوی خارجی را دارد. بیشترین حمایت مالی نیز در رشته های مهندسی، فیزیک، ⁣ریاضی و علوم کامپیوتر است که بیشترین دانشجوی خارجی را دارند. در این رشته ها تنها ۵ درصد دانشجویان دکتری با هزینه شخصی تحصیل می کنند!

?با توجه به آمار فوق می توان پاسخ پرسش زیر را به راحتی یافت: ⁣
– چرا اکثر دانشجویان دکتری ایرانی برای تحصیل در رشته های مهندسی راهی آمریکا می شوند؟

⁣?⁣بوم رنگ: روزمره‌نگاری‌های زندگی در آمریکا

2019-08-09 04:50

⁠⁣⁣⚛ نکات امنیتی تلگرام

? اطلاع رسانی توسط تیم امنیتی پرگار

⁣اعضا محترم گروه هاي تحصيلي هولدينگ پرگار

باتوجه به پیغام‌های دريافتي اخير مبنی بر مزاحمت‌هایی برای اعضا و اد شدن ناخواسته‌ی آنها توسط افراد ناشناس در گروه‌های متفرقه، پيشنهاد مي شود برای جلوگیری از ایجاد چنین مزاحمت‌هایی و همچنین جلوگیری از ورود به حریم خصوصی اعضای عزیز،تغییراتی در تنظیمات تلگرام خود که مراحل آن به ترتیب در تصویر زیر آورده شده را ایجاد کنید تا دیگر شاهد چنین مزاحمت‌هایی نباشیم.

2019-09-10 06:18

سلام خسته نباشید دوستان ، میخواستم بپرسم مدارکی که از سفارت تاییدیشون رو میگیریم تا چند وقت اعتبار دارن ؟

2019-09-10 06:20

سلام دوستان. در مورد انگیزه‌نامه همه ما خوب میدونیم که بهترینش رو خودمون میتونیم بنویسیم و نیاز به کسی نداریم.ولی میخوام بدونم دقیقا چه چارچوبی رو باید رعایت کنم و علاوه بر چیزایی که سفارت خواسته، نوشتن چه چیزاهایی میتونه تو بالا بردن سطح انگیزه‌نامه کمک کنه.
تو اینترنت رو هم گشتم که بیشتر مربوط به انگیزه‌نامه دانشجویی بود که خب متن و محتواش فرق داره با نمونه کاری.
اگه دوستان منبع یا مطلب مناسبی سراغ دارن به منم معرفی کنن لطفا

2019-09-10 06:34

اگر آلمانی‌تون خوب هست، پیشنهاد می‌کنم لیست مدارک درخواستی رو به آلمانی بخونید. بخش انگیزه‌نامه کاملا و واضحا توضیح دیده چه مواردی براشون مهم هست.

به نظر شخص من، ترجمه فارسی شده مدارک مورد نیاز، اندکی مبهم هست. ولی آلمانیش گویاست.

در مورد منبع هم می‌تونید در مورد ساختار نوشتن سرچ کنید.
موارد اصلی رو که باید در انگیزه‌نامه بهش جواب داده بشه رو بنویسید به صورت نکته‌وار سپس در ساختار بیاریدش. بعدش در قالب یک متن ویرایشش کنید.

2019-09-10 06:40

آلمانیم خوب نیست و نیمه راهم ولی خب تو خود سایت سفارت نوشته که چه چیزایی رو باید بنویسیم.من میخواستم از چیزی که سفارت خواسته چند خط بیشتر بنویسم.
در مورد ساختارش هم سرچ کردم.بیشتر قالب‌ها مربوط به انگیزه‌نامه دانشجوییه نه کاری.

2019-09-10 06:45

برای کاری با کلیدواژه cover letter سرچ کنید. ساختار نوشتن این موارد هیچ فرقی با هم نداره، صرفا سؤالهایی که باید بهش جواب داده بشه، متفاوت هست.

2019-09-10 06:47

template sop
هم خوبه
تمپلت کلیدواژه هست برای مثال

2019-09-10 06:51

sop
چون بیشتر فرمت مربوط به اپلای دانشگاه هست، ممکنه باز سخت باشه.
ولی cover letter بیشتر مضمون کاری داره.

2019-09-10 06:53

letter of motivation for working in Germany

نوشتم برای عنوان انگیزه نامه و تحویل سفارت دادم . ایرادی نداره؟

2019-09-10 07:12

این متن که پایین نوشتم به نظرتون اشتباهه برای شروع انگیزه نامه؟

2019-09-10 07:18

دقیقا منظور منم همون سوالاش بود که بدم نمیومد که واسه شروع با سوالای مخصوص ویزای کاری آشنا باشم.بازم ممنون بابت راهنمایی

2019-09-10 06:50

سلام به همه برای مهاجرت کاری به آلمان باید لااقل چند سال سابقه کار داشت ؟

2019-09-10 06:57

اینکه چی حساب میشه و چی حساب نمیشه برعهده شما نیست دوست عزیز. این گروه جای نظرات شخصی شما نیست.

2019-09-10 07:09

سلام دوستان. ببخشید مصاحبه به زبان آلمانیه یا انگلیسی؟ اگر آلمانی بلد نباشید ریجکت میشی؟

2019-09-10 07:11

به زبان فارسیه ازتون میپرسه المانی بلدین یا انگلیسی بعد ممکنه به یکیش یا دوتاش ازتون سوالایی بپرسه که بگه به اون زبان جواب بدید

2019-09-10 07:15

سلام بر همه دوستان و ادمین های محترم و زحمتکش گروه
من قرارداد کاری گرفتم و ارزشیابی مدارک رو از طریق ihk انجام دادم چون شغلم‌فنی هست . الان باید برای ویزای کار اقدام کنم ؟ تو سایت سفارت کدوم گزینه بهم تعاق میگیره؟ ( من فوق دیپلم هستم)

پر کردن فرم زاب

2019-09-10 07:16

دوستان برای ارسال مدارک زاب باید پاسپورت امضا شده باشه یا همین جوری کپی گرفت؟

2019-09-10 07:25

باید پاسپورت رو امضا کنین

2019-09-10 07:33

فکر میکنم برای زاب مهم نباشه که پاسپورت امضاشده باشه یا نه، طبق چیزهایی که در همین گروه خوندم برای سفارت باید پاسپورت امضا شده باشه

2019-09-10 07:36

برای ارسال مبلغ 200 یورو ، اسیست معتبره ، یا باید صرافی باشه

2019-09-10 07:39

من از پرداخت یونی اسیست پرداخت کردم و هیچ مشکلی نبود، بنظرم خیلی راحتتر و ارزانتر از صرافی انجام میشه

2019-09-10 07:40

پاسپورت همیشه باید امضا شده باشه وگرنه اعتبار نداره (برای افراد بالای 12 سال)

2019-09-10 07:40

من اینو نمیدونستم و برای زاب که ارسال کردم امضا نشده، مشکلی پیش میاد؟

2019-09-10 07:41

نمی دونم، از زاب چیزی نمی دونم

2019-09-10 07:41

ممنون

2019-09-10 07:46

برا شما کارمزد حساب کرد و لینکه شما کی پرداخت کردید؟

2019-09-10 08:06

اصولا پاسپورتتون رو باید از لحظه ای که تحویل میگیرین امضا کنید تا اعتبار داشته باشه

2019-09-10 08:20

من امضا نشده فرستادم مشکلی پیش نیومد، زابم را هم گرفتم… نگران نباشید

2019-09-10 07:50

میشه لطفا آی ادمین رو بدید؟ یه لینک میخوام بفرستم براشون

2019-09-10 08:09

سلام
كسي از دوستان در مورد شرايط كاري پرستار در آلمان اطلاعي داره؟

2019-09-10 08:10

باید از گروه پزشکان و پیراپزشکان بپرسید

2019-09-10 08:11

لينك گروهشون رو ميشه لطف كنيد??

2019-09-10 08:12

به اکانت ساپورت پیام بدید

تصویر کارت نظام پزشکی/پرستاری خودتون‌رو براشون‌بفرستید اددتون میکنن

2019-09-10 08:12

ممنون??

2019-09-10 07:41

دوستان اگه يه رشته اي هيچ دانشگاهي براي ارشد پذيرش نده و بگه تعداد واحداي ليسانستون كه پاس كردين كم بوده، مجبور بشيم ليسانس مجدد بخونيم با چه دليلي ميتونيم سفارت قانع كنيم؟

2019-09-10 07:45

سلام دوستان ، مدت انتظار وقت های سفارت از ۱۷ ماه شده ۲۰ روز ؟؟

2019-09-10 07:47

????

2019-09-10 07:48

اگه دانشجو باشي و مداركتون كامل باشه بله .
بايد پزيرش مستقيم داشته باشيد .

2019-09-10 07:48

یعنی دیگه ۱۷ ماه نیست ؟

2019-09-10 07:51

۲ماهه نقصی مدرکمو تکمیل کردم ولی خبری از ویزا نیست! عادیه؟

2019-09-10 07:53

شروع كلاس/امتحانتون كي هست ؟

2019-09-10 07:54

کلاس ۱ اکتبر

2019-09-10 07:55

خب هنوز وقت هست

2019-09-10 07:56

۲ماه زیاد نیست؟ شنیدم ۱ ماهه جواب میدن! یجورایی دارم نا امید میشم

2019-09-10 07:57

پیگیری کنین خب

2019-09-10 07:57

چجوری؟ ایمیل زدم جواب ندادن

2019-09-10 07:59

تلفن! پایین رسیدی که بهتون داد شماره تماس داره، باید هم خیلی زیاد بگیرین تا وصل بشه

2019-09-10 07:59

ممنونم حتما فردا میزنم

2019-09-10 08:00

واسه من ٤٢ روزه اومد واسه يكي ديگه از دوستام فكر كنم حدود ٤٨-٩ روز

2019-09-10 08:00

چه مقطعی؟

2019-09-10 08:01

مستر

2019-09-10 08:01

منم مسترم ولی دوم

2019-09-10 07:53

سلام دوستان
احیانا دانشگاهی که رشته معماری داشته باشه و اپلای کردنش مستقیم از طریق خود دانشگاه باشه میشناسید؟
یعنی از طریق یونی اسیست نباشه و بشه مستقیم به سایت دانشگاه اپلای کرد…

2019-09-10 07:56

سلام، دوستان من اگه مدرک زبانم ناقص باشه، به نظرتون کار درستیه ک بازم مدارکمو برا یونی اسیست بفرستم؟ بهم تاییدیه ای میده ک به جای پذیرش تو مصاحبه ب دردم بخوره؟

2019-09-10 07:56

برای دانشگاهی که با اون مدارک ناقص پذیرش مشروط بده

2019-09-10 08:19

دوستان کسی می دونه جدیدا فرم امنیتی رو به مستر هم میدن یا هنوز فقط مال دکتراست؟

2019-09-10 08:21

2019-09-10 08:22

برای پذیرش مشروط هنوز معلوم نیست به چه صورت هست?
یا مثل همون قدیم طولانی?
تجربه ای اعلام کردن از پذیرش مشروط?

2019-09-10 08:29

اگه نه پذيرش داشته باشيم نه مدرك زبان اولين باره مي خوايم وقت بگيريم صبر كنيم يا مثل قبلا از الان واسه بعد وقت بگيريم؟ كدوم كار بهتره؟
الان وقت بگيريم بعد وقتي مداركون كامل شد كنسل كنيم از اول بگيريم يا كلا وايسم مدرك زبان و پذيرشم بياد بعد وقت بگيرم؟

2019-09-10 08:30

صبر کنین
ولی پیگیر باشین از طریق سایت سفارت، این گروه، اگر همچنان روند همین بمونه
هروقت مدارکتون کامل شد، وقت بگیرین

2019-09-10 08:31

كسي هست بدون كنسل كردن وقت جديد گرفته باشه ؟؟

2019-06-26 08:10

تجربه مصاحبه سفارت

من و همسرم امروز ۲۶ جون ساعت ۹ وقت جاب سیکر داشتیم. یک ربع قبل با پرینت وقت رفتیم داخل. من پاسپورتم رو بعد از گرفتن وقت عوض کردم و به سفارت هم ایمیلی نزده بودم. با پاسپورت قدیمی رفتم تو و در باجه پاسپورت جدید رو دادم. ساعت ۹.۳۰ همسرم رو صدا کردن و مدارک رو در ۲ دسته تحویل دادن.پرسیدن آلمانی بلدی؟ (B1).انگلیسی چطور؟ (advance).
ولی هیچ سئوالی به این زبانها ازشون نپرسیدن. بعد هم پرسیدن چرا می خواهی بری آلمان؟ کدوم شهر و چرا؟ بعد پرسید بچه دارین؟ همسرم گفت نه. گفتن همسرتون هم میان؟ گفتن اگه ویزای جاب سیکر بگیرن بله. بعد گفتن وقتشون کیه؟ همسرم گفت الان، که گفتن خب اینو باید از اول بگی. بعد منو صدا کرد و مدارکم رو گرفت به ترتیب بدون هیچ سئوالی. فقط گفت ترجمه شناسنامه داری؟ گفتم نه چون تغییرات نداشتم. گفت داشتی بهتر بود ولی لازم نیست و تا ۱۱ کارمون تموم شد.
ما لیسانس و فوق لیسانس مدیریت جهانگردی داریم از دانشگاه علامه که تو آنابین بود و رشته مون توضیحات هم داشت. ظاهرا وقتی توضیحات داره قبول می کنن. فوق لیسانس همسرم گرایشش نبود تو آنابین ولی قبول‌کرد. منم فوق لیسانس داشتم و تو رزومه هم ذکر کردم اما چون دانشنامه ام حاضر نبود لیسانس رو دادم و همین رو تو انگیزه نامه هم نوشتم. حسابمون هم یوروریی بود بانک سامان و بانک ملی ۱ روزه حساب باز کردیم و پول رو گذاشتیم و به همون ارز هم پس می دن. رزرو هتل هم برای ۱۲ روز ۱ ماه بعد از وقت سفارت گذاشتم.
پرونده ما رو با هم گذاشتن و ۱ رسید هم بهمون دادن. و تو فرم هم نوشتیم اگر ویزا بگیریم با هم میریم.
لطفا حتما مدارکتون رو با دقت در ۲ دسته مرتب کنید و کپی فرم رو امضا کنید دوباره. خیلی ها اومده بودن که مدارکشون مرتب نبود یا تایید سفارت نداشتن که باعث میشد وقت ها تاخیر بخوره.

2019-07-09 09:37

تجربه گرفتن ویزا
تجربه اعتراض به ریجکت ویزا

۹ آپریل ۲۰۱۸ ایمیل اول
۲۰ آپریل ۲۰۱۹ ایمیل دوم
۸ می ۲۰۱۹ وقت مصاحبه

۲ جون نامه ریجکتی از طریق ایمیل و به علت اینکه دانش زبان ناکافی
همون روز اعتراض زدم که من با همین دانش زبان تونستم با چندین شرکت مصاحبه تلفنی و مکاتبه داشته باشم (اینهارو روز مصاحبه به مدارکم ضمیمه کرده بودم) و من مطمئنم که میتونم کار پیدا کنم
درضمن بعد از نامه ریجکتی یک دعوت به مصاحبه و دو مصاحبه تلفنی داشتم که اینها رو هم به ایمیل سفارت فرستادم.

۲۵ جون تلفن از سفارت که با ویزای شما موافقت شده.

۹ جولای یعنی امروز ویزام رو‌ دریافت کردم.

بنده ۳۷ سال با لیسانس عمران بالای ۱۲ سال سابقه کار و دانش زبان ب۱ و متاهل هستم

و در آخر هم از همه ادمینهای عزیز و همینطور دوستانی که کمک کردن صمیمانه تشکر میکنم.

2019-07-16 11:24

تجربه اجاره خونه
تجربه ملده

سلام دوستان من امروز ملده كردم خودم رو گفتم تجربه رو بنويسم شايد بدرد بخوره

اول ازينكه ادم خودش رو بايد ملده بكنه يا نه
حقيقتا من حس كردم سودش بيشتر از ضررش هست چون ادرس دقيق داري براي سي وي ، حساب ميشه باز كرد و كد مالياتي بعدها و غيره ، اما هستن دوستاني كه ميگن مهم نيست ملده كردن .

من از قبل از اومدن به المان و شهر كلن شروع كردم ب جستجو تو همين سايت
wg-gesucht.de
اوايل ياد گرفتم سايت رو
چيزي نداشت
خيلي راحت تو اين سايت ميتوني اسم شهر رو بنويسي
ميزان مبلغ ماكزيمم كه برات امكان داره رو بنويسي و غيره
كه بر اين اساس برات سرچ ميكنه و بهت خونه هاي متفاوت رو نشون ميده
روي هركدوم كه كليك كني تمام شرايط توش هست
اينكه از چه تارخي تا چه تاريخي
متراژ
لوكيشن
تعداد قيمت و كاتسيون يا همون رهن و غيره

حالا بايد ب همشون پيام بدي
من فكر كنم بالاي صدتا پيام دادم
كه فقط هفت هشت مورد جواب من رو دادن
چندتاشون رو رفتم بازديد و قابليت ملده نداشت
پس اول از همه اگر ملده براتون مهم هست از طرف بپرسيد
ببينيد چطوره جريان
نريد تا اونجا چون گرونه رفت و امد

بعد بالاخره ديروز تونستم ي خونه پيدا كنم تو تقريبا مركز شهر كلن و با قيمت ٤٠٠ تا گرم و قبل رفتن مدل قرارداد خواستم ازش كه براي من فرستاد ولي الماني بود
من گفتم من الماني بلد نيستم و ورژن انگليسي داري بده كه اون سريع رديف كرد
اما من الماني رو هم ترجمه كردم تا ببينم داستانش چيه محض اطمينان

تو قرار داد چيز خاصي نبود و فقط اسم و ادرس و اينها
اما حتما با دقت نگاه كنيد چون اينها شايد main contract n sub contract داشته باشن
قرار دادم از هفته بعد هست اما من چون ميخواستم ملده بشم بهش گفتم قرار داد رو ديروز بزنه كه من امروز برم ببينم قابليت ملدع داره يا نه

ادم خيلي خوبي بود خدايي

هيچي امروز اول رفتم شهرداري
Stadt koln
اونجا صبح هفت و نيم رفتم اما از قرار معلوم امروز نه و نيم باز ميشد
قبل رفتن حتما تو گوگل شروع كار رو ببينيد
ولي يك نيم ساعت يك ساعت قبل اونجا باشيد

رفتم داخل و بهم يك برگه دادن كه توش شماره داشت و روبرو مانيتور كه راهنمايي ميكرد كدوم باجه بايد بري
همراه با قرارداد و پاسورت

قرارداد رو طرف خودش از اينترنت دانلود كرد و نوشت و امضا كرد
جالب اين بود كه اون اقا خودش مستاجر بود
و اسم صاحبخونه و خودش تو برگه بود و من كه خونه رو ميخواست ب من بده در حقيقت

من زمانش رو هم نوشته بودم دو ماه كه اگر جارو عوض كردم دچار مشكل نشم ولي تا سه ماه ميتونم بمونم اين اتاق اگر كار گير نياد و جاي ديگه نرم كه همچنين بعيد هم نيست

ديگه مدت زمان و اينها ي جورايي شانسي هم هست

هيچ ما رفتيم باجه
ديد پاس رو
برگه ملده رو ديد
اسكن كرد
يك امضا الكترونيك گرفت و گفت تمام و برو اداره خارجي ها در
Bürgeramt
اونجا خودت رو معرفي كن

بعد رفتم اونجا دوباره كاغذ و صف
پاسپورت نشون دادم و برگه ملده
گفت برو
يك دقيقه
ولي فكر كنم تو راه داشتم خارج ميشدم گفت اصلا نياز نبود بيايي

2019-07-18 04:48

تجربه مصاحبه سفارت

سلام دوستان عزیز ؛
امروز پنجشنبه مورخ ۹۸/۰۴/۲۷ من وقت سفارت برای مصاحبه ویزای Job Seeker داشتم.
وقت مصاحبه ام ساعت ۱۰ صبح بود ، گفتن رفتی داخل برو باجه ۹ که دیدم کلا باجه ۹ تعطیله. تقریباً حدود ساعت ۱۱ دیدم باجه ۱۰ که یه آقای بسیار اتوکشیده فامیلیمو صدا کرد. مدارکم ۱۰۰٪ کامل و در ۲ دسته اصل و کپی هرکدومو تو کاور پلاستیکی قرار داده بودم. بهم گفت اول دسته اصلی رو بده. شروع کرد دونه دونه چک کردن و ورق زدن، واقعاً میشد از چهره اش رضایت بابت منظم بودن مدارک رو دید. فرم درخواست ویزا رو تو کامپیوتر تکمیل کرده بودم و بعد از پرینت هر دو سری رو امضا کردم.
مدرک تحصیلی ام کارشناسی ناپیوسته الکترونیک بود که پرینت آنابین شامل: ۱- دانشگاهم. ۲- رشته و مقطع تحصیلی ام رو (پرینت کارشناسی پیوسته مهندسی برق الکترونیک) گرفته بودم. اینارم دید و خیلی راحت تایید کرد. (لازم به ذکره که من تایید زبم هنوز نیومده بود ولی اصلاً نگفتم زب رو فرستادم با اینکه قبض پرداخت و پاسخ شروع پروسه زبمو داشتم.)
بعد رفت سراغ مدارک محل اقامت که خوشبختانه من یه دعوتنامه غیر رسمی به همراه مدارک شناسایی که دیروز فیزیکش به دستم رسیده بود، از یکی از دوستان خانوادگی داشتم که ایشون در شهر مونیخ آلمان ساکن هستند و تکنسین آی تی در یک شرکت هستند. به نظرم خیلی تاثیر روانی مثبتی روی آفیسر گذاشت و حتی ازم پرسید فکر می کنی میتونه ایشون کمکت کنه تو پروسه کاریابی ؟ من هم گفتم قطعاً همینطوره چون گروه شغلی ایشون به رشته و تخصص بنده نزدیکه.
بعد پرسید زبان انگلیسی یا آلمانی ؟ منم گفتم انگلیسیم تا حد زیادی اکیه (Certificate upper intermediate داشتم) تقریباً معادل B2 آلمانیه.
گفت آلمانی چطور؟ گفتم تازه شروع کردم. دیگه خدارو شکر سوالی به انگلیسی یا آلمانی ازم نپرسید.
گواهی اشتغال به کارم هم که بیش از هفت سال بود چک کرد. تقریباً همه چیز توش اشاره شده بود مثل مدت فعالیت، مبلغ قرارداد سالیانه، سمت و حتی شرح وظایف.
رزومه و انگیزه نامه هم کامل بود، چیزی نگفت. البته انگیزه نامه ام تقریباً ۳ صفحه بود.
بعد مدرک تمکن مالی ام رو چک کرد دید بالای ۶,۰۰۰ یورو تمکن سپرده ارزی دارم.
سوال بعدیش هم گفت ازدواج کردی ؟ گفتم بله.. گفت خانومت بعداً قصد داره بیاد اگه کار پیدا کردی ؟ گفتم بله.
و در آخر پرسید درخواست کار فرستادی برای جایی ؟ منم گفتم بیشتر از ۷-۸ مورد سایت های معروف کاریابی کمک گرفتم و اطلاعات خوبی بدست آوردم. با توجه به رشته و تخصصم بیشتر شهر های غربی و تا حدودی جنوب آلمان فرصت شغلی بیشتری برام محیاست ولی اگه بخواید می تونم براتون بعدا درخواست های کاریابی جدیدرو بیارم.
آخرشم انگشت نگاری هر دو دست انجام شدو گفت بسیار خب، نتیجه ویزاتون از طریق ایمیل ارسال میشه. اگر مدارک بیشتری لازم بود، بهتون زنگ میزنیم.
در کل به نظر مصاحبه کوتاه و کم دردسری بود، حدوداً ۱۰-۱۵ دقیقه طول کشید. من که راضی بودم . نمیدونم نتیجه چه خواهد شد.

2019-07-21 07:06

تجربه مصاحبه سفارت

ثبت نام: 26.5.2018
ایمیل دوم: 19.6.2019
مصاحبه: 21.7.2019
رشته تحصیلی: کامپیوتر شبکه
سن: ۳۹ سال
اول اینو بگم که من تایید ایمیل دومم رو ۳ روز بعد از فرصت یک هفته‌ای کانفرم کردم ولی برای اطمینان یک ایمیل برای سفارت زدم و قضیه رو توضیح دادم. جواب ایمیل رو ندادن ولی امروز اسمم تو لیست بود و دیگه چیزی نپرسیدم.
سر ساعتی که تو ایمیل نوشته شده بود جلوی درب سفارت بودم نیازی به زودتر رفتن نیست. پاسپورتم رو گرفتن و تو لیست چک کردن و بعد از تفتیش بدنی فرستادن داخل. یه باجه معرفی میکنن که بری اونجا ولی اسم منو یه باجه دیگه صدا زد.
مدارک دسته اول رو خواستند و چک کردند. طبق فایل راهنما تمام مدارکم مرتب بود فقط گواهی کار یکی از شرکتهایی که کار کرده بودم نبود، پرسیدن چرا نیست گفتم بدقولی کردن نرسید به امروز، ولی اگر لازم باشه میارم براتون، پرسید سابقه بیمه اونجا رو داری گفتم دارم ولی الان پیشم نیست. دیگه چیزی نگفت
دسته دوم مدارک رو هم چک کردند و اکی بود
سوالات
چرا این شهر رو انتخاب کردی؟ دلایلم رو گفتم
زبان آلمانی بلدی؟ نه، در حال یادگیری هستم
انگلیسی چطور؟ بله ، چه سطحی؟ خوب و روان صحبت میکنم. مدرک زبان داری؟ نه
چقدر پول تو حسابت داری؟ حدود ۱۰۰ میلیون تومن، (همون مبلغی که تو نامه تمکن بود رو گفتم)
خانواده ات قصد پیوست دارن؟ بله
اسم مدرک تحصیلیم با پرینتی که از آنابین گرفتم یکی نبود، نقص مدرک زدن و ۴ ماه فرصت دادن برای رسوندن تاییدیه زاب
نکته: اصل ترجمه دانشنامه رو دیگه بهتون نمیدن، برای زاب یه ترجمه جدید با مهر دادگستری باید بگیرید.
تمام سوالات فارسی پرسیده شد منم فارسی جواب دادم
انگشت نگاری انجام شد و گفتند تاییدیه زاب رو با پرینت پرداخت تو صندوق سفارت بندازم بعد فرستادم برم صندوق برای پرداخت

پرداخت ۷۵ یورو انجام شد، البته اوناییکه پول خرد داشتند کارشون زودتر انجام شد و پایان

2019-07-25 05:06

تجربه ویزای بلوکارت

تاریخ مصاحبه: ۲۴ فوریه
تاریخ تایید ویزا: ۱۴جولای، ۱۷۶ روز بعد از مصاحبه
تاریخ دریافت ویزا: ۲۲ جولای
سن : ۳۹ سال
مدرک تحصیلی : کارشناسی ارشد شیمی تجزیه
سابقه کاری: ۱۵ سال
زبان: انگلیسی خوب بدون مدرک آلمانی A1

درود حضور تمامی دوستان و ادمین های گرامی، تجربه من شاید به درد خیلی از دوستان بخوره به خاطر همین سعی میکنم به تفصیل بنویسم:

۱. من واسه قرارداد اپلای نکردم بلکه در نمایشگاه کنار یک سمینار علمی در مالزی با رئیس هیات مدیره شرکت ملاقات داشتم که منجر به قرارداد شد. بنابراین اگر دوستان بتونن در سمینارها یا نمایشگاههای کشور ثالث شرکت کنن خیلی کمک میکنه.
۲. من بعد از دریافت قرارداد هیچی از این نوع ویزا نمیدونستم حتی اینکه چطور وقت سفارت بگیرم و با چند تا شرکت مهاجرتی تماس گرفتم و با وجود قرارداد از ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو اعلام کردن و بعدا به لطف یکی از دوستان با این گروه آشنا شدم و با کمک ادمین های محترم تونستم به این مرحله برسم.
۳. من و کارفرما هر دو با سفارت مکاتبه کردیم و بعد از دریافت اجازه کار توسط کارفرما سفارت به من وقت اضطراری دادن، بنابراین دوستانی که قرارداد میگیرن نگران وقت سفارت نباشن.
۴. من هر دو مدرک لیسانس و فوق لیسانسم را تایید کردم و روز مصاحبه دادم چون رشته فوقم در انابین نبود و در روز مصاحبه نقص مدرک نخوردم اما جهت اطمینان روز بعد از مصاحبه مدارکم را به زاب فرستادم و به محض دریافت ایمیل زاب کارفرما برای من پرداخت را انجام داد و دو هفته بعد ایمیل زاب را دریافت کردم که بدون درخواست سفارت برای آنها ایمیل کردم.
مصاحبه من به زبان فارسی بود و فقط از من دلیل نیاز نداشتن آلمانی را پرسیدند.
۵. من به دلیل رشته تحصیلی و تحقیقاتی که کرده بودم چک امنیتی خوردم وحدود ۱۵ روز بعد از مصاحبه با من تماس گرفتن و گفتن باید برم یک سری فرم پر کنم و همین موضوع باعث شد ویزای من خیلی دیر بیاد، البته تو سایت سفارت اعلام شده ۴ تا ۶ ماه بعد از مصاحبه.
۶. من متاسفانه اطلاع نداشتم نیاز به انگیزه نامه ندارم و نوشته بودم و در مدارک بود و روز مصاحبه هم به من برگردانده نشد و بعدها یک سری مدارک دیگر بر اساس آنچه نوشته بودم از من خواستن، بنابراین واسه انگیزه نامه خیلی وقت بگذارید، اونا خط به خطش را میخونن و بر اساس اون تصمیم میگیرن.

به امید موفقیت همگی و دیدن روزی که هیچ کس دلش نخواد ایران را ترک کنه.
از ادمین های عزیز که بی دریغ و بدون چشم داشت وقت میگذارن بی نهایت سپاس گزارم همینطور از دو تا آقا امیر ها که فامیل شریفشون رو نمیدونم و آقا سعید و فهیمه خانم و مهدیه خانم ???

2019-07-27 08:46

تجربه مصاحبه سفارت
تجربه گرفتن ویزا

ايميل اول: ١٦ مي ٢٠١٨
ايميل دوم: ١٧ جون ٢٠١٩
وقت مصاحبه: ٨ جولاي ٢٠١٩
ايميل سوم(تاييد درخواست): ٢٠ جولاي ٢٠١٩

رشته تحصيلي: كارشناسي مهندسي كامپيوتر – نرم افزار از دانشگاه پيام نور تهران
شغل فعلي: مدير آي تي و برنامه نويس وب(پايتون/جنگو)
شغل درخواستي: برنامه نويس وب(پايتون/جنگو)
سن: ٣٨ سال ، خانم ، مجرد
سابقه كار كاملا مرتبط با رشته: ١٧ سال
(یکسال تجربه سابقه كار فروش خارجي)

تعداد مكاتبات كاري: ٤ عدد
(يكي از مكاتبات قرار ملاقات حضوري براي بستن قرارداد ثابت دارد)
شهر مقصد: برلين

زبان آلماني: B1 ( بدون مدرك ولي درج پرينت تاريخ امتحان)
زبان انگليسي: C1 بدون مدرك
پرينت H+ آنابين رشته تحصيلي و دانشگاه

– پروسه مصاحبه خيلي سريع و راحت انجام شد، سوالي به انگليسي و يا آلماني پرسيده نشد.
تنها سوال: چرا برلين و گفتم چون آفر دارم و براي درخواست من اونجا بيشتر كار مرتبط هست.
– مدارك كامل و مرتب بود.
– رزومه ام كاملا منطبق بر اصول رزومه نويسي اروپايي بود و نمونه اش در سايت مهاجرت گروه هست.
– رزومه و انگيزه نامه بايد به زباني كه مسلط هستيم نوشته بشه، مال من انگليسي بود و كاملا از زبان خودم و با استفاده از توصيه هاي دوستان در اين گروه

?تشكر ويژه از ادمين هاي محترم و اعضاي كمك رسان اين گروه ، خصوصا آقا امير سان، مهديه جان و شاديه جان ….
بدون اين گروه اين كار فكر ميكنم به اين سادگي برام شدني نبود?
براي همه آرزوي موفقيت ميكنم ??

دسته‌ها: پرسش و پاسخ

2 دیدگاه

مریم · اکتبر 27, 2019 در 1:20 ب.ظ

سلام
من تیر ماه امسال وقت مصاحبه پیوست به همسر داشتم ، ۳ هفته قبل مدارکم به ایران ارسال شد و هفته ی پیش منو ریجکت کردن و گفتن باید همسر شما ۲ سال از اقامتش در المان بگذره تا ویرا بگیرین ، همسر من برای بلو کارت اقدام کرد و ۲ هفته ی دیگه کارتش صادر میشه ، میخواستم بدونم با توجه به شرایط جدید همسرم با بلو کارت اعتراض من جواب میده؟ یعنی امکان گرفتن ویزا رو دارم ؟

دیدگاهتان را بنویسید